Beskidy mtb trophy 2016

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Maebe
Mountainbiker
Berichten: 18
Lid geworden op: di 08 apr 2014 23:53

Beskidy mtb trophy 2016

Bericht door Maebe »

Heb me samen met een maat ingeschreven hiervoor.
Vorig jaar de Grand raid Cristalp gereden, heel zwaar en mooi maar het had wat technischer gemogen :-D .
Naar het schijnt zou het op de Beskidy wel technischer zijn.
Zijn er mensen die dit al gereden hebben?
Tips en tricks? ervaringen,...?

Zijn er nog mensen die deze in 2016 meerijden?

Alvast bedankt!
Thomas
Kverbeec
Mountainbiker
Berichten: 11
Lid geworden op: do 19 mar 2015 14:51

Re: Beskidy mtb trophy 2016

Bericht door Kverbeec »

Ik heb mezelf ook ingeschreven voor deze vierdaagse tocht.

Samen met nog 6 andere vrienden/kennissen..

Schijnt een hele mooie maar zware tocht te zijn. Ben ook eens benieuwd of er op het forum nog mensen zitten die hier al geweest zijn :-)
Maebe
Mountainbiker
Berichten: 18
Lid geworden op: di 08 apr 2014 23:53

Re: Beskidy mtb trophy 2016

Bericht door Maebe »

Ah, cool.
Vanwaar ben je?
Slaap je op hotel of in de school/sporthal?
Blijkbaar niet zoveel reactie hier op het forum!
Kverbeec
Mountainbiker
Berichten: 11
Lid geworden op: do 19 mar 2015 14:51

Re: Beskidy mtb trophy 2016

Bericht door Kverbeec »

Maebe schreef:Ah, cool.
Vanwaar ben je?
Slaap je op hotel of in de school/sporthal?
Blijkbaar niet zoveel reactie hier op het forum!
Wij zijn van de regio Aarschot (Vlaams Brabant).

Slapen doen we op hotel (in het dorp), we hebben niet gekozen voor de verblijfsformule van de organisatie zelf. Op deze manier kunnen we daags voor de wedstrijd reeds aankomen en pas de dag na de laatste race huiswaarts keren.

Enige negatieve hieraan is dat we zelf moeten zorgen voor ons eten (ontbijt is wel inbegrepen in het hotel). voordeel is dan weer dat we per persoon maar € 65 betalen. Hiervoor kunnen we een dag langer blijven dan de hotelformule. Hotelformule kwam op € 220 per persoon. het geld dat je hiermee uitspaart kan je ginder gewoon zelf voor naar de supermarkt gaan.

Ik kan op weinig fora reacties vinden van mensen mbt de Beskidy Trophy...

Denk gewoon dat de race in NL/B niet zo heel gekend is.
Kenny_
Mountainbiker
Berichten: 147
Lid geworden op: vr 19 nov 2004 13:46
Rijdt met: Scott Scale 910

Re: Beskidy mtb trophy 2016

Bericht door Kenny_ »

Hoi

Wij hebben hem gereden vorig jaar met 3 personen, de classic versie. dus de lange afstand

Kan u zeggen het zwaarste wat ik ooit heb gedaan. :drunk:
Het warme weer zat er ook voor iets tussen, zeer warm.
De hm/km zegt genoeg, enorm veel (steile) klimmen en zeer technische afdalingen je gaat echt u grenzen verleggen, geloof me.
Maar je moet hem ooit hebben gereden 8)

Doe al alle vele jaren de marathons in de ardennen heb ook de Alpen tour, Trans Zwartswald gereden en de Cape Epic dus kan wat vergelijken.

Kan u zeer hard het hotel Kempa (http://www.hotelkempa.cz/cz/" onclick="window.open(this.href);return false;) aanbevelen was net over de grens dus wie sliepen in Tsjechie, ongeveer 5km van de start
toen ik de prijs had aan gevraagd aan het hotel heb ik het 3x naar nageteld want kon het niet geloven, kwam op 37Euro prer nacht inclusief ontbijt en avondeten.
hebben er ook bijna elke dag smiddags gegeten en echt goedkoop, het was eigenlijk goedkoper om daar op hotel te zitten dan hier in belgie te leven maar ben moeten terug komen van de vrouw :lol:
mud devil
Mountainbiker
Berichten: 187
Lid geworden op: do 06 apr 2006 19:16
Rijdt met: CANYON 29"

Re: Beskidy mtb trophy 2016

Bericht door mud devil »

vertrekken jullie elke dag vanuit dezelfde start en aankomstplaats?
Maebe
Mountainbiker
Berichten: 18
Lid geworden op: di 08 apr 2014 23:53

Re: Beskidy mtb trophy 2016

Bericht door Maebe »

mud devil schreef:vertrekken jullie elke dag vanuit dezelfde start en aankomstplaats?
Ik geloof van wel
Gebruikersavatar
Remmenlos
Mountainbiker
Berichten: 672
Lid geworden op: ma 09 jul 2007 12:10
Rijdt met: NineR AIR 9

Re: Beskidy mtb trophy 2016

Bericht door Remmenlos »

Heb deze of Sudety ook al altijd wel eens willen rijden ;)
Ben vorig jaar paar dagen Szczyrk op vakantie geweest en had ook de mtb mee en moet zeggen mooie streek ginder
Dus als er zich iemand nog aangesproken voelt en zin heeft om deze mee te rijden en eventueel vervoerskosten te delen enzo dan laat eens iets weten
grt
elke_mtb
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: do 06 aug 2015 19:25

Re: Beskidy mtb trophy 2016

Bericht door elke_mtb »

Wij (mijn vriend en ik) zijn vorig jaar in Polen geweest. Mijn vriend heeft de Beskidy gereden en voor hem was dat het zwaarste maar ook het mooiste dat hij al gedaan heeft met de mtb. Hij is heel technisch aangelegd en heeft zich enorm kunnen uitleven. Er zitten hier en daar wel heel moeilijke en uitdagende stukken in. Ook vaak heel steil klimmen. We hadden ook wel heel veel geluk met het weer, was zelfs te warm. Bij slecht weer is het nog eens zo zwaar denk ik. Wij sliepen in het hotel van de organisatie. Was niet zo geweldig maar ging ermee door. En het was ook echt niet duur daar. Kortom een fantastische mtb ervaring!
Nico1978
Mountainbiker
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 10 mei 2015 14:35
Rijdt met: Scott Spark RC '16

Re: Beskidy mtb trophy 2016

Bericht door Nico1978 »

Vraagske ivm het water van de bevoorradingen? Is dat betrouwbaar of best met rugzak en dus flessenwater rijden?
Plaats reactie