VISA chrono challenge 2008

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
FastFreddy272
Mountainbiker
Berichten: 104
Lid geworden op: ma 05 dec 2005 11:26
Rijdt met: Commencal VIP, RaceFace, Sram X.0, Fox 100FX, ... Scott Scale RC 2010

Bericht door FastFreddy272 »

@Timo

Ichtegem is inderdaad een vergelijkbaar parcours als Zillebeke.
En ik weet dat de organisatoren geen "bergen" kunnen toveren.
Ik sprak enkel over Waregem en Zillebeke omdat ik reeds door had dat deze zeker niet meer plaats zouden vinden.
Het parcours van Waregem en Langdorp vond ik fantastisch (iets meer heuvels, ...), maar dat neemt niet weg dat ik meer punten kon scoren in Zillebeke EN Ichtegem

Met andere woorden : Het was zeker niet de bedoeling organisaties, ... af te breken.

En als de Visa Chrono Challenges niet meer doorgaan, waarom is den bond dan bezig de site te vernieuwen ???
Of waren ze voor 1 keer te vroeg (nog voor ze wisten dat Visa stopte met sponsering) ? #-o
Gebruikersavatar
Iegienie
Mountainbiker
Berichten: 1430
Lid geworden op: ma 16 jun 2003 18:59

Bericht door Iegienie »

De 8ste hagelandse chrono gaat inderdaad door op zaterdag 7 juni, visa chrono challenge of niet.

Be prepared...
Gebruikersavatar
aj kwak
Mountainbiker
Berichten: 661
Lid geworden op: do 17 apr 2003 20:07
Rijdt met: funnybikers.be - chronorace.be - eventit.be

Bericht door aj kwak »

FastFreddy272 schreef:@
En als de Visa Chrono Challenges niet meer doorgaan, waarom is den bond dan bezig de site te vernieuwen ???
Of waren ze voor 1 keer te vroeg (nog voor ze wisten dat Visa stopte met sponsering) ? #-o
idd dat begrijp ik ook niet zo goed....

En verder, zillebeke, ichtegem, ... Iedereen weet dat je er geen 2000hm moet verwachten. Ik heb ze allemaal meegedaan(op waregem na) en het was leuk;vlammen tegen de klok.
Enig min-punt:gelieve een aantal seingevers te plaatsen.
Gebruikersavatar
timo
Mountainbiker
Berichten: 113
Lid geworden op: ma 03 okt 2005 15:36
Rijdt met: coratec revoliuton

Bericht door timo »

Schijnt nu toch door te gaan, en Zillebeke krijgt voorang op Genk (VT4 happening). Ze zijn ermee aan het spelen bij De Bond zeker!!!!
Gebruikersavatar
ka.dee
Management
Berichten: 1495
Lid geworden op: di 19 feb 2002 02:00
Rijdt met: Rider Expert

Bericht door ka.dee »

Visa Chrono Challenge gaat wel degelijk door, en ook Visa stopt niet met sponseren. Op de kalender staan momenteel wel slechts 2 manches, Genk en Langdorp. Zoals reeds eerder gepost hierboven haakte Waregem af (zetten alles op de CTC), Ichtegem en Zillebeke steken het werk dat gepaard gaat met zo'n chrono liever in hun toertocht die trouwens dezelfde dag doorgaat.
Schiet nog over: Geraardsbergen, en die organisatie zit ook met een CTC en hun toertocht. Kortom, een samenloop van diverse faktoren: tijd, geld, motivatie,....
Vlammer
Mountainbiker
Berichten: 148
Lid geworden op: zo 05 jun 2005 14:36
Rijdt met: Specialized Epic Expert, Colnago ARTE, Ridley Scorpion, Scott scale ltd

Bericht door Vlammer »

Kunnen we beter in de Ardennen gaan wonen, daar hebben ze nog motivatie!
marathonman
Mountainbiker
Berichten: 107
Lid geworden op: do 05 jan 2006 12:47
Rijdt met: GT Zaskar Carbon Team

Bericht door marathonman »

Als je zoals Zillebeke en Ichtegem niet over een degelijk parcours kan beschikken om een mountianbikewedstrijd of -chrono te organiseren, begin er dan niet aan. Je moet nu eenmaal kunnen klimmen, afdalingen en wat technische moeilijkheden in je parcours kunnen opnemen. Anders spreek je echt niet over mountainbiken.
Organiseer dan gewoon een tocht of een ander evenement.
den dirk
Mountainbiker
Berichten: 197
Lid geworden op: do 12 feb 2004 17:01

Bericht door den dirk »

Bij het lezen van deze topic toch wat verbaast, verleden week had ik bericht gekregen dat de visa chrono 5 organisaties telde.

Dus zonet nog eens telefonisch gecheckt en Zillebeke, Geraardsbergen, Ichtegem, Genk en Langdorp organiseren Chronorit.

Zillebeke en Genk vallen met Paasmaandag op de zelfde datum, hoe ze dat gaan doen in eindklassement weet ik niet.

Over het aangeboden parcours kun je veel zeggen en voor iedereen een geschikt traject vinden zal wel niet, maar dat deze mannen er tijd en geld insteken en zo afwisseling brengen in het aanbod voor de mountainbiker naast gewone toertochten is =D> =D> =D>
Vlammer
Mountainbiker
Berichten: 148
Lid geworden op: zo 05 jun 2005 14:36
Rijdt met: Specialized Epic Expert, Colnago ARTE, Ridley Scorpion, Scott scale ltd

Bericht door Vlammer »

Dit is eens super nieuws! =D>
Gebruikersavatar
Tom M
Mountainbiker
Berichten: 154
Lid geworden op: ma 03 apr 2006 15:28
Rijdt met: Lapierre Pro Race 900 (27,5)

Bericht door Tom M »

marathonman schreef:Als je zoals Zillebeke en Ichtegem niet over een degelijk parcours kan beschikken om een mountianbikewedstrijd of -chrono te organiseren, begin er dan niet aan. Je moet nu eenmaal kunnen klimmen, afdalingen en wat technische moeilijkheden in je parcours kunnen opnemen. Anders spreek je echt niet over mountainbiken.
Organiseer dan gewoon een tocht of een ander evenement.
Kritiek geven is toch wel makkelijk. Ik ben al blij dat er soms eens iets in Vlaanderen te doen is en op die manier ook een kortere verplaatsing. Ok in Wallonië of zelfs op chrono's zoals Langdorp zijn er uiteraard méér mogelijkheden dan in Ichtegem of Zillebeke. Maar het leven is meer dan biken alleen, en ook al ga ik graag mountainbiken, soms nog wat extra tijd over hebben op een dag is meegenomen.
Van mij mogen organisaties als Ichtegem of Zillebeke zeker blijven.
Plaats reactie