Start To Hel (van Kasterlee) 2015

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: Start To Hel (van Kasterlee) 2015

Bericht door BerggeitCasualFietser »

Sir Kermit schreef:De plaatsen zijn gelimiteerd las ik. Tegen wanneer zou deze uitverkocht zijn? Zou eerst in wetteren in september eens willen testen.
Waar kan je die data terugvinden van alle evenementen/wedstrijden van het type lopen/mtb?
Gebruikersavatar
Jeanke6
Mountainbiker
Berichten: 809
Lid geworden op: zo 06 jan 2008 11:52
Rijdt met: Niner Air9 Kermit Green, GT Force Carbon Sport, Genesis Fortitude, Trek Madone 4.5
Contacteer:

Re: Start To Hel (van Kasterlee) 2015

Bericht door Jeanke6 »

Hi, ik denk er ook aan om me eens aan deze hel te wagen. Los op de site dat ze groepstrainingen organiseren. Iemand enig idee waar en wanneer? Email om de organisatie te contacteren vind ik niet op de website. Niet heel handig.

Lijkt me interessant om vooral de fietsronde al een paar keer te rijden. Parcourskennis geeft sowieso tijdswinst. Al is het maar om te weten welke banden, versnelling etc te steken. Rij momenteel met een Roro voor en renegade achter. Ideaal voor de vlakkere parcours met snelle stukken en wat zand. Lijkt me voor Kasterlee ook een topper, al kan er natuurlijk ook sneeuw liggen en dan wordt het een ander verhaal.

Ben ook benieuwd hoe ver jullie ondertussen staan met de trainingen. Ik heb nu pas beslist om (misschien) deel te nemen dus nog niet specifiek getraind. Dit voorjaar wel twee heel zware meerdaagse wedstrijden gereden op de MTB en sinds begin juli fietsrust genomen en beginnen trainen voor de marathon van Amsterdam. Die zit er ondertussen op en de hel is mogelijk een mooi volgend doel... Dilemma's...
jonas_g
Mountainbiker
Berichten: 124
Lid geworden op: di 17 aug 2010 11:11
Rijdt met: Cube 29 HPC Elite Race

Re: Start To Hel (van Kasterlee) 2015

Bericht door jonas_g »

Jeanke6 schreef: Lijkt me interessant om vooral de fietsronde al een paar keer te rijden. Parcourskennis geeft sowieso tijdswinst. Al is het maar om te weten welke banden, versnelling etc te steken. Rij momenteel met een Roro voor en renegade achter. Ideaal voor de vlakkere parcours met snelle stukken en wat zand. Lijkt me voor Kasterlee ook een topper, al kan er natuurlijk ook sneeuw liggen en dan wordt het een ander verhaal.
Ik beslis pas met welke banding ik ga rijden een week voor de Hel. Alles zal afhangen van het weer. Vorig jaar heb ik met een dubbele Racing Ralph gereden en dat viel goed mee. Een Nobby Nic, of andere een zwaardere band, lijkt me overbodig zelf voor de modderstukken. Echt baggeren is het niet.
Jeanke6 schreef: Ben ook benieuwd hoe ver jullie ondertussen staan met de trainingen. Ik heb nu pas beslist om (misschien) deel te nemen dus nog niet specifiek getraind. Dit voorjaar wel twee heel zware meerdaagse wedstrijden gereden op de MTB en sinds begin juli fietsrust genomen en beginnen trainen voor de marathon van Amsterdam. Die zit er ondertussen op en de hel is mogelijk een mooi volgend doel... Dilemma's...
Sinds half September ben ik vollop in loop training modus gegaan tijdens de week en in't weekend de Race Fiets op.
Ik loop nu zo'n 45km per week gemiddeld.
Binnen 2 weken plan ik deel te nemen aan de Marathon van Kasterlee, dat lijkt me een goede training zeker omdat het ook over een wat onverharder parcour gaat.
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: Start To Hel (van Kasterlee) 2015

