07/12/2008 Wielsbeke

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
levensgenieter
Mountainbiker
Berichten: 352
Lid geworden op: ma 16 dec 2002 19:54
Rijdt met: thompson trial

07/12/2008 Wielsbeke

Bericht door levensgenieter »

Slechts 14 dagen na onze toertocht te Sint-Baafs-Vijve zijn we er al terug met de toertocht in Wielsbeke , die dit jaar volledig wordt georganiseerd door onze club.
We vallen terug op ons parcours van half-weg de jaren negentig en trekken door de streek van Wielsbeke, Hulste en Ooigem. Ondertussen gekende stroken , maar ook enkele onbekende die waarschijnlijk anderen kunnen inspireren. En ja Ooigembos zat er toen al in en zal er nu terug inzitten, maar dan in beperkte mate. Het crossterrein helaas niet, wegens onberijdbaaarheid en waarschijnlijk ook geen toestemming meer, aangezien het terrein afgezet is met een omheining.Voor de 45 km- rijders zit het venijn in de staart, met enkele zware stroken. Voor de rest kiezen we vooral voor (hopelijk) berijdbare off-road in deze natte dagen. Veel hoogtemeters zullen er niet zijn, maar de tocht mag zeker niet onderschat worden( we hebben er toch het beste proberen van te maken)


Gegevens : inschrijving : Cultuur Centrum (aan het gemeentehuis),
start : van 8.00 - 11.00 u.
prijs : 4 € - 2 € (bbr,wbv, vwb - leden)
afstanden : 30 - 37 - 45 km

en controle-bevoorrading , afspuitgelegenheid , bewaakte fietsstalling douches , gratis hot-dog.

Groeties en hopelijk zijn jullie erbij.
Gebruikersavatar
underdog
Mountainbiker
Berichten: 80
Lid geworden op: zo 30 dec 2007 17:12
Rijdt met: ktm

Bericht door underdog »

was er vorig jaar ook bij en herinner mij dat het tamelijke zware tocht was door die boomgaarden net na de tweede bevoorading en op het einde dwars door de wei :-? maar wel een mooie tocht ,dus doseren is de boodschap :wink: bij leven en welzijn komen we terug af 8)
Gebruikersavatar
E605
Mountainbiker
Berichten: 34
Lid geworden op: zo 09 dec 2007 20:36
Rijdt met: Weer ne nieuwe

Bericht door E605 »

Normaal gezien doe ik deze tocht ook terug aan.
Verleden jaar deze tocht ook gereden. Die lekkere boomgaarden herinner ik mij ook nog + ergens een zwaar trektochtje ergens aan de tweede bevoorrading. OOk redelijk snel parcour en bij zulk weer niet mis. Maar ik lees nu een nieuw parcours????????????
Waarom die verandering??
Gebruikersavatar
Mister T.
Mountainbiker
Berichten: 1952
Lid geworden op: di 21 nov 2006 14:38
Rijdt met: is schoner dan de uwe!
Contacteer:

Bericht door Mister T. »

E605 schreef:Maar ik lees nu een nieuw parcours????????????
Waarom die verandering??
Ja, vond het ook wel eens iets anders om richting dentergem/Astene en omstreken te gaan rijden...

Als het niet té nat en koud ligt, komen we af!
Gebruikersavatar
cowboy peter
Mountainbiker
Berichten: 1473
Lid geworden op: zo 17 sep 2006 19:04
Rijdt met: flash29, epic , synapse

Bericht door cowboy peter »

Mister T. schreef:
E605 schreef:Maar ik lees nu een nieuw parcours????????????
Waarom die verandering??
Ja, vond het ook wel eens iets anders om richting dentergem/Astene en omstreken te gaan rijden...

