Zo 04/12/2011 Beerst :: Westhoek MTB Tocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
RACEKONIJN
Mountainbiker
Berichten: 40
Lid geworden op: do 11 dec 2008 09:31
Rijdt met: CANNONDALE

ZONDAG 4/12/2011: BEERST: 22ste Westhoekmountainbiketocht !

Bericht door RACEKONIJN »

Nu de droogteperiode ver naar zijn einde gaat is het tijd voor de 22ste editie van de Westhoekmountainbiketocht in Beerst vlakbij Diksmuide.
Deze toertocht is opnieuw een organisatie van de Westhoekmountainbikeclub uit Beerst (Bolle-team) de club die je elke week wel ergens tegenkomt !
Alhoewel er rondom Beerst geen bergen, strand of veel bos te bespeuren zijn doen de organistoren er alles aan om er toch een mooie tocht van te maken.
Voor de editie van 2011 werd gekozen voor hetzelfde parcours als vorig jaar, waarom....... heel simpel gezien het laag aantal deelnemers van 2010.
Een chaotisch parcours vorig jaar : ruim 20cm sneeuw en precies de zondagmorgen viel er geen sneeuw maar bakken water uit de lucht.
Bijgevolg ijzel, kou, guur weer en slechts een 250tal deelnemers. Maar daar waren de Westhoekmountainbikers ondanks de omstandigheden nog best tevreden mee !
Dankzij een goeie apres bar kon de financiële toestand van de club nog een klein beetje gered worden.
Hopen op beter dus : dit jaar zijn er 4 verschillende parcours : 29-32-37 en 45 km.
De tocht vertrekt uit Beerst en gaat via de handzamevaart naar de 'broeken van Esen' met vervolgens de vele dreven en kerkwegels in Vladslo.
Na de bevoorrading gaat de 29km tocht via het Praetbos terug naar Beerst. De 32 km is een kleine lus in Vladslo met 2 onverharde dreven.
De 37km tocht neemt er nog eens het bos van Koekelare bij. De rit van 45 km gaat naar Bovekerke en zal een snelle lus worden met enkel kerkwegels op het programma. Uniek is opnieuw de doortocht van het privévbos 'Praetbos', éénmalige openstelling !!!!!
Opnieuw is er bij aankomst een gratis sportief stalenpakket en verder is er depannage, bikewash, douches en de gezellige apresbar.
Verdere info : www.westhoekmountainbike.be
Wegens werkzaamheden in het dorp raden wij u aan de parkeren langs de hoofdweg (Wijendalestraat) op zo'n 200 meter van de zaal.
Gebruikersavatar
follow
Mountainbiker
Berichten: 428
Lid geworden op: zo 09 aug 2009 18:44
Rijdt met: giant,ridley crosswind, cube reaction pro 2012 en een colnago

Bericht door follow »

Ik kom allezins al af van de grysperre's weer of geen weer naar Beerst :-D :-D :-D
Gebruikersavatar
fast2
Mountainbiker
Berichten: 327
Lid geworden op: vr 17 okt 2008 19:08
Rijdt met: Thompson

Bericht door fast2 »

mo vint toch , tku nie zere genoeg 4december zien :bounce: :bounce:
Zoals ieder jaar hier aanwezig bij de zotte bende van beerst .
Komen met een grote tros Erika's Baaikers met de mtb vanuit klerken !
Slecht of goed weer we zijn er , toch eens hopen op een droge editie om eens te weten goe snel het parkoer ligt

Alé Mannen van Bolle's toe toene é
wiene
Mountainbiker
Berichten: 182
Lid geworden op: ma 10 jan 2005 12:17
Rijdt met: Ridley Trailfire

Bericht door wiene »

:-D Een weekendje aan zee, en deze pik ik mee, mijn eerste deelname paar jaar geleden was positief, een toffe VTT !
Gebruikersavatar
leffingenoartje
Kerstman
Berichten: 795
Lid geworden op: ma 21 okt 2002 20:24
Rijdt met: Thompson mash 5 en cube reaction 2010
Contacteer:

Bericht door leffingenoartje »

zoals beloofd op onze toertocht zullen er zeker enkele choufkes aan de start verschijnen =D> :wink:
Gebruikersavatar
amateur-biker
Mountainbiker
Berichten: 235
Lid geworden op: wo 12 dec 2007 10:04
Rijdt met: scatto

Bericht door amateur-biker »

Ik hoop echt dat deze mannen eens mooi weer mogen hebben :drunk:
moddereter
Mountainbiker
Berichten: 183
Lid geworden op: di 31 jan 2006 16:48
Rijdt met: cube reaction

Bericht door moddereter »

Mijn favoriete rit van het jaar. Ook al zijn er vrij veel stroken die we wel eens in een andere tocht doen toch worden we elke keer verrast door enkele paden die in geen enkele andere toertocht zitten. En de après loopt altijd iets langer uit dan verwacht.
Nu maar hopen dat de mannen eens goed weer hebben zodat hun clubje niet failliet gaat.
marctempo
Mountainbiker
Berichten: 55
Lid geworden op: di 29 dec 2009 13:58
Rijdt met: Een Tommeke

Bericht door marctempo »

We komen massaal Rikkie groeten vanuit zarren tt zondag en hopelijk met lekker fietsweer.

17 SCATTO RIDE 11 DECEMBER[/b]
Gebruikersavatar
fast2
Mountainbiker
Berichten: 327
Lid geworden op: vr 17 okt 2008 19:08
Rijdt met: Thompson

Bericht door fast2 »

marctempo schreef:We komen massaal Rikkie groeten vanuit zarren tt zondag en hopelijk met lekker fietsweer.

17 SCATTO RIDE 11 DECEMBER[/b]
Starten 8u30 :bounce: :bounce:
Voetje
Mountainbiker
Berichten: 97
Lid geworden op: do 13 jan 2011 23:19
Rijdt met: merckx (koersfiets)

Bericht door Voetje »

hopelijk hebben jullie dit jaar meer deelnemers.
ik kom zeker af.
wat moet u er van verwachten van de 29 km.
zit er en ticknieke strook in.
hoeveel km hebben we al dat we aan de bevoorrading komen.
ik kom van zarren.
waar kan u in pikken in valso
en welke pijlen zijn er.
ik ga dan wel balelan dat ik in beerst paseer.
Plaats reactie