25.06.2017 - Malmedy - 19th Raid Des Hautes Fagnes)

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Gebruikersavatar
Reine5
Mountainbiker
Berichten: 29
Lid geworden op: vr 16 mei 2014 11:49
Rijdt met: Trek Superfly Al 2013, Specialized Fatboy, Specialized Fuse Pro 6fattie

Re: 25.06.2017 - Malmedy - 19th Raid Des Hautes Fagnes)

Bericht door Reine5 »

Single Tracker schreef:
Reine5 schreef:
Single Tracker schreef:Hier ook een DNF door materiaalpech. #-o

Mijn enige doel was om de 116 km uit te rijden, daarom was ik ook vrij rustig gestart om voldoende poer in de benen over te houden voor de loodzware finale.

Na de 4de bevoorrading, net na de splitsing rond km 90, kregen we een stuk met enorm veel losse takken te verwerken. Eén van die takken sloeg in m'n derailleur en die kraakte af. ](*,) Een behulpzame man hielp me nog om er een singlespeed van te maken door de derailleur er af te halen en de ketting in te korten, maar helaas, de ketting sloeg constant over en brak enkele honderden meters verder. Na een wandeling van een 5-tal km kwam ik terug in de bewoonde wereld waar één van m'n vrienden (die al gearriveerd was van de 65 km) mij is komen oppikken.

Ontgoocheld, maar materiaalpech hoort bij deze mechanische sport. Volgende keer misschien eens een derailleurpadje meenemen voor onderweg.
Dan ben ik u voorbij gefietst in de eerste van de laatste vier klimmen, richting Xhoffraix, na dat stuk langs de Warche stroomopwaarts. Ge ging daar te voet bijna even rap als ik op de fatbike ;-). Wel balen natuurlijk, zo dicht bij het einde
Klopt! Het was idd zwaar balen, 'k had hem zo graag nog eens uitgereden. Chapeau man als je dit kunt uitrijden met een fatbike! =D>
Merci, mijn kaars is wel uitgegaan aan de moulin Kalbusch, ik heb nog anderhalf uur nodig gehad voor de laatste 12 km. Had ik u daar ergens tegengekomen, ik zou het begot niet meer geweten hebben ;-)
Gebruikersavatar
Reine5
Mountainbiker
Berichten: 29
Lid geworden op: vr 16 mei 2014 11:49
Rijdt met: Trek Superfly Al 2013, Specialized Fatboy, Specialized Fuse Pro 6fattie

Re: 25.06.2017 - Malmedy - 19th Raid Des Hautes Fagnes)

Bericht door Reine5 »

Tom045
Mountainbiker
Berichten: 7
Lid geworden op: za 13 nov 2010 00:38
Rijdt met: BMC Fourstroke

Re: 25.06.2017 - Malmedy - 19th Raid Des Hautes Fagnes)

Bericht door Tom045 »

Marian schreef:Ik heb zondag 25 juni enkele foto's gemaakt, deze zijn te vinden op:
https://www.oypo.nl/marianbikepictures" onclick="window.open(this.href);return false;
Gr. Marian
Mooie foto's Marian =D> . Ik heb mijzelf gevonden en gelijk besteld
roger
Mountainbiker
Berichten: 1901
Lid geworden op: vr 30 jan 2004 22:50
Rijdt met: Seven Sola,Turner Flux

Re: 25.06.2017 - Malmedy - 19th Raid Des Hautes Fagnes)

Bericht door roger »

Reine5 schreef:Een filmpje van de 115km: https://www.facebook.com/reinoud.delaer ... 658372962/

Schitterend,we beseffen niet in wat een mooi landje we wonen.Wat moet ge nog meer hebben om te mountainbiken?

Proficiat om dit met een fat bike te doen.
5peedy
Mountainbiker
Berichten: 179
Lid geworden op: zo 05 sep 2010 18:55
Rijdt met: scott scale

Re: 25.06.2017 - Malmedy - 19th Raid Des Hautes Fagnes)

Bericht door 5peedy »

Blijft de mooiste van het hele jaar in België. Spijtig van de miezer en vettigheid het eerste uur, daardoor toch weer geen echt droge editie. Is al effe geleden. Al lagen de venen er dit jaar ondanks de bui wel goed bollend bij. Was weer een topdag.

Had wel het idee dat er veel slachtoffers van valpartijen langs de kant zaten dit jaar. Wel jammer voor de organisatie. Hopelijk doet het hen niet besluiten om bepaalde passages eruit te halen. Mijn indruk ten opzichte van mijn eerste edities (sinds 2011 elk jaar meegedaan) is toch dat er in de voorbije jaren een aantal eerder extreme passages gesneuveld zijn. (Waarschijnlijk kan ik zelf ook meer aan dan toen)
lowie
Mountainbiker
Berichten: 1674
Lid geworden op: di 22 feb 2005 09:56
Rijdt met: best of both worlds

Re: 25.06.2017 - Malmedy - 19th Raid Des Hautes Fagnes)

Bericht door lowie »

5peedy schreef:Blijft de mooiste van het hele jaar in België. Spijtig van de miezer en vettigheid het eerste uur, daardoor toch weer geen echt droge editie. Is al effe geleden. Al lagen de venen er dit jaar ondanks de bui wel goed bollend bij. Was weer een topdag.