Bericht door BerggeitCasualFietser »

Had door thuissituaties niet echt de fun/tijd om te trainen gedurende de voorbije maanden, vooral niet voor joggen, maar ook niet voor biken.
Vorige week Sint Amands gereden + fietsverplaatsting, vandaag eigen toertje gedaan op Mirabrugparcours Hamme en direct erna voor de eerste keer gejogd na het biken.
Morgenavond looptraining, woensdag woon werk met de mtb (+-60 km, vrijdag terug joggen, en zondag tt + joggen erna.
Week erna doe ik duathlon in principe voor eerste keer, bekijk het erna wat het wordt voro de Hel, ofwel dit jaar nog en heel zwaar afzien, of jaartje wachten en deftig getraind.
Iemand toevallig van het Waasland hier?
Gebruikersavatar
prideandglory1891
Mountainbiker
Berichten: 3342
Lid geworden op: ma 07 jan 2008 21:52
Rijdt met: Niner EMD - Rocky Mountain Instinct 999MSL
Contacteer:

Re: Start To Hel (van Kasterlee) 2015

Bericht door prideandglory1891 »

BerggeitCasualFietser schreef:Had door thuissituaties niet echt de fun/tijd om te trainen gedurende de voorbije maanden, vooral niet voor joggen, maar ook niet voor biken.
Vorige week Sint Amands gereden + fietsverplaatsting, vandaag eigen toertje gedaan op Mirabrugparcours Hamme en direct erna voor de eerste keer gejogd na het biken.
Morgenavond looptraining, woensdag woon werk met de mtb (+-60 km, vrijdag terug joggen, en zondag tt + joggen erna.
Week erna doe ik duathlon in principe voor eerste keer, bekijk het erna wat het wordt voro de Hel, ofwel dit jaar nog en heel zwaar afzien, of jaartje wachten en deftig getraind.
Iemand toevallig van het Waasland hier?
Ik zou wachten vriend. Ik ken iemand die nu al een paar keer heeft meegedaan en nogal "freak" achtig traint.
Trainingen van 200-250km met de fiets, looptrainingen van 30km haspelt hij vlot af en hij zegt dat het LOODZWAAR is en afzien als de beesten :wink:
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: Start To Hel (van Kasterlee) 2015

Bericht door BerggeitCasualFietser »

Heb ook al paar keer gesproken met fietsenmaker die die ook heeft gedaan, en het is afzien. Bovendien kan het net zo goed sneeuwen als keihard liggen. Ga wel al eentje korte afstand doen, maar Kasterlee zal jaartje wachten worden.
Gebruikersavatar
Jeanke6
Mountainbiker
Berichten: 809
Lid geworden op: zo 06 jan 2008 11:52
Rijdt met: Niner Air9 Kermit Green, GT Force Carbon Sport, Genesis Fortitude, Trek Madone 4.5
Contacteer:

Re: Start To Hel (van Kasterlee) 2015

Bericht door Jeanke6 »

Iemand die meer weet van de groepstrainingen? Waar/wanneer/...?
Zit nog altijd met het idee om mee te doen.
Dit weekend nog PR op de halve gelopen op Terschelling :-)
Been
Mountainbiker
Berichten: 50
Lid geworden op: zo 20 jan 2013 11:46
Rijdt met: YT

Re: Start To Hel (van Kasterlee) 2015

Bericht door Been »

Iemand die vorige zondag de groepstraining meegedaan heeft?
Wat is de staat van het fietsparcours?
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: Start To Hel (van Kasterlee) 2015

Bericht door BerggeitCasualFietser »

Al zotten die dit jaar de ambitie hebben ?
:D
jonas_g
Mountainbiker
Berichten: 124
Lid geworden op: di 17 aug 2010 11:11
Rijdt met: Cube 29 HPC Elite Race

Re: Start To Hel (van Kasterlee) 2015

Bericht door jonas_g »

Aanwezig!
Plaats reactie