23/10/2011: De Reuzen van Wetteren - off road duatlon

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
tenedenaar
Mountainbiker
Berichten: 114
Lid geworden op: vr 18 jun 2004 11:06
Rijdt met: Provex

Bericht door tenedenaar »

Hallo

Er is per ronde (lopen en fietsen ) een bevoorrading met sportdrank (Maximize) en water. Daarnaast is er ook een uitgebreide eindbevoorrading met sportdrank, fruit en taart.

Er zullen(sub) toppers én pure recreanten aan de start staan. Geen enkel probleem als je een uur over het eerste lopen doet.

Op 8/10, om 9u30 is er een verkenning. Ideaal om eens te proberen en om te leren uit de ervaring van andere deelnemers.

Groeten
Pieter
run'n biker
Mountainbiker
Berichten: 37
Lid geworden op: vr 12 jun 2009 10:25
Rijdt met: Hilset

Bericht door run'n biker »

@ Pieter,
Is het MTB-parcour te doen met starre voorvork?
tenedenaar
Mountainbiker
Berichten: 114
Lid geworden op: vr 18 jun 2004 11:06
Rijdt met: Provex

Bericht door tenedenaar »

@run 'n biker: hier en daar zijn er enkele boomwortels, maar een vaste voorvork is zeker te doen.
hakkeVB
Mountainbiker
Berichten: 40
Lid geworden op: za 18 jun 2011 20:14
Rijdt met: Ghost

Bericht door hakkeVB »

Ingeschreven 8)
stempelke
Mountainbiker
Berichten: 111
Lid geworden op: zo 14 mar 2010 22:53
Rijdt met: scott spark 30

Bericht door stempelke »

zaterdag ne keer een wedstrijd meedoen om te zien hoever we staan!
wedstrijd gaat door in armentières...7km lopen,50km mtb door het heuvelland en 200m door water lopen om aan te komen
ben benieuwd [-o<
Balance
Mountainbiker
Berichten: 33
Lid geworden op: wo 02 dec 2009 15:51
Rijdt met: niner air

Bericht door Balance »

Ook aanwezig.
Als er nog plaats is tenminste, inschrijvingen zijn gesloten.

Tot dan
hakkeVB
Mountainbiker
Berichten: 40
Lid geworden op: za 18 jun 2011 20:14
Rijdt met: Ghost

Bericht door hakkeVB »

Balance schreef:Ook aanwezig.
Als er nog plaats is tenminste, inschrijvingen zijn gesloten.

Tot dan
En anders gebruik je mijn plaatske maar :wink:
Ik ben ingeschreven maar zal weer niet kunnen meedoen
Griepke heeft me uitgeschakeld :(
Gebruikersavatar
Polly
Mountainbiker
Berichten: 70
Lid geworden op: di 19 aug 2003 15:08

Bericht door Polly »

Is er eigenlijk persoonlijke bevoorrading toegestaan tijdens het fietsen?
tenedenaar
Mountainbiker
Berichten: 114
Lid geworden op: vr 18 jun 2004 11:06
Rijdt met: Provex

Bericht door tenedenaar »

persoonlijke bevoorrading is toegestaan!
Harmsie
Mountainbiker
Berichten: 8
Lid geworden op: za 01 okt 2011 15:12
Rijdt met: Ridley

Bericht door Harmsie »

Heb me zaterdag geamuseerd tijdens mijn eerste winterduathlon. Als loper dacht ik midden het pak te kunnen blijven, maar bij het startschot ging iedereen er als een gek van door waardoor ik snel in de achtergrond liep. Na het eerste rondje begon ik echter al redelijk veel rode kopjes in te halen. Als 65e (91 vertrekkers) kwam ik de wisselzone binnen. Het fietsparcours zag er op het eerste gezicht heel snel uit, maar in realiteit viel dat toch dik tegen. Een verschrikkelijk hobbelig karrespoor schudde alle ingewanden door elkaar. Op een zompige strook langs de bosrand gingen er telkens voorliggers aan het schuiven waardoor ik voet aan grond moest zetten. De gevaarlijkste strook was echter het moeras in het midden van het bos. Een keer ben ik los over de kop gegaan met krampen als gevolg. Ik realiseerde de 48e fietstijd en mocht aan de laatste loopproef beginnen. De overgang was moordend. Het vergde veel courage om te blijven lopen, maar na een kilometer ging het terug vlotter. Ik kon terug een kruissnelheid aanhouden van 12 km/u en haalde nog een pak anderen in. Uiteindelijk werd ik 40e. Mooie organisatie, volgend jaar ben ik er weer bij.
Plaats reactie