Had wel het idee dat er veel slachtoffers van valpartijen langs de kant zaten dit jaar. Wel jammer voor de organisatie. Hopelijk doet het hen niet besluiten om bepaalde passages eruit te halen. Mijn indruk ten opzichte van mijn eerste edities (sinds 2011 elk jaar meegedaan) is toch dat er in de voorbije jaren een aantal eerder extreme passages gesneuveld zijn. (Waarschijnlijk kan ik zelf ook meer aan dan toen)
Ondanks de vele valpartijen met heel wat blessures gaan we zeker niet terugkrabbelen wat betreft technische passages. De ergste blessures gebeuren trouwens meestal niet op die stroken.
We hebben er overigens zeker geen technische passages uitgehaald, behalve waar door boswerken bvb een paadje verdwenen is.
Wout_RS
Mountainbiker
Berichten: 125
Lid geworden op: za 26 nov 2016 00:13
Rijdt met: Cube LTD SL 2017, Superior X-Road Issue

Re: 25.06.2017 - Malmedy - 19th Raid Des Hautes Fagnes)

Bericht door Wout_RS »

EG6 schreef:
Wout_RS schreef: Uiteindelijk aangekomen op de 91km (115km had ik al snel van afgezien) na 7u29 totaaltijd, zonder pech, zonder krampen.
Was wijs om af en toe keer nen aanblik te kunnen delen aangezien we in dezelfde omgeving aan het rijden waren :wink: . Het enige wat ik niet versta aan de tijdtelling is dat ik u op de allerlaatste klim boven voorbij slof, u net iets na mij zie aankomen aan de finish, en ik toch "afgeklokt" ben op 7u43 :-k ?

Of ik moet zo choco gezeten hebben dat er een dubbelganger (ook met blauwe LTD) daar stond (o) .

In de laatste klim is er me niemand meer voorbij gekomen hoor, enkel in de afdaling.
Heb je ook niet meer gezien of tegengekomen nadat we elkaar gezien hebben op de 2e bevoorrading.

Wel enkele nog zeer blauwe fietsen tegengekomen, maar geen die zelfde waren als de mijne.
:-k
Katelijn
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 28 jun 2017 11:35

Re: 25.06.2017 - Malmedy - 19th Raid Des Hautes Fagnes)

Bericht door Katelijn »

Beste 'Verzetje' & andere bikers,

Ik ben de vrouw die tijdens de rit van de brug is gevallen.
Via deze weg wil ik graag iedereen bedanken die mij geholpen heeft.
Ik heb via FB ook een bedankje naar RdHF gestuurd in de hoop dat dit zo veel mogelijk bikers zou bereiken maar via dit forum wil ik mijn dank nog eens herhalen.

Op het moment zelf besef je het allemaal niet goed maar nadien dringt het wel door hoe onwaarschijnlijk goed het doet om hulp te krijgen.

Ik heb veel geluk gehad. Behalve een volledig assortiment blauwe plekken letterlijk van 'kop tot teen' en een aantal kneuzingen heb ik geen ernstige letsels overgehouden aan dit avontuur ...

Nogmaals dank aan iedereen, zeker aan mijn teamgenoten Bart & Dries, aan Dr Alain Kerkhofs en een Mr uit Waimes (zijn naam heb ik niet) die door mijn ongeval hun rit ook hebben beeindigd door bij mij te blijven tot de hulpdiensten ter plaatse waren.
Gebruikersavatar
El Toro Cycling Club HB
Mountainbiker
Berichten: 693
Lid geworden op: vr 19 okt 2012 13:10
Rijdt met: c-dale scalpel 29

Re: 25.06.2017 - Malmedy - 19th Raid Des Hautes Fagnes)

Bericht door El Toro Cycling Club HB »

lowie schreef:
mtber1975 schreef:Nooit in de ardennen gereden en dan starten in een wedstrijd. Mag van mij maar dan moet je ook tegen de voorbij vlammende rijders kunnen,en als je links of rechts afslaat kijk effe of er niemand voorbij komt als het kan .succes.
Ik ga ervan uit dat hij start in de 63 en dan niet helemaal vooraan.
Dan gaat hij van het wedstrijdelement niet veel hinder hebben.
Ik veronderstel wél dat hij een paar keer zal slikken : dit is zomaar geen doorsnee Ardennen-tochtje hé :wink:
Klopt, maar nu wel en hoe : FANTASTISCH & SCHITTEREND & ADEMBENEMEND

Een meer dan groot =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> aan organisatie en alle medewerkers inclusief een diepe buiging.