Als het niet té nat en koud ligt, komen we af!
't was misschien iets anders, maar veel uitdagende stroken waren er toch niet te vinden. Ben wel eens benieuwd wat we voorgeschoteld zullen krijgen aan onbekende stroken. Alleen al daarvoor kom ik af.
Wel een domper op de parcourskeuze: het crossparcours is wellicht afgesloten tegen dit weekend en Ooigembos is bij deze omstandigheden nauwelijks te berijden. Desalniettemin verwacht (hoop) ik op een aantal verrassende stroken.
Gebruikersavatar
stovie
Mountainbiker
Berichten: 140
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 19:40
Rijdt met: Specialized Stumpjumper 29'er

Bericht door stovie »

Help, wat is er ad hand met het crossparcours in Wielsbeke misschien :( ? Had al gezien dat er camions aarde/stenen ah storten zijn, maar wordt het ook echt afgesloten, en waarom dan?
C.
Gebruikersavatar
Tronik
Mountainbiker
Berichten: 224
Lid geworden op: do 04 sep 2008 20:52
Rijdt met: TREK/CUBE

Bericht door Tronik »

:off:
Of het word afgesloten weet ik niet.
Maar wat ik wel weet is dat al gans ""de vaart" weg is :(
Allemaal voor die nieuwe autobaan #-o :cry:

Wielsbeke tot zondag 8)

Inschrijving tot 12uur???
Gebruikersavatar
the voltman
Kerstman
Berichten: 243
Lid geworden op: ma 03 okt 2005 12:09
Rijdt met: specialized stumpjumper

Bericht door the voltman »

stovie schreef:Help, wat is er ad hand met het crossparcours in Wielsbeke misschien :( ? Had al gezien dat er camions aarde/stenen ah storten zijn, maar wordt het ook echt afgesloten, en waarom dan?
C.
Nu hebben ze alles afgezet met houten afsluitingen, en aan de hoofdingang komt hoogstwaarschijnlijk een poort, spijtige zaak.

grzt voly
levensgenieter
Mountainbiker
Berichten: 352
Lid geworden op: ma 16 dec 2002 19:54
Rijdt met: thompson trial

Bericht door levensgenieter »

Verandering van parcours. We hebben gewoon gekozen voor zekerheid en een beetje als noodoplossing. De streek rond Dentergem en Aarsele ligt er nu helemaal verzopen bij. We wilden het vooral berijdbaar houden. Naar die streek trekken kan gemakkelijk off-road, maar bij de terugkeer is er niet veel meer voorhanden en is het voornamelijk kilometers op de weg te doen.

Nu met verandering van parcours is er meer afwisseling. De off-road en road is meer verdeeld, zodat er geen te erg lange stukken op de baan zijn.
Dat het parcours er zwaar bij ligt hoef ik jullie niet te zeggen na al die nattigheid. Daarom houden we de afstanden op 28 -35 -42 km.
Vooral de lus op de 42 km, ligt het er erg zwaar bij, maar meestal doen de meest ervaren bikers en de die met de betere conditie de grootste afstanden op toertochten.
Starten kan maar tot 11.00 uur, omdat we maar over de douches kunnen beschikken tot 14.00 u.

Het hoofddoel is voornamelijk de deelnemers een sportieve en aangename voormiddag te bezorgen.
Groeties
levensgenieter
Mountainbiker
Berichten: 352
Lid geworden op: ma 16 dec 2002 19:54
Rijdt met: thompson trial

Bericht door levensgenieter »

Ondanks de vele nattigheid weinig of geen stroken moeten schrappen. De eerste helft van de tocht ligt er zelfs heel goed berijdbaar bij. De extra lus voor de 42 km-rijders zal het zwaarste van de tocht zijn. De bike zal natuurlijk vuil zijn , maar met een afspuitstand van 20 slangen zal ook dit vlot gaan.
Morgen geen regen of sneeuw en een 8-tal graden, ideaal bike-weer dus.
En met de passage langs de huisekes van baeske, dark dingo, filiberke en grote plateau, een ideaal forumtochtje
groeties
Plaats reactie