Cross duathlon

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
bezembiker
Mountainbiker
Berichten: 207
Lid geworden op: ma 29 dec 2008 09:58
Rijdt met: specialized stumpjumperen + epic

Re: Cross duathlon

Bericht door bezembiker »

ik had vorig jaar ook gezegd dat het een eenmalige deelname zou zijn,maar het gevoel van het te halen en over de rode loper in de zaal te komen is super!

heb vroeger aan wielerwedstrijden meegedaan,en na daarmee te zijn gestopt hier en daar nog andere wedstrijden maar de sfeer op organisaties zoals de hel is moeilijk ergens anders te vinden! (o)
tib888
Mountainbiker
Berichten: 60
Lid geworden op: ma 10 aug 2009 15:45
Rijdt met: geen

Re: Cross duathlon

Bericht door tib888 »

Iemand gisteren de (halve) marathon van Kasterlee meegedaan als voorbereiding op de Hel?
Gebruikersavatar
Filip van Nijlen
Mountainbiker
Berichten: 134
Lid geworden op: ma 11 okt 2004 17:11
Rijdt met: Speci stumpy

Re: Cross duathlon

Bericht door Filip van Nijlen »

Yep... ik was er bij en heb veel Hellegangers tegen gekomen ;-)
tib888
Mountainbiker
Berichten: 60
Lid geworden op: ma 10 aug 2009 15:45
Rijdt met: geen

Re: Cross duathlon

Bericht door tib888 »

Hoe verhoudt het loopparcours van de hel zich tegenover het parcours van de marathon? Even zwaar?
En de fietsrondes vergeleken met de blosoroutes van Kasterlee?
tib888
Mountainbiker
Berichten: 60
Lid geworden op: ma 10 aug 2009 15:45
Rijdt met: geen

Re: Cross duathlon

Bericht door tib888 »

Filip van Nijlen schreef:Yep... ik was er bij en heb veel Hellegangers tegen gekomen ;-)
Ik heb onderweg ook een aantal wielertruitjes van de hel opgemerkt.

Ik had wel de indruk dat de km-aanduidingen in de 2de helft van het parcours een paar honderden meters te vroeg kwamen.
Met als gevolg dat de laatste km wel héél lang bleef duren, want de totale afstand klopte wel :-)
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: Cross duathlon

Bericht door BerggeitCasualFietser »

Ben ik ook wel eens nieuwsgierig naar...
Al zal het overal afzien worden. Veel hangt ook af van het weer.

Weet alleszins dat de looptrainingen die ik deed voor Reusel op de asfalt niet opwegen tegen het offroad lopen :lol:

Enkele maanden gelede wel wat tt's gedaan in die buurt, had aanwijzingen gekregen van stukken die onderdeel zijn van de Hel, en is niet van de poes.
Ik ga me gewoon proberen amuseren, al gaat dat relatief zijn als je zo zwaar afzien, uitdoen is het doel, dan zien wel voor de volgende jaren.
Gebruikersavatar
Filip van Nijlen
Mountainbiker
Berichten: 134
Lid geworden op: ma 11 okt 2004 17:11
Rijdt met: Speci stumpy

Re: Cross duathlon

Bericht door Filip van Nijlen »

Ik heb de eerste keer mee de verkenning gaan doen en het hel parcours ligt aan de noord kant van Kasterlee, richting Dessel.
Vooral brede zandpaden waar veel paarden over rijden die volgens mij nu behoorlijk zwaar kunnen liggen en een kleine single track passage in het bos net aan de sporthal, helemaal niet vergelijkbaar met het Bloso parcours waar trouwens vroeger wel over gereden werd.
Mss een aanrader om eens een verkenning mee te doen in de komende weken op zondagochtend, ze leggen ook uit waar je best kan laten bevoorraden enzo...

Afstanden klopten idd niet helemaal, maar bij mij slechts tientallen meters meen ik mij te herinneren.
Laatste km nog serieus tandje bij gezet en niet meer naar garmin gekeken, ik kwam uit op 1:40 & 20,97 kms
tib888
Mountainbiker
Berichten: 60
Lid geworden op: ma 10 aug 2009 15:45
Rijdt met: geen

Re: Cross duathlon

Bericht door tib888 »

Filip van Nijlen schreef:Ik heb de eerste keer mee de verkenning gaan doen en het hel parcours ligt aan de noord kant van Kasterlee, richting Dessel.
Vooral brede zandpaden waar veel paarden over rijden die volgens mij nu behoorlijk zwaar kunnen liggen en een kleine single track passage in het bos net aan de sporthal, helemaal niet vergelijkbaar met het Bloso parcours waar trouwens vroeger wel over gereden werd.
Mss een aanrader om eens een verkenning mee te doen in de komende weken op zondagochtend, ze leggen ook uit waar je best kan laten bevoorraden enzo...

Afstanden klopten idd niet helemaal, maar bij mij slechts tientallen meters meen ik mij te herinneren.
Laatste km nog serieus tandje bij gezet en niet meer naar garmin gekeken, ik kwam uit op 1:40 & 20,97 kms
Sterk! Ik kwam uit op 2:00:43 en 21,06km.
Heel tevreden met de tijd aangezien ik zaterdag nog 3u ben gaan MTB'en daar + 's avonds nog een tennismatch.
Gebruikersavatar
Filip van Nijlen
Mountainbiker
Berichten: 134
Lid geworden op: ma 11 okt 2004 17:11
Rijdt met: Speci stumpy

Re: Cross duathlon

Bericht door Filip van Nijlen »

Dit is het loopparcours :
Afbeelding

En hierbij het fietsparcours :
Afbeelding
tib888
Mountainbiker
Berichten: 60
Lid geworden op: ma 10 aug 2009 15:45
Rijdt met: geen

Re: Cross duathlon

Bericht door tib888 »

Het fietsparcours is niet volledig toegankelijk vanwege privéstukken dacht ik ergens gelezen te hebben?
Plaats reactie