Maar, dun 'Ollandse maar hè,
het is zekers geen doorsnee tourke maar slikken, ja van de wilde beren in het bos 8) , van de RDHF niet echt, kijk hierboven wordt ook afgevraagd wat ik hier kom/kwam doen voor de eerste keer en dan nog meedoen aan een wedstrijd, foei toch.
Echter ik kwam voor te mountainbiken en dat heb ik gedaan, alles wat ik sinds het begin, 2011, geleerd heb tijdens diverse enkel- en meerdaagse clinics in binnen- en buitenland, tot de dag voor de RDHF heb ik nodig gehad om in het zadel te blijven, maar ik heb 't um geflikt, heb 't gehaald, nergens meer moeten lopen dan anderen, dat waren een paar klimmen waar de meeste afstapten op een enkeling na dan en nagenoeg alle afdalingen gedaan behalve die ene met de rode klei/steenachtige ondergrond met dat helmgras daar doken we een donker gat in en door de regen en zweet aangeslagen bril was mijn zicht minder en vond ik die net te trickie.
Ben/was zeer blij met mijn fully inclusief dropper. Je moet hier wel goed beslagen op 't ijs komen hè....

Wel geef ik graag een tip, voor een organisatie is dit mss moeilijk, want uiteindelijk komen hier naast de wedstrijdrijders ook een aanzienlijk aantal mensen die deze toch als een toertocht rijden en niet als een wedstrijd en ook de inkomsten van hun zijn aanzienlijk en aannemelijk welkom, maar dit terzijde, wat ik wil zeggen is, geef een advies qua de omstandigheden waaronder de RDHF verreden wordt, dat het weer omslaat en gaat regenen daar kan organisatie niets aan doen, je kan niet verwachten dat een ieder een extra setje wielen inclusief banden bij heeft, maar je mag als organisatie wel verwachten dat iedereen zich goed voorbereid en daar kan een advies op welke manier ook een handje bij helpen.
Zelf heb ik mij ingelezen op 2 fora, hier en het nederlandse zusje, daarnaast op youtube diverse filmpjes gezien en tot de conclusie gekomen dat ik mijn borst nat kon maken zoals eerder gezegd. Niet dat ik nu de braafste van de klas wil zijn, maar niet iedereen doet dat en ook ik weet dat een ongeluk in een klein hoekje kan zitten, zelf ben ik een paar maanden geleden in een zandafgraving 5 meter naar beneden gevallen en gelukkig maar, door de zachte ondergrond, een paar ribben gekneusd en dat terwijl ik daar toch al een paar keer gereden had, maar het vaste zand toen was veranderd in los zand en daar schoof ik en lag ik dus, wat ik hiermee wil zeggen is dat mountainbike begint bij voorbereiding, weten wat de omstandigheden zijn en met dat in je achterhoofd je focussen, kijken waar je fietst maar ook weten wat voor ondergrond, zorgen voor balans en zorgen voor tractie en dat alles heeft er voor gezorgd dat ik de RDHF tot een goed einde heb volbracht, zelfs voor de eerste keer.

Organisatie ga zo door....
lowie
Mountainbiker
Berichten: 1674
Lid geworden op: di 22 feb 2005 09:56
Rijdt met: best of both worlds

Re: 25.06.2017 - Malmedy - 19th Raid Des Hautes Fagnes)

Bericht door lowie »

El Toro Cycling Club HB schreef:FANTASTISCH & SCHITTEREND & ADEMBENEMEND
.....................
Je moet hier wel goed beslagen op 't ijs komen hè....
.....................
Wel geef ik graag een tip .....................maar je mag als organisatie wel verwachten dat iedereen zich goed voorbereid en daar kan een advies op welke manier ook een handje bij helpen.
....................
Organisatie ga zo door....
Erg leuk om te lezen allemaal, en erg mooi dat je er zo van genoten hebt, met toch wel een goede voorbereiding heb ik nu begrepen
Wat betreft adviezen : die heb ik in het verleden meermaals gegeven, tot vervelens toe.
Neem de beruchte "bandenkeuze" : voor de mindere goden heb ik er altijd op gehamerd om geen snelle, maar stevige brede noppenbanden te gebruiken. Als je dan ziet wat er allemaal aan de start verschijnt ....
En wat betreft fietsgedrag : vele van mijn ervaren Ardennen-vrienden zien onderweg onverantwoorde dingen gebeuren door onervaren bikers.
Maar ik zal volgend jaar nog eens een advies-poging in elkaar steken. Help jij me er aan denken :wink: ?
Plaats reactie