21-7-15 BK XCM, Ottignies

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
kona_bikearena
Mountainbiker
Berichten: 186
Lid geworden op: wo 08 feb 2012 23:02
Rijdt met: kona-kula watt 2012, CKT 396 koersfiets model 2013, Thompson CR650 Carbon
Contacteer:

Re: 21-7-15 BK XCM, Ottignies

Bericht door kona_bikearena »

In het begin van het jaar was er ook de wedstrijd in Ottignies op exact hetzelfde parcours. Toen zijn we bij de Fun A na de nieuwelingen gestart en het drummen was al bij al nog cava dus dan zullen die enkelingen die gedubbeld worden wel niet het ergste zijn. Meestal is er wel wederzijds respect (in mijn geval toch) mits duidelijk zeggen waar je passeert. Het parcours is echt BK waardig en is beter als vorig jaar. Het is zwaar bergop en de afdalingen zijn door de droogte extra technisch want de sporen beginnen extra diep te geraken. Enkel de sterkste zullen hier overwinnen.
Gebruikersavatar
ben505
Mountainbiker
Berichten: 162
Lid geworden op: di 13 jul 2010 11:54
Rijdt met: ridley
Contacteer:

Re: 21-7-15 BK XCM, Ottignies

Bericht door ben505 »

video's van xco
vorig jaar: " onclick="window.open(this.href);return false;
wallonia cup van eerder dit jaar zelfde parcours,
" onclick="window.open(this.href);return false;
dit jaar rijden fun a & b samen met een paar minuten verschill.
Gebruikersavatar
Ghastly
Mountainbiker
Berichten: 291
Lid geworden op: vr 10 sep 2004 19:27
Rijdt met: On-One ScandAl 29'er

Re: 21-7-15 BK XCM, Ottignies

Bericht door Ghastly »

ik vind het er persoonlijk een beetje over...
Gisteren een rondje van het xc parcours gedaan en daar zitten 2 of 3 afdalingen tussen waar ik niet beneden geraak. Akkoord ik kom van de weg en kan misschien nog bij de baanjanetten gerekend worden, maar op minstens 2 afdalingen ben ik er zeker van dat 3/4de te voet naar beneden moet.
Misschien moet het technisch niveau van de deelnemers omhoog, misschien maakt de droogte het nog wat technischer, maar ik start hier gewoon niet omdat ik op verschillende plaatsen op het parcours zowiezo zou moeten stappen en da's ni tof...

XCM voor mij en nog wat oefenen op mijn techniek zeker?!
kona_bikearena
Mountainbiker
Berichten: 186
Lid geworden op: wo 08 feb 2012 23:02
Rijdt met: kona-kula watt 2012, CKT 396 koersfiets model 2013, Thompson CR650 Carbon
Contacteer:

Re: 21-7-15 BK XCM, Ottignies

Bericht door kona_bikearena »

Ok de ene afdaling na de steile klim in vlak na de start is wat moeilijk om gedraaid te geraken in de eerste bocht. Maar ik ben woensdagavond gaan verkennen en heb 6 ronden gereden. Maar 1 keer voet aan grond moeten zetten en dat was de eerste keer dat ik rondging. Dit is nu toch echt geen parcours waarvan je kan zeggen dat het TE is he....
Het enige wat het nu wat lastiger maakt is inderdaad de droogte, Het is gewoon super stoffig waardoor de sporen enorm uitslijten en sommige sporen continue veranderen.
Gebruikersavatar
kenneth
Mountainbiker
Berichten: 816
Lid geworden op: wo 23 mei 2007 19:30
Rijdt met: Canyon Nerve AL 29 9.9SL

Re: 21-7-15 BK XCM, Ottignies

Bericht door kenneth »

Kan je je ter plaatsen inschrijven?
Gebruikersavatar
tek-zotic
Mountainbiker
Berichten: 1449
Lid geworden op: ma 19 dec 2011 22:42
Rijdt met: Fuji SLM

Re: 21-7-15 BK XCM, Ottignies

Bericht door tek-zotic »

w
kenneth schreef:Kan je je ter plaatsen inschrijven?
normaal wel, was me vergeten in te schrijven en had een mailtje gestuurd naar de organisatie met volgend antwoord:
Le jour de la course sans problème
Gebruikersavatar
kenneth
Mountainbiker
Berichten: 816
Lid geworden op: wo 23 mei 2007 19:30
Rijdt met: Canyon Nerve AL 29 9.9SL

Re: 21-7-15 BK XCM, Ottignies

Bericht door kenneth »

Dan hebben mijn ploeg makkers geluk :p
Gebruikersavatar
ben505
Mountainbiker
Berichten: 162
Lid geworden op: di 13 jul 2010 11:54
Rijdt met: ridley
Contacteer:

Re: 21-7-15 BK XCM, Ottignies

Bericht door ben505 »

video's van de xco van zaterdag
fun a & b
" onclick="window.open(this.href);return false;
beloften & elite
" onclick="window.open(this.href);return false;
5peedy
Mountainbiker
Berichten: 179
Lid geworden op: zo 05 sep 2010 18:55
Rijdt met: scott scale

Re: 21-7-15 BK XCM, Ottignies

Bericht door 5peedy »

Omdat er geen TT's waren vandaag, maar besloten om deze mee te bollen vandaag in de achterhoede. Hele dag weinig volk gezien, aangezien er weinig trage deelnemers waren. Was wel zware kost. Een technische zware lus van 14 km in het bois du rêves, die we 2 maal moesten doen. Eens bij de start en op het einde. Tussenin een lange lus, beter bollende lus, richting Tangissart en omstreken, daarin veel bekende stukjes uit de trace d'hez gezien.

Leuke dag, wel zwaar afgezien. De laatste 5 km ging het licht compleet uit. Organisatie was voor mij zeer goed in orde. Bepijling in orde. Veel seingevers, zelfs voor mij nog volledig in de achterhoede. 4 bevoorradingen met energierepen en gels. Geen spijt van mijn keuze ondanks 2 schuivers onderweg, 2 keer in het technische bos. de eerste keer reeds na 5 km op een zeer gladde afdaling, zat ook iemand langs de kant daar met ik vermoed een sleutelbeenprobleem. En dan nog eens 5 km voor het einde.
Gebruikersavatar
cowboy peter
Mountainbiker
Berichten: 1473
Lid geworden op: zo 17 sep 2006 19:04
Rijdt met: flash29, epic , synapse

Re: 21-7-15 BK XCM, Ottignies

Bericht door cowboy peter »

ik heb mij vandaag ook kostelijk geamuseerd. Starten met het XCO parcours van zaterdag, en aansluitend grote delen van het parcours van vorig jaar. Serieus wa mannen horen vloeken. Erna idd stukken die mij nu en dan bekend voorkwamen van Tangissart. Mooie bevoorradingen, kreeg zelfs een andere bidon op de 2e. Gans het tussenstuk goe doorgereden met wat reserve, want de laatste 10 waren loodzwaar. Om te eindigen dus nogmaals het XCO parcours, waar ik toch nog een 10tal mannen en 1 vrouw opgeraapt heb. Wat mij betreft een excellente editie van het BK marathon
Plaats reactie