Zo 27/03/2011 Kortryk-Dutsel / Holsbeek

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
roger
Mountainbiker
Berichten: 1901
Lid geworden op: vr 30 jan 2004 22:50
Rijdt met: Seven Sola,Turner Flux

Bericht door roger »

Waarom wil je daar persé oprijden,te voet gaat sneller.

Zal nooit de woorden van Frishknecht vergeten die hij tegen mij eens gezegd heeft."als je minder dan 5km/u rijdt ben je beter af van te voet te gaan en eenmaal boven spring je op je fiets en onmiddellijk de grote plateau terwijl de anderen moeten recupereren van hun inspanning,je gaat verstomd staan hoeveel renners je gaat inhalen"

Zijn princiepe is ook van rustig bergop te rijden en zo weinig mogelijk krachten te verspillen om die dan zo veel mogelijk te gebruiken op de beter rijdende stukken.

Princiepe dat ik gebruik op de langere marathons

De grootste fout op de zoenk is van te klein naar boven te rijden want dan gaat je wiel te vlug slippen.Zet eens op de 30 of 28 achteraan i.d.p.v.34 of 32

Persoonlijk al ondervonden dat met 28 achteraan je beter de steile hellingen kan oprijden dan op de 32.
ugo
Mountainbiker
Berichten: 62
Lid geworden op: zo 21 jan 2007 22:15
Rijdt met: orbea

Bericht door ugo »

Montieken schreef:is er soms iemand van de organisatoren die bij telenet werkt soms ? in wijgmaal ?
voor zover ik weet is er niemand van de organisatoren die bij Telenet werkt. Misschien wel iemand van onze MTB teamleden die ons help bij het afpijlen.
ugo
Gebruikersavatar
Schijfrem
Mountainbiker
Berichten: 2677
Lid geworden op: zo 30 mei 2004 21:23
Rijdt met: Moots 29" / Lynskey M290 29" / OnOne Gravel

Bericht door Schijfrem »

roger schreef:
Zal nooit de woorden van Frishknecht vergeten die hij tegen mij eens gezegd heeft."als je minder dan 5km/u rijdt ben je beter af van te voet te gaan en eenmaal boven spring je op je fiets en onmiddellijk de grote plateau terwijl de anderen moeten recupereren van hun inspanning,je gaat verstomd staan hoeveel renners je gaat inhalen"
Awel verdekke, daar zit veel waarheid in !!
Gebruikersavatar
Montieken
Mountainbiker
Berichten: 397
Lid geworden op: za 19 mei 2007 13:14
Rijdt met: Trek 8500

Bericht door Montieken »

ugo schreef:
Montieken schreef:is er soms iemand van de organisatoren die bij telenet werkt soms ? in wijgmaal ?
voor zover ik weet is er niemand van de organisatoren die bij Telenet werkt. Misschien wel iemand van onze MTB teamleden die ons help bij het afpijlen.
ugo
ha oke, ik was van de week in back office wijgmaal van telenet, en daar hingen wel 5 affiches van de mtb tocht. en heel groot is dat daar niet zenne. ;)
Sparky
Mountainbiker
Berichten: 17
Lid geworden op: do 10 feb 2011 02:59
Rijdt met: scott spark40 +decathlon rockrider 6.3

Bericht door Sparky »

Aan Roger : :-) bedankt ! ne mens is nooit te oud om te leren ( zoals mijne parein altijd zei). We zullen diene raad met veel toewijding eens toepassen. Natuurlijk, onbedoeld, paste ik in het verleden de Frishknecht-techniek noodgewongen al toe (omdat ik niet beter kon). En het het is in de toekomst door training wel de bedoeling om boven die 5km/uur te blijven. Maar het helpt me wel te weten dat het geen schande is van de fiets af te stappen, indien je er geen tijdswinst mee weet te boeken.
mosquito biker
Mountainbiker
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 16 mar 2011 21:57
Rijdt met: Mosquito

Bericht door mosquito biker »

kan al niet meer wachten! Ben zeker weer van de partij en sta al goe scherp!!!
Bikeuh is feest!
Thierry
Mountainbiker
Berichten: 1028
Lid geworden op: ma 09 dec 2002 23:28
Rijdt met: veel te veel ...

Bericht door Thierry »

roger schreef:Waarom wil je daar persé oprijden,te voet gaat sneller.
Niet iedereen rijdt "om ter snelst" hé; voor sommigen is het fietsen op zich en de uitdaging van zo'n klim op de fiets te overwinnen veel meer waard dan een paar secondjes tijdwinst door naar boven te lopen ...

Soit, elk z'n goesting, als ge d'er maar plezier van hebt :wink:

Ik kom zondag ook een poging doen om de Zounk te overwinnen. Op de fiets, welteverstaan :-D
gaatje
Mountainbiker
Berichten: 38
Lid geworden op: vr 17 mar 2006 12:17
Rijdt met: Canondale F600, trek850 met een kot

Bericht door gaatje »

Maar mannen toch. blijkbaar niets begrepen van wat mountainbike eigenlijk is: een strijd tussen jou en de natuur. Als je snel wil gaan koop dan zoiets met smalle banden of een crossfiets. Die mannen op hun crossfiets geraken wel snel vooruit maar als er een wortel ligt of een iet of wat technisch stukje geraken ze niet meer vooruit en kan de rest ook afstappen.
Het gaat er toch maar gewoon om om jezelf tegen te komen. Mountainbike gaat om het overwinnen van natuurkrachten zoals met overgewicht en stilaan bejaard de Zoenk op de fiets boven te geraken.

Janneke

Een uitdaging die je mag kloppen: op 18 dagen dwars door Frankrijk en België over de GR-wandelpaden. 1900km 36000+hm --> GPS-tracks op aanvraag...
http://jansverhaal.blogspot.com/
Maar 'k heb het verhaal n og niet volledig kunnen neerschrijven...
Gebruikersavatar
dmx
Mountainbiker
Berichten: 533
Lid geworden op: ma 13 mar 2006 19:13
Rijdt met: GT Xizang 9r, Slot Inbred 29 SS,

Bericht door dmx »

lijkt mij weer een prima uitdaging om met de SS te doen
gaatje
Mountainbiker
Berichten: 38
Lid geworden op: vr 17 mar 2006 12:17
Rijdt met: Canondale F600, trek850 met een kot

Bericht door gaatje »

neem ook maar een paar wandelschoenen mee ...
In het Centraal Massief liggen meerrotsen los dan vast.
Plaats reactie