28/08/05 Houffamarathon

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Gebruikersavatar
A d r i
Mountainbiker
Berichten: 3125
Lid geworden op: di 09 apr 2002 02:00
Rijdt met: titanium x 6 , carbon x 1
Contacteer:

Bericht door A d r i »

The S-man schreef:Is het niet beter dat er vanuit de organisaties, de bonden, en hogere instanties preventieve en ook implementatieve dingen worden ondernomen? En zelfs dan heb je nog geen volledige zekerheid dat de bossen en gelijk wat voor 100% proper blijven.
Wat stel je voor dat de bond doet, nog een extra dikzak sturen die geen ballen uitricht behalve een paar kruisjes op een papierke zetten , maar wiens "kosten" de inschrijfprijs nogmaals de hoogte injagen.
Als je wil ingaan tegen vervuiling is het zoals met vele zaken, begin met jezelf. Zo doe ik het toch.
Gebruikersavatar
SKimmie
Mountainbiker
Berichten: 112
Lid geworden op: za 16 apr 2005 14:25
Rijdt met: Scott Genius Ltd

W-cup

Bericht door SKimmie »

Die laatste bevoorrading was inderdaad in orde,
wel maar om 10km van de finish...
maar de Red Bull maakte dat ik na de 120km kracht over had...
Ze hadden beter bij bevoorrading 3 en 4 van de 120km deze posten beter verzorgd...

En die 'rommel' viel toch wel mee...
Let wel, ik heb mijn papiertjes meegenomen,
maar die 'enkele' binnenbanden zullen toch wel meegenomen worden door die mannen die de pijltjes verwijderen...

En die W-cups...
Ik heb 2 a-cups gezien,
maar geen enkele b- of c-cup
Wie zag dan al die w-cups???
Gebruikersavatar
The S-man
Mountainbiker
Berichten: 208
Lid geworden op: wo 10 aug 2005 09:40
Rijdt met: Specialized Epic S-Works

Bericht door The S-man »

@ Adri: Ok, dat het bij de bond dikzakken met een sigaar in hunne mond zijn en dat er al veel miserie mee geweest is cava, maar volgens mij is het toch mogelijk om "iets" te doen. Zelfs alleen als organisator al...

* De overheid kan sensibiliseringscampagnes blijven houden en de mensen er bewust van maken. (Zoals ze nu al doen eigenlijk, op een al dan niet voldoende manier???)
* De bond zou zo'n acties kunnen opzetten specifiek gericht naar de fietsers toe. (mountainbikers, wegrenners, wielertoeristen,...)
* En een organisatie kan trachten op verschillende plaatsen langs het parcours zones inleggen waar men het afval kan deponeren. (En dit niet alleen in de bevoorradingszones in 1 vuilbakje dat er staat.)

Ik denk dat dit toch al enkele goede ideeën zijn. Ik weet ook dat de theorie mooier is dan de praktijk, maar je moet van ergens beginnen eh.
Willy D
Mountainbiker
Berichten: 1586
Lid geworden op: di 07 okt 2003 15:41

Bericht door Willy D »

S-man, effe anders bekijken: ga morgen in Houffalize wandelen en kijk rond. Rommel, binnenbanden, bidons, enz...
De conclusie zal snel gemaakt zijn: weg met de rotzakken die den boel hier vuil maken.
En dan met zen allen staan bleiten dat niemand ons begrijpt en dat we nog nergens welkom zijn [-X .
Daarom: begint bij u zelf en neemt uwen eigen afval mee.

@roy,
die mentaliteit [-X
tish
Mountainbiker
Berichten: 320
Lid geworden op: ma 27 jun 2005 12:32
Rijdt met: Cdale Taurine - Cdale Hooligan x2

Bericht door tish »

The S-man schreef: * De overheid kan sensibiliseringscampagnes blijven houden en de mensen er bewust van maken. (Zoals ze nu al doen eigenlijk, op een al dan niet voldoende manier???)
* De bond zou zo'n acties kunnen opzetten specifiek gericht naar de fietsers toe. (mountainbikers, wegrenners, wielertoeristen,...)
* En een organisatie kan trachten op verschillende plaatsen langs het parcours zones inleggen waar men het afval kan deponeren. (En dit niet alleen in de bevoorradingszones in 1 vuilbakje dat er staat.)

Ik denk dat dit toch al enkele goede ideeën zijn. Ik weet ook dat de theorie mooier is dan de praktijk, maar je moet van ergens beginnen eh.
Waarom niet eerst beginnen met jezelf?
Als iedereen er al eens mee begon zijn eigen rommel bij te houden i.p.v. zomaar achteloos weg te werpen, wat is het probleem dan nog?

