Raid des Hautes Fagnes 26/06/2011

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Gebruikersavatar
Feysie
Mountainbiker
Berichten: 256
Lid geworden op: wo 21 sep 2005 21:51
Rijdt met: rockhopper 98, stumpjumper 09, epic ht 17

Bericht door Feysie »

Gestart en gefinisht op de 115.
Wat een parcours, wat een organisatie en wat een sympathieke Lowie :P .
Bij de nummerafhaling had hij ons verwittigd om rustig te starten en gelukkig heb ik dat advies gevolgd.
Dit is wel degelijk LOODzwaar. Mijn ketting heeft nog nooit zoveel op de koffiemolen gelegen. De afdalingen waren voor mij ook 8-[ maar toch overal naar beneden gefietst, soms met de poep vlak boven het achterwiel. Super gewoon!
Gelukkig niet gevallen, enkel wat last van de warmte en een leeglopende achterband.
En kan iemand mij uitleggen hoe de winnaar het klaarspeelt om hier 22 avs te rijden... #-o #-o
GuntherW
Mountainbiker
Berichten: 78
Lid geworden op: di 30 jan 2007 11:42
Rijdt met: Trek

Bericht door GuntherW »

van begin tot einde afgezien op de 65!
prachtig decor om in te rijden!

Iemand idee van de werkelijke HM op de 65?
Gebruikersavatar
Kraura
Mountainbiker
Berichten: 474
Lid geworden op: vr 19 sep 2008 07:40
Rijdt met: Trek 8500

Bericht door Kraura »

Fantastische tocht! Heb de 65 km gereden, maar toch enkele klimmen waren mission impossible voor mij, waaronder naar't Kasteel en dan die vlak na't kasteel, men schoene zijn der kapot van! Afdalingen waren meeeeeegaplezant, vooral die -35% richting de Warche, kicken!

Wel precies nie veel door de Venen moeten rijden de 65. Bijna 8 uur onderweg geweest 8) . Bevoorrading lekker, met stukskes kaas en sossis!
MNG
Mountainbiker
Berichten: 233
Lid geworden op: wo 23 mar 2011 23:36
Rijdt met: AMS 110 26'er. 9000 GENT

Bericht door MNG »

Dat is voor mij ook het enige minpunt: hoe is het mogelijk om dat hele traject vol met verpakkingen, drinkbussen, etc... achter te laten?!? Dat is geen enkelingen die z'n afval dropt, hé. Een massa voos afval, hopeloos verspreid...in een prachtig stuk natuur. Een schande is het!
bikegirl13
Mountainbiker
Berichten: 72
Lid geworden op: ma 18 aug 2008 14:05
Rijdt met: Open

Bericht door bikegirl13 »

Feysie schreef:En kan iemand mij uitleggen hoe de winnaar het klaarspeelt om hier 22 avs te rijden... #-o #-o
Iets minder rustig starten :lol: :lol:

PS. zelf ook wel wat afgezien... maar 't was het zeker waard . Wilde deze al lang eens rijden, en vond het echt wel de moeite !
Ook qua sfeer onder de bikers op het parcours is deze een van de betere
Spark27
Mountainbiker
Berichten: 237
Lid geworden op: do 25 mei 2006 23:59
Rijdt met: Canyon, Salsa

Bericht door Spark27 »

Ik heb gisteren ook afgezien op de 90km.
Maar, ik ben nu toch blij dat ik het gehaald heb.
Enig minpuntje van de organisatie: Ik zat normaal gezien in de laatste startbox van de 90.Blijkbaar was deze afgeschaft. Dus meer dan 2 minuten na de rest vertrokken #-o
Gebruikersavatar
Polly
Mountainbiker
Berichten: 70
Lid geworden op: di 19 aug 2003 15:08

Bericht door Polly »

Vandaag na 6 jaar nog eens een mountainbike marathon gedaan... Doe tegenwoordig vooral triathlon en kan maar 1 ding zeggen, de 115 km is zwaarder dan een volledige(vlakke) triathlon zoals ik 6 weken geleden gedaan heb, voordeel is dat conditie er wel is maar die korte intervallen op die steile hellingen heb ik natuurlijk niet meer in de benen, waardoor ik veel moest naar boven wandelen. Ook enorm respect voor clubmakker uit triathlonclub die nog maar 300 km op zijn eerste mtb waarbij alles in Oost-Vlaanden heeft en die 90 km uitgereden heeft... Goeie voorbereiding op Ben Nevis Triathlon: 1,9 km zwemmen 90 km mtb en trailrun naar top van Ben Nevis(hoogste berg Verenigd Koninkrijk) en terug naar beneden... In toekomst doe ik zeker nog mtb marathons, maar zal misschien wel wat beter voorbereid meedoen
Gebruikersavatar
uncle sam
Mountainbiker
Berichten: 3341
Lid geworden op: za 30 dec 2006 17:14
Rijdt met: canyon lux
Contacteer:

Bericht door uncle sam »

Gisteren hier ook gestart op de "kidstoer" met de bedoeling om te koersen, ipv doseren op de langere afstanden.
Benen waren niet super, en naar het einde toe redelijk wat krampen, icm iets te warm voor mijn doen.
Toch vlot binnengekomen na 3h30 en zo nipt geen 20ste positie #-o
Had indruk dat em lastiger was dan vorig jaar en vooral die klim naar het kasteel was :drunk:
Ivm Theux/Waimes moet je hier toch veel meer van de fiets, een echte raid =D>
Gebruikersavatar
Iegienie
Mountainbiker
Berichten: 1430
Lid geworden op: ma 16 jun 2003 18:59

Bericht door Iegienie »

catchup ! schreef:Afbeelding
Hier ben ik dus op één van die vlakke rotsplaten terecht gekomen, voorwiel onderuit en touchdown oep mijn bakkes.

Mijn kin bloedde als een rund, wat getwijfel wat ik nu moest doen. Dan toch maar doorgereden tot aan de bevoorrading, al ben ik wel effe moeten terugkeren want in mijn verwarring was ik opeens niet meer zeker of ik wel op de 115 zat. Bloed zat overal, op mijn benen, op mijn stuur, op de framebuis. Drie/vier keer de framebuis afgeveegd, en na een tijdje bloedde het wat minder en dan toch maar uitgereden. Zot zijn doet geen zeer, maar deze keer toch een beetje. Daarna naar het ziekenhuis en de boel is genaaid met vier draadjes.

Maar wat een prachtig monument van een marathon is me dit toch !!!
Gebruikersavatar
Fiddlerke
Mountainbiker
Berichten: 77
Lid geworden op: zo 21 jan 2007 14:01
Rijdt met: Stumpjumper M5 29er

Bericht door Fiddlerke »

Feysie schreef:En kan iemand mij uitleggen hoe de winnaar het klaarspeelt om hier 22 avs te rijden... #-o #-o
Ongeloofelijk nietwaar ... En de eerste dame dan... ! Kim Saenen wint de 115km met een half uur voorsprong op de tweede dame, en zomaar even op een 35e plaats algemeen ! Super sterk ! =D>
Plaats reactie