Duatlon Hofstade

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Gebruikersavatar
dragonfly
Mountainbiker
Berichten: 67
Lid geworden op: vr 10 dec 2004 03:18
Rijdt met: Viper LX/XT hayes disc

Re: Duatlon Hofstade

Bericht door dragonfly »

Vind die prijzen nog best wel meevallen. De gemiddelde 1/4 triathlon kost mij 55euro. Ironman 70.3 luxemburg zit je al aan 460euro....
sport mag geld kosten zeker :-)
Mat_23
Mountainbiker
Berichten: 32
Lid geworden op: wo 05 mar 2014 19:49
Rijdt met: Trek Superfly 8

Re: Duatlon Hofstade

Bericht door Mat_23 »

Jeanke6 schreef:
Mat_23 schreef:Vorige 2 jaar ook meegedaan als duo.

Leuke mtb tocht. Vorig jaar lag het achteraan in het bos wel vettig!
Het stuk langs het water is soms echt afzien...

Dit jaar heb ik aan mij laten voorbijgaan. Vind het eigenlijk echt te duur...
Dit jaar lag het nog een pak vettiger en stand er heel veel tegenwind op het strand. Je hebt dus wat gemist ;-)

Als je de prijs vergelijkt met een mtb marathon is het inderdaad echt duur. Als je vergelijkt met een triathlon is het weer relatief goedkoop. Blijkbaar zijn die triatleten rijke mannen. Zal niet van de winstpremies komen want die zijn dan weer belachelijk laag tov inschrijfgeld...

Maar uiteindelijk doen we het voor de fun en die hebben we gekregen dus dat mag dan wel z'n prijs hebben. (zegt diegene die na de Swiss Epic zelfs die prijs gerechtvaardigd vond)

:-)
Heb onlangs de prijzen voor deelname aan tria/duathlon vernomen. En deze liggen inderdaad opmerkelijk hoger dan mtb marathons.
Het zullen inderdaad rijke manne zijn :lol:
tib888
Mountainbiker
Berichten: 60
Lid geworden op: ma 10 aug 2009 15:45
Rijdt met: geen

Re: Duatlon Hofstade

Bericht door tib888 »

tib888
Mountainbiker
Berichten: 60
Lid geworden op: ma 10 aug 2009 15:45
Rijdt met: geen

Re: Duatlon Hofstade

Bericht door tib888 »

Weet er iemand hoe het mtb-parcours er bij ligt momenteel? Modderbanden aan te raden?
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: Duatlon Hofstade

Bericht door BerggeitCasualFietser »

Misschien last minute inschrijven, en zo stilletjesaan opbouwen....Ga dan wel een leuke tt moeten laten schieten :(
tib888
Mountainbiker
Berichten: 60
Lid geworden op: ma 10 aug 2009 15:45
Rijdt met: geen

Re: Duatlon Hofstade

Bericht door tib888 »

Het parcours is niet te vergelijken met de afgelopen 2 edities: bijna geen modder te bespeuren en door het voorspelde weer van komende week zal dat wel zo blijven.
Het strand is momenteel ook goed berijdbaar (ik kon er gisteren dubbel zo snel rijden als in de editie 2016), alleen is er maar een zeer smalle strook "hard zand". Dus inhalen zal daar niet evident zijn.
Gebruikersavatar
.joeri.
Mountainbiker
Berichten: 161
Lid geworden op: za 19 apr 2008 15:08
Rijdt met: Prorace Vicco SL - Prorace Chaos DSQ - Prorace Desert Fox
Contacteer:

Re: Duatlon Hofstade

Bericht door .joeri. »

Gisteren ook gaan verkennen; veel volk tegengekomen 8)
De diepe plas(sen) tussen de finse piste en opslagloods was niet meer van de partij; ook het deel erna was redelijk droog.
En alles zal de komende dagen nog meer uitdrogen, 't zal een snelle editie worden :)
Hoewel het zand waarschijnlijk dus ook droger en moeilijker zal worden.
Gebruikersavatar
Jeanke6
Mountainbiker
Berichten: 809
Lid geworden op: zo 06 jan 2008 11:52
Rijdt met: Niner Air9 Kermit Green, GT Force Carbon Sport, Genesis Fortitude, Trek Madone 4.5
Contacteer:

Re: Duatlon Hofstade

Bericht door Jeanke6 »

Ik ben benieuwd en heb er in ieder geval veel goesting voor.
Ik ga zaterdag een toertje rijden. Heb eigenlijk nog nooit met modderbanden gereden in Hofstade. Achterband met weinig profiel en hoog volume is daar altijd mijn keuze. Beetje modder weegt niet op tegen de snelle stukken rechtdoor en over het strand. Misschien dit jaar vooraan ook maar een snelle band monteren als ik het zo lees.
tib888
Mountainbiker
Berichten: 60
Lid geworden op: ma 10 aug 2009 15:45
Rijdt met: geen

Re: Duatlon Hofstade

Bericht door tib888 »

.joeri. schreef:Gisteren ook gaan verkennen; veel volk tegengekomen 8)
De diepe plas(sen) tussen de finse piste en opslagloods was niet meer van de partij; ook het deel erna was redelijk droog.
En alles zal de komende dagen nog meer uitdrogen, 't zal een snelle editie worden :)
Hoewel het zand waarschijnlijk dus ook droger en moeilijker zal worden.
En vooral: bijna geen wind :-"
tib888
Mountainbiker
Berichten: 60
Lid geworden op: ma 10 aug 2009 15:45
Rijdt met: geen

Re: Duatlon Hofstade

Bericht door tib888 »

Iemand nog grote verschillen met de officiele tijdsopmeting?
Scheelt bijna 1,5 minuut bij mij. Ik ben zeker van mijn werkelijke tijd want ik heb een foto waarop ik over de finish ga en de wedstrijdklok geeft daar dezelfde tijd aan als mijn horloge.
Plaats reactie