Ik heb me er zondag wreed aan geërgerd wat er allemaal langs het parcours te vinden was aan rommel en aan de reacties hier te zien ben ik dan toch niet de enige.

Is het dan zo'n groot probleem om verpakkingen, lekke binnenbanden en dergelijke terug mee te nemen en achteraf ergens in een vuilbak te deponeren?

Als we willen gaan wandelen of fietsen willen we dat allemaal in een propere omgeving doen, dus waarom niet eerst eens in eigen boezem kijken.

Mijn verpakkigen zijn alvast netjes gedeponeerd in een prullenmand aan de finish. :wink:

@ The S-man: deze reply is niet persoonlijk bedoeld, maar een reactie in het algemeen.
Gebruikersavatar
The S-man
Mountainbiker
Berichten: 208
Lid geworden op: wo 10 aug 2005 09:40
Rijdt met: Specialized Epic S-Works

Bericht door The S-man »

[/quote]S-man, effe anders bekijken: ga morgen in Houffalize wandelen en kijk rond. Rommel, binnenbanden, bidons, enz...
De conclusie zal snel gemaakt zijn: weg met de rotzakken die den boel hier vuil maken.
En dan met zen allen staan bleiten dat niemand ons begrijpt en dat we nog nergens welkom zijn .
Daarom: begint bij u zelf en neemt uwen eigen afval mee.[/quote]

Ik denk dat uw reactie aansluit bij de dingen die ik aangehaald heb.
Ik heb enkel nog wat "mogelijke" ideeën aangebracht om dat bewustzijn van "Begin bij jezelf" te stimuleren.
Gebruikersavatar
slowlegs
Mountainbiker
Berichten: 41
Lid geworden op: ma 19 apr 2004 21:42
Rijdt met: Specialized Stumpjumper FSR Comp

Bericht door slowlegs »

Heeft er iemand een gps trackske van de 60 en/of de 90 km. 'k Kon er niet bij zijn maar binnen enkele weken ben ik daar voor een weekend.
Alvast hartelijk bedankt
roger
Mountainbiker
Berichten: 1901
Lid geworden op: vr 30 jan 2004 22:50
Rijdt met: Seven Sola,Turner Flux

Bericht door roger »

Ik kan mij ook ergeren aan de mannen die hunne boel achterlaten.Maar als organisator vind ik dat het hun plicht is om na de wedstrijd het parcours in de staat te brengen zoals het was.Dus dit wil zeggen dat zij het parcours afrijden en de eventuele rommel opruimen.Natuurlijk over afstanden van 90 à12O km is dit niet simpel,maar als je aan aan enkele Enduro motards vraagt om het parcours af te rijden dan denk ik dat je toch wat amateurs gaat vinden, mits vergoeding benzine en dit kan er toch wel af gezien de steeds maar hogere inschrijvingskosten.
Gebruikersavatar
A d r i
Mountainbiker
Berichten: 3125
Lid geworden op: di 09 apr 2002 02:00
Rijdt met: titanium x 6 , carbon x 1
Contacteer:

Bericht door A d r i »

@slowlegs op de houffa website staat een kaart, als je die eens uitdrukte, opvouwde en in uwe gps frommelt? :lol
hopelijk ging de organisatie nergens over prive terrein ?

@ Roger Ok, afval opkuisen dat kan gebeuren als ze gaan afpijlen, maar al dat afval, dat is een ganse hoop hoor.. en motards + benzine dat vervuilt ook !

sensibilisering leidt meestal tot niets , maar het is natuurlijk wel goed dat er aan de start borden hangen met de mtb-code..

extra vuilbakken/'blikvangers' langs het parkoers is inderdaad geen slecht idee s-man, als ik ga biken steek ik alle rommel ook weg tot ik ergens een vuilbak tegenkom, waar ik m'n zakken kan leegmaken. Heb zelfs een tijd andermans rommel meegenomen maar dat hou je niet vol !
modderkruiper
Mountainbiker
Berichten: 115
Lid geworden op: di 09 nov 2004 11:37

Bericht door modderkruiper »

A d r i schreef:Heb zelfs een tijd andermans rommel meegenomen maar dat hou je niet vol !
Doet me denken aan m'n vroegere leraar wiskunde. Die reed elke dag een heel eind langs jaagpad e.d. naar school en terug. Achterop had ie een vuilbakje gemonteerd waarin ie andermans rommel meesleurde :D, dat was jij toch niet?
Plaats reactie