28/08/05 Houffamarathon

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Gebruikersavatar
weldman
Mountainbiker
Berichten: 338
Lid geworden op: di 09 aug 2005 20:57
Rijdt met: epic s-w en g-f suger

Bericht door weldman »

goede organisatie maar wat me nu nog te binnen schiet na het lezen van het verslag in o2 -bikers was het feit dat er nergens medische assistentie was een kerel die met mij aan de bevoorading stond vroeg een beetje ontsmettingsmiddel aan een bevoorrading en het bleek een probleem te zijn. ook wat betreft technische assistentie liet ook achter zich zoeken ,voor zo een grote organisatie misschien een beetje minder prijzengeld geven en een beetje meer verzorging voor de deelnemers ,het is tenslotte niet goedkoop.
jervanheg
Mountainbiker
Berichten: 472
Lid geworden op: di 20 sep 2005 16:57
Rijdt met: KTM Kapoho e-bike

Bericht door jervanheg »

van wat ik ter plaatse te horen kreeg is het niet zozeer dat er geen assistentie was, maar wel dat ze niet (gemakkelijk) ter plaatse kon komen. Met name de straat naar la Roche (aan het Atheneum) werd door de Marathon onbereikbaar voor al wie van het centrum kwam.

Houffa heeft door zijn ligging in de vallei slechts 3 "uitgangen" met name richting Bastogne, Luik en La Roche.
Gebruikersavatar
Iegienie
Mountainbiker
Berichten: 1430
Lid geworden op: ma 16 jun 2003 18:59

Bericht door Iegienie »

weldman schreef:goede organisatie maar wat me nu nog te binnen schiet na het lezen van het verslag in o2 -bikers was het feit dat er nergens medische assistentie was een kerel die met mij aan de bevoorading stond vroeg een beetje ontsmettingsmiddel aan een bevoorrading en het bleek een probleem te zijn. ook wat betreft technische assistentie liet ook achter zich zoeken ,voor zo een grote organisatie misschien een beetje minder prijzengeld geven en een beetje meer verzorging voor de deelnemers ,het is tenslotte niet goedkoop.
jip, een ECHTE marathon is ZONDER prijzengeld. Das nergens voor nodig. Als ze het voor het geld doen, dan moeten ze het maar ergens elders doen, in een XC of zo. Daar kunnen de mensen die krachtpatsers dan nog eens deftig bezig zien.
Gebruikersavatar
aj kwak
Mountainbiker
Berichten: 661
Lid geworden op: do 17 apr 2003 20:07
Rijdt met: funnybikers.be - chronorace.be - eventit.be

Bericht door aj kwak »

Iegienie schreef:
jip, een ECHTE marathon is ZONDER prijzengeld. Das nergens voor nodig. Als ze het voor het geld doen, dan moeten ze het maar ergens elders doen, in een XC of zo. Daar kunnen de mensen die krachtpatsers dan nog eens deftig bezig zien.
Sorry, maar bij een marathon moet er wel degelijk prijzengeld zijn. Ik vermoed dat er bij de hagelandsechrono geen prijzengeld is?
Maar als je alle grote marathons in het buitenland bekijkt hebben die wel degelijk prijzengeld.

ivm medische assistentie. Er waren constant 5 mobiele ploegen(oa 4 ambulances) standby op terrein.
Plaats reactie