Belgian Mountainbike Challenge 13-15 Mei 2016

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Gebruikersavatar
Reflex
Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016

Belgian Mountainbike Challenge 13-15 Mei 2016

Bericht door Reflex »

Hierbij het officiële topic over de BeMC 2016. Het andere topic is verwijderd aangezien hier enkel inschrijvingen werden verkocht en gezocht. Voor inschrijvingen te kopen/verkopen verwijs ik jullie naar het "Te koop/Gezocht" gedeelte van het forum.
De Belgian Mountainbike Challenge presented by Bike7, afgekort de BeMC, is een driedaagse rittenwedstrijd, die open staat voor wedstrijdrenners en recreanten en zal plaatsvinden van 13 tot 15 mei 2016. De minimumleeftijd voor deelname aan de BeMC is 19 jaar (geboren voor 01/01/1998).

De race is opgenomen op de internationale UCI-kalender als een XCS S1 wedstrijd voor ELITE MEN en ELITE WOMEN.

De BeMC onderscheidt zich van de andere meerdaagse evenementen in de Benelux door de lastigheidgraad van het parcours en de kwaliteit van het deelnemersveld. De BeMC uitrijden is een prestatie waarop zowel wedstrijdrijders als recreanten oprecht fier mogen zijn!

De BeMC 2016 bestaat uit de BeMC UCI (enkel toegankelijk voor renners met een UCI-vergunning Elite of U23) en de BeMC Open (toegankelijk voor alle andere UCI-vergunninghouders evenals voor niet-vergunningshouders (Fun B))

De start en aankomst van elke etappe is in La Roche-en-Ardenne in de Belgische Ardennen.

De race office en de aankomst van elke etappe zal gesitueerd zijn in de tuin van hotel Floreal.
Gebruikersavatar
stijndt
Mountainbiker
Berichten: 107
Lid geworden op: ma 21 nov 2011 19:04
Rijdt met: ktm phinx 1.29
Contacteer:

Re: Belgian Mountainbike Challenge 13-15 Mei 2016

Bericht door stijndt »

Het is al weer bijna zover.... Kijk er terug naar uit om 3 dagen zwaar af te zien :bounce:
K!C
Mountainbiker
Berichten: 32
Lid geworden op: wo 11 sep 2013 11:03
Rijdt met: Grand canyon cf slx

Re: Belgian Mountainbike Challenge 13-15 Mei 2016

Bericht door K!C »

voor mij eerste keer. ben eens benieuwd...wat kan ik verwachten kwa parcours? zij er echt extreem technsiche stukken tussen?
Goohooni
Mountainbiker
Berichten: 295
Lid geworden op: wo 18 mei 2011 22:37
Rijdt met: Stumpjumper ht comp 29er

Re: Belgian Mountainbike Challenge 13-15 Mei 2016

Bericht door Goohooni »

K!C schreef:voor mij eerste keer. ben eens benieuwd...wat kan ik verwachten kwa parcours? zij er echt extreem technsiche stukken tussen?
Nee, alles valt te rijden normaal. Misschien als het heel nat is dat er in de laatste etappe wel enkele moeilijkere stukken tussen zitten.
Bij sommige stukken moet je wel wat op je hoede zijn en soms ook de afweging maken trager rijden en niet plat rijden op stenen ipv vlammen.
Gebruikersavatar
J.E.
Mountainbiker
Berichten: 2413
Lid geworden op: di 01 jan 2008 21:52
Rijdt met: Oud verwrongen Duikbootijzer.

Re: Belgian Mountainbike Challenge 13-15 Mei 2016

Bericht door J.E. »

Hopelijk wel wat beter weer... :-?
K!C
Mountainbiker
Berichten: 32
Lid geworden op: wo 11 sep 2013 11:03
Rijdt met: Grand canyon cf slx

Re: Belgian Mountainbike Challenge 13-15 Mei 2016

Bericht door K!C »

zijn er miss mensen die komend weekend het parcours wat gaan verkennen?
way2go
Mountainbiker
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 14 mar 2016 11:14

Re: Belgian Mountainbike Challenge 13-15 Mei 2016

Bericht door way2go »

K!C schreef:zijn er miss mensen die komend weekend het parcours wat gaan verkennen?
Daar heb ik ook wel interesse in. Ik ken het parcours niet en heb geen navigatie, dus in een groepje verkennen lijkt me wel leuk en nuttig.
K!C
Mountainbiker
Berichten: 32
Lid geworden op: wo 11 sep 2013 11:03
Rijdt met: Grand canyon cf slx

Re: Belgian Mountainbike Challenge 13-15 Mei 2016

Bericht door K!C »

gps heb ik wel dus...miss nog wat mensen met ervaring in deze streek?
way2go
Mountainbiker
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 14 mar 2016 11:14

Re: Belgian Mountainbike Challenge 13-15 Mei 2016

Bericht door way2go »

K!C schreef:gps heb ik wel dus...miss nog wat mensen met ervaring in deze streek?
Ik had hier een site gevonden met de gps tracks van vorig jaar:
http://ridemymtb.com/bemc-2015/" onclick="window.open(this.href);return false;

De eerste en derde etappe zijn volgens mij grotendeels hetzelfde gebleven. De tweede etappe is wel flink gewijzigd dit jaar.
K!C
Mountainbiker
Berichten: 32
Lid geworden op: wo 11 sep 2013 11:03
Rijdt met: Grand canyon cf slx

Re: Belgian Mountainbike Challenge 13-15 Mei 2016

Bericht door K!C »

op gpsies staan ze ook. welke wou jij dan rijden? en wanneer evt?
Plaats reactie