Duatlon Hofstade

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Gebruikersavatar
Jeanke6
Mountainbiker
Berichten: 809
Lid geworden op: zo 06 jan 2008 11:52
Rijdt met: Niner Air9 Kermit Green, GT Force Carbon Sport, Genesis Fortitude, Trek Madone 4.5
Contacteer:

Re: Duatlon Hofstade

Bericht door Jeanke6 »

tib888 schreef:Wie doet er morgen allemaal mee in Hofstade?
Ben vandaag eens gaan verkennen en het zal de moeite zijn!
Ikke!

Gisteren ook gaan verkennen. Lag er ondanks de regen nog reletief goed bij. Strand ligt nat maar wel helemaal berijdbaar. Single track ligt heel goed. Stuk achteraan in het bos is vettig, maar dat is bijna heel het jaar zo. Ideale band wordt een combi van een strandband en een modderband. Mmm, hoe gaan we dat verenigen? :-)
tib888
Mountainbiker
Berichten: 60
Lid geworden op: ma 10 aug 2009 15:45
Rijdt met: geen

Re: Duatlon Hofstade

Bericht door tib888 »

De strook op het strand was dodelijk vond ik. Ben er 1 keer in geslaagd het strand op te rijden, maar geraakte nooit echt vooruit tegen de wind langs de waterlijn. ](*,)
Gebruikersavatar
Jeanke6
Mountainbiker
Berichten: 809
Lid geworden op: zo 06 jan 2008 11:52
Rijdt met: Niner Air9 Kermit Green, GT Force Carbon Sport, Genesis Fortitude, Trek Madone 4.5
Contacteer:

Re: Duatlon Hofstade

Bericht door Jeanke6 »

tib888 schreef:De strook op het strand was dodelijk vond ik. Ben er 1 keer in geslaagd het strand op te rijden, maar geraakte nooit echt vooruit tegen de wind langs de waterlijn. ](*,)
Er op rijden viel nog mee vond ik eraf rijden was wat anders. Is me de eerste keer gelukt, maar nadien niet meer gedurfd uit schrik voor krampen :(
Gebruikersavatar
dragonfly
Mountainbiker
Berichten: 67
Lid geworden op: vr 10 dec 2004 03:18
Rijdt met: Viper LX/XT hayes disc

Re: Duatlon Hofstade

Bericht door dragonfly »

Vond het wel een super parcour ! maar was inderdaad zwaar op het strand met de sterke wind !
tib888
Mountainbiker
Berichten: 60
Lid geworden op: ma 10 aug 2009 15:45
Rijdt met: geen

Re: Duatlon Hofstade

Bericht door tib888 »

In de achterste regionen, waar ik vertoefde :-) , heb ik toch niemand anders tot aan de waterlijn zien fietsen. Was best trots op mezelf =D> Het strand terug afrijden was onhaalbaar. Geraakte al lopend al bijna niet vooruit. Gelukkig geen één keer gevallen in de diepe blubber!
Gebruikersavatar
Jeanke6
Mountainbiker
Berichten: 809
Lid geworden op: zo 06 jan 2008 11:52
Rijdt met: Niner Air9 Kermit Green, GT Force Carbon Sport, Genesis Fortitude, Trek Madone 4.5
Contacteer:

Re: Duatlon Hofstade

Bericht door Jeanke6 »

tib888 schreef:In de achterste regionen, waar ik vertoefde :-) , heb ik toch niemand anders tot aan de waterlijn zien fietsen. Was best trots op mezelf =D> Het strand terug afrijden was onhaalbaar. Geraakte al lopend al bijna niet vooruit. Gelukkig geen één keer gevallen in de diepe blubber!
Je mag zeker trots zijn op jezelf, los zand rijden is sowieso heel lastig, zeker aan bijna maximale hartslag. Strand afrijden was één keer haalbaar en de supporters daar riepen dat ik de eerste was die dat deed op dat moment (toen ronde de 15e plaats). Ik ken er nog wel een paar die er een keer in geslaagd zijn dus het kan zeker. Is een questi van de snelheid op hard zand aan te houden, te kijken naar waar je wil en heel hard te duwen. En geloven dat het kan natuurlijk. Vorig jaar lukte het me twee keer, dus wist dat het kon. Je komt wel met maximale hartslag boven maar hebt ondertussen wel enkele lopers ingehaald. Want dat ging inderdaad voor geen meter vooruit.
Sowieso topwedstrijd met mooie combi tussen zand, single track, snelle stukken en modder vreten.
Gebruikersavatar
dragonfly
Mountainbiker
Berichten: 67
Lid geworden op: vr 10 dec 2004 03:18
Rijdt met: Viper LX/XT hayes disc

Re: Duatlon Hofstade

Bericht door dragonfly »

Op naar de volgende in berendrecht. Iemand ervaring met het parcours ?
Gebruikersavatar
.joeri.
Mountainbiker
Berichten: 161
Lid geworden op: za 19 apr 2008 15:08
Rijdt met: Prorace Vicco SL - Prorace Chaos DSQ - Prorace Desert Fox
Contacteer:

Re: Duatlon Hofstade

Bericht door .joeri. »

Ik was ook van de partij, al elke keer sinds de eerste editie. En elke keer heel wat plaatsen omhoog :)

De week voor de race lag het er erger bij dan op de dag zelf vond ik. Mede dankzij de duo's in de voormiddag denk ik.
Maar zeker een mooie race in Hofstade!

Berendrecht doe ik niet, wel Nossegem (Zaventem) nu 8/03.
Mat_23
Mountainbiker
Berichten: 32
Lid geworden op: wo 05 mar 2014 19:49
Rijdt met: Trek Superfly 8

Re: Duatlon Hofstade

Bericht door Mat_23 »

Vorige 2 jaar ook meegedaan als duo.

Leuke mtb tocht. Vorig jaar lag het achteraan in het bos wel vettig!
Het stuk langs het water is soms echt afzien...

Dit jaar heb ik aan mij laten voorbijgaan. Vind het eigenlijk echt te duur...
Gebruikersavatar
Jeanke6
Mountainbiker
Berichten: 809
Lid geworden op: zo 06 jan 2008 11:52
Rijdt met: Niner Air9 Kermit Green, GT Force Carbon Sport, Genesis Fortitude, Trek Madone 4.5
Contacteer:

Re: Duatlon Hofstade

Bericht door Jeanke6 »

Mat_23 schreef:Vorige 2 jaar ook meegedaan als duo.

Leuke mtb tocht. Vorig jaar lag het achteraan in het bos wel vettig!
Het stuk langs het water is soms echt afzien...

Dit jaar heb ik aan mij laten voorbijgaan. Vind het eigenlijk echt te duur...
Dit jaar lag het nog een pak vettiger en stand er heel veel tegenwind op het strand. Je hebt dus wat gemist ;-)

Als je de prijs vergelijkt met een mtb marathon is het inderdaad echt duur. Als je vergelijkt met een triathlon is het weer relatief goedkoop. Blijkbaar zijn die triatleten rijke mannen. Zal niet van de winstpremies komen want die zijn dan weer belachelijk laag tov inschrijfgeld...

Maar uiteindelijk doen we het voor de fun en die hebben we gekregen dus dat mag dan wel z'n prijs hebben. (zegt diegene die na de Swiss Epic zelfs die prijs gerechtvaardigd vond)

:-)
Plaats reactie