La Primavera Andenne 13/03/2016

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Gebruikersavatar
Z.
Mountainbiker
Berichten: 536
Lid geworden op: ma 04 aug 2008 10:25
Rijdt met: Scott Scale 40; Scott Scale 29 Expert, Scott Scale 970 en ne Zannata-koersfiets

Re: La Primavera Andenne 13/03/2016

Bericht door Z. »

Kutbepijling.

Gestart voor de chrono en na 15 km aan ravito 2 staan. Ni goe.
Jeroen D
Mountainbiker
Berichten: 199
Lid geworden op: di 24 aug 2010 21:30
Rijdt met: Pikante speervis / genesis vagabond monster cross

Re: La Primavera Andenne 13/03/2016

Bericht door Jeroen D »

Ik ben vroeg gestart deze ochtend en van echt veel baggeren was geen sprake ook de bepijling was prima.
Het parcours was idd in tegengestelde richting met veel nieuwe stukken. Vooral het stuk voor de 3de bevoorrading door de open grasweide was lastig tegen de wind. Toch een Zware tocht zo vroeg opt jaar, maar wel 70km genoten.

Tot volgend jaar!
Gebruikersavatar
uncle sam
Mountainbiker
Berichten: 3341
Lid geworden op: za 30 dec 2006 17:14
Rijdt met: canyon lux
Contacteer:

Re: La Primavera Andenne 13/03/2016

Bericht door uncle sam »

Twas lastig :-)
dago
Mountainbiker
Berichten: 296
Lid geworden op: za 21 aug 2010 22:36
Rijdt met: scoppio 201.1/ ronanda 29er/ beone crd comp

Re: La Primavera Andenne 13/03/2016

Bericht door dago »

Het was voor mij hier den eerste keer. Had de tijden van vorig jaar zo wat bekeken. Kdacht een uurke bijtellen want zo traag ben ik toch nie?. Dan nog nekeer serieus mis gereden op een prive stuk dat enorm omhoog en omlaag ging. Toch na 4u13min de hal binnengereden. Mijne gps valt wel uit als ik stop. Ben alleen aan laatste bevoorading gestopt. Dus parcours was niet hetzelfde dan vorig jaar? Regelmatig gezien dat het boven 15% ging en zelfs 21%. Ver op het laatst da smal steegske langs huis, dan 2 trapkes en dan nog een stukske onverhard gaf niet aan hoe steil het was. Iemand idee? Het was wel sjiek amai.
brechtplanckaert
Mountainbiker
Berichten: 40
Lid geworden op: ma 19 mar 2012 23:11
Rijdt met: cube elite

Re: La Primavera Andenne 13/03/2016

Bericht door brechtplanckaert »

Jep die bepijling frustrerend maar blijkbaar als je vroeg genoeg startte was er toch bepijling. Ben benieuwd wat er gebeurt is... Enfin een gpx-fileke op voorhand zou veel kunnen oplossen...
Been
Mountainbiker
Berichten: 50
Lid geworden op: zo 20 jan 2013 11:46
Rijdt met: YT

Re: La Primavera Andenne 13/03/2016

Bericht door Been »

dago schreef: Ver op het laatst da smal steegske langs huis, dan 2 trapkes en dan nog een stukske onverhard gaf niet aan hoe steil het was. Iemand idee? Het was wel sjiek amai.
Mijn gps is daar even tot 25% gegaan.
Gebruikersavatar
TimW
Mountainbiker
Berichten: 243
Lid geworden op: zo 24 jul 2011 15:18

Re: La Primavera Andenne 13/03/2016

Bericht door TimW »

Het was me het dagje wel.
Over een zware edite gesproken! De stroken waar je anders zou doorvlammen was het nu baggeren, soms tot aan de naven in de smurrie.
Mijn ketting nog over getrapt door al de plakkerige drek met chainsuck als gevolg...

Het parcours was voor de rest wel super. Veel singletracks, ferm afdalingen en venijnige klimmen.

Maar de afpijling, djeezes. Ge zou toch denken na zoveel organisaties dat ze het zouden kunnen hé. 2 jaar geleden was er ook al vanalles mis met de pijlen en nu weer.
Wij zijn rond km 35-40 met veeeeeeeeel volk verkeerd gereden. Aan de afdaling naast het golfterrein hing er blijkbaar een pijl naar links, maar de lintjes van “BH” hingen rechts... Iedereen reed vrolijk naar rechts, een dikke afdaling naar beneden.
Uiteindelijk terug naar boven kunnen wandelen, en dan beginnen zoeken naar waar het dan wél was.

Dat laatste lusje van 8 km kon je ook perfect afsnijden (en dat is ook gebeurd als ik op Strava wat ga rondsnollen).
Een passage langs de aankomst, om er dan terug 8km van weg te rijden. Op zo’n lussen zou ik controle zetten, niet aan de bevoorrading waar toch iedereen passeert...
Gebruikersavatar
Santos80
Mountainbiker
Berichten: 58
Lid geworden op: ma 30 jan 2012 23:43
Rijdt met: Specialized Epic comp 29'er

Re: La Primavera Andenne 13/03/2016

Bericht door Santos80 »

Het was ook voor mij de eerste keer Primavera.
Fenomenaal parcours! pittige beklimmingen, snelle afdalingen (waar je door de losse stenen goed uit je doppen moest kijken). Overvloed aan singletracks. In de open velden soms wel stampen tegen de wind in. Meer modder dan gedacht maar ja, het blijft MTB. Slecht 2-3 keer moeten afstappen. De bevoorradingen leken wel een buffet van de Club med :-D

Bepijling kon soms iets duidelijker. had mij ingeschreven voor de 70km maar op het einde ergens de mist in gegaan want stond terug aan de start met 63km #-o

Vlotte en vriendelijke organisatie, bedankt voor deze top zondag!
dago
Mountainbiker
Berichten: 296
Lid geworden op: za 21 aug 2010 22:36
Rijdt met: scoppio 201.1/ ronanda 29er/ beone crd comp

Re: La Primavera Andenne 13/03/2016

Bericht door dago »

Santos80 schreef:Het was ook voor mij de eerste keer Primavera.
Fenomenaal parcours! pittige beklimmingen, snelle afdalingen (waar je door de losse stenen goed uit je doppen moest kijken). Overvloed aan singletracks. In de open velden soms wel stampen tegen de wind in. Meer modder dan gedacht maar ja, het blijft MTB. Slecht 2-3 keer moeten afstappen. De bevoorradingen leken wel een buffet van de Club med :-D

Bepijling kon soms iets duidelijker. had mij ingeschreven voor de 70km maar op het einde ergens de mist in gegaan want stond terug aan de start met 63km #-o

Vlotte en vriendelijke organisatie, bedankt voor deze top zondag!
Ja ommeletten, lasagne, wafels met krieken of pudding, witte bruine of zwarte chocolade, rozijnen en al de rest da ik nog vergeten ben.
Kdacht ook dat ik er was aan het rond punt na de brug maar dan moest je nog rechts langs de maas om nog een lus te maken van 7-8km en doeme da was nog pittig.
den eerste had nu toch ook 3u15 gereden wat nog heel rap is natuurlijk
Gebruikersavatar
uncle sam
Mountainbiker
Berichten: 3341
Lid geworden op: za 30 dec 2006 17:14
Rijdt met: canyon lux
Contacteer:

Re: La Primavera Andenne 13/03/2016

Bericht door uncle sam »

Uitslag: http://www.vtt-primavera.com/upload/chrono2016.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie