01/03/2008 Koksijde

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
marge
Mountainbiker
Berichten: 324
Lid geworden op: do 13 jan 2005 13:33
Rijdt met: Summerbike: Orbea Oiz Carbon 3 / Mudbike Flanders

Bericht door marge »

Ook 53 km op de teller.
Eerst een beetje (opbouwende) kritiek:
- de inschrijving: Ok we wisten op voorhand vanaf 08 u 30. Dit is zowieso al aan de late kant. Maar dan nog eens vertikken om inschrijvingsblaadjes te leggen op de tafels terwijl er toch al +/- 20 man staat te wachten [-X . Nu al bij al was ik toch als derde ingeschreven en weg om 08 u 23. Toch 7 minuten 'gewonnen'
- de bevoorrading. Ruim voldoende (zelfs 3 bevoorradingen) maar dat systeem met die bonnetjes is toch maar vervelend. handschoenen af, in je achterzak prutsen, bonnetje zoeken. pffff
- bepijling. Hier en daar toch serieus getwijfeld. Soms pijltjes na de bocht.

Een goed georganiseerde tocht maar ik ervaar toch dat de organisatoren geen voeling hadden met het mountainbiken.

Dan het parcours:
=D> =D> =D> =D> =D>

Zowiezo is een streek waar je bijna nooit komt altijd leuk. De duinen volgend zich snel op :bounce: :bounce: 'T was eens iets anders dan de slijktochtjes.
Het strand. PFFFFFFF 'slechts' 3km maar amaai, meer dan genoeg hoor. In het begin graavde ik mezelf in het mulle zand. Rijden was praktisch onmogelijk. Daarna aan 6km per uur. Gelukkig op het einde nog een beetje verharde stroken. Ja zelfs snelheden tot 10 en zelfs 11 km werden genoteerd. En de wind die blaasde door....

Na het strand bij enkele forumbikers terecht gekomen. (Traxer, Veeteeteetje, Cowboy Peter en Slijkcrossertje). Gelukkig suddert hun tempo een beetje op het asfalt maar in de duinenstroken hing ik toch aan de rekker. Zo een beetje accordeon gespeeld maar de laatste duinenstrook was er toch teveel aan.

Een tocht om volgend jaar opnieuw te doen.
PS wie heeft eigenlijk de fiets gewonnen ?
Toch raar. Je kon smiddags nog inschrijven maar toch kon je als vroege vertrekker al je prijs afhalen. Of was de Cannondale niet via die tombolanummers ???
Gebruikersavatar
veeteeteetje
Kerstman
Berichten: 2352
Lid geworden op: do 14 jul 2005 07:12

Bericht door veeteeteetje »

Voila,een mooie dag zit er op.
Deze voormiddag aangezet met Traxer,de cowboy,Slijkcrosserke en phoenix cr.Mooie tocht,mooi parcours met een memorabele strandpassage,al vind ik dat de organisatie toch heel wat schoonheidsfoutjes heeft.Ga hier nu geen onrust stoken of verder over uitwijden,maar één ervan is dat die pijlen zouden toch eens echte duidelijke pijlen moeten worden.(En geen geplastificieerd papier waar geen kleur in zit)

Nu, ik heb me geamuseerd en da's het voornaamste.
Van Koksijde dan maar rechtstreeks naar Westrozebeke afgezakt om daar ook nog eens de groten toer te rijden.
Na 101,72 km lig ik nu languit in mijne zetel.
Uitgeteld,maar morgen weer present.
Gebruikersavatar
veeteeteetje
Kerstman
Berichten: 2352
Lid geworden op: do 14 jul 2005 07:12

Bericht door veeteeteetje »

Marge : Ik was al eerste ingeschreven. :bounce: :bounce:

De trekking van de fiets zat als volgt ineen (heb ik van horen zeggen)

De winnaar (het winnende nummer) is al getrokken van de dag ervoor.
Uit een x-aantal nummers trekken ze er één uit en als die persoon zich dan meldt bij de tombola zal hij dan gehoord hebben dat hij de bike gewonnen heeft.Twee mensen waren van het winnend nummer op de hoogte waaronder dat meisje aan de tombola.

Wie de winnaar is,is mij dus ook een raadsel.
Gebruikersavatar
rik c
Mountainbiker
Berichten: 351
Lid geworden op: di 10 jan 2006 23:27
Rijdt met: zannata

Bericht door rik c »

Koksijde, telkenjare weer een mooie rit, met een parcours dat je slechts één keer per jaar krijft voorgeschoteld, en waar ook andere MTB-ritten geen gebruik van maken. Zo blijft het telkenmale weer plezant om ernaar toe te gaan.
Enne, het strand, inderdaad. De eerste 5 à 600 meter constant aan 6/7 km per uur gereden, en zelfs een paar keer aan 0 km per uur :oops:
Gelukkig beterde het dan , de achterkomende bende Krierecrossers waarvan ik had gehoopt me erin te kunnen verstoppen, kwam echter niet. Gelukkig het gezelschap gekregen van de gele trui uit Gistel/Snaaskerke, en zo samen afwisselend toch aan 15km/uur de rest van het strand kunnen afwerken. En veel verder moest het alleszins niet meer zijn zulle, dan die drie km !
De duinenpassags waren weer prachtig, maar idd. de bepijling hé. Hoewel het elk jaar dezelfde pijlen zijn, was het toch de eerste keer dat het me zo opviel dat die bepijling toch wel ondermaats was (hoewel er onderweg wel een ploegje bezig was om nog extra pijlen aan te brengen ) . Ik denk dat het voor zo'n organisatie, gesteund door de gemeente Koksijde, toch geen probleem mag zijn om tegen volgend jaar aan 'vaste' pijlen te geraken ?!
En wat ik ook niet goed snapte : Redelijk op het einde, een pijltje naar rechts en een reuzegroot bord erbij : 'Pijl naar rechts negeren, en rechtdoor rijden' . Waarom dan niet gewoon een pijltje rechtdoor gehangen ?
Eindbalans is uiteraard positief hé, laat ons wel wezen. Ondanks de wind, een heel plezante tocht, waar 'k me wreed heb geamuseerd.

Gezien het motorcross-seizoen stilletjesaan op gang komt zal het mountainbiken de komende maanden terug op een laag pitje komen te staan. We zullen uiteraard niet nalaten om op een vrij weekendje de MTB van stal te halen, maar komende winter willen we er, bij leven en welzijn, dolgraag weer ieder weekend bij zijn. 't is een prachtige MTB-winter geweest met dank aan alle organisatoren voor de vele moeite, en aan de gekende MTB-gezichten voor de compagnie.
Gebruikersavatar
Duinenpiepertje
Mountainbiker
Berichten: 82
Lid geworden op: ma 12 feb 2007 11:00
Rijdt met: Bulls comp 500 SL

Bericht door Duinenpiepertje »

Weeral genoten van deze prachtige tocht. Alles dik in orde, maar door de wind kon men soms niet goed zien naar welke richting we moesten. De pijlen hingen dikwijls dubbel geplooid; misschien toch opteren voor 'vaste pijlen' zoals in Nieuwpoort. En ja, die loslopende hond ben ik ook tegengekomen en liet zijn gebit eens zien, maar gebeten ben ik niet.

Greetz en tot volgend jaar Koksijde,

Duinenpiepertje
Fritsie
Mountainbiker
Berichten: 1339
Lid geworden op: za 14 okt 2006 22:08
Rijdt met: Trek

Bericht door Fritsie »

Onze jaarlijkse rit aan 't zeetje zit er weer op. Opnieuw genoten van de afwisselende tocht die ik samen reed met Luckyluc. Persoonlijk denk ik dat de lus van 33 km de mooiste is...misschien volgend jaar eens overwegen om die tweemaal te rijden. De bepijling kon inderdaad beter. Verschillende keren getwijfeld omdat de pijltjes dubbel plooiden door de wind. Positief zijn wel de waarschuwingsbordjes telkens een al of niet drukke weg moet gedwarst worden. Ook kunnen de tweede en derde bevoorrading misschien samengevoegd worden tot één bevoorrading die iets uitgebreider is op de plaats van de tweede. Die tombola blijft toch wel uniek...voor iedereen is er telkens een mooie prijs en een t-shirt. De fiets stond er nog toen we omstreeks vier uur vertrokken. Het was opnieuw een leuke dag. Bedankt Koksijde =D> =D> en tot volgend jaar.
de modderfuckers(michael)
Mountainbiker
Berichten: 20
Lid geworden op: ma 24 dec 2007 00:11
Rijdt met: b'twin 8.1/suzuki rm 250

Bericht door de modderfuckers(michael) »

tegen 11 uur begonnen met de 55km,en wederom een prachtige rit, een beetje anders als vorig jaar,maar daarom niet slechter
stuk op de dijk in nieuwpoort was moordend #-o wind pal op kop en duwen maar :drunk: ,wel weinig volk tegen gekomen op de 55,heb zeker een uur gereden zonder iemand tegen te komen,enig minpuntje zijn toch die pijltjes,heb één maal verkeerd gereden,niet ver maar toch...
een gemiddelde van 22avs,vind ik niet slecht als je ziet hoeveel wind er soms was op bepaalde stukken,volgend jaar zeker terug =D> =D>
en ook nog een paar handschoenen en een t-shirt met de tombola :bounce: meer moet dat niet zijn,tot de volgende
dimal
Mountainbiker
Berichten: 39
Lid geworden op: do 07 sep 2006 12:46
Rijdt met: nen blauwen

Bericht door dimal »

schitterende tocht, uitstekend georganiseerd

Ik heb wel geen strandpassage gezien, wel een stuk langs de dijk in Nieuwpoort. Ben ik ergens verkeerd gereden, of heeft men in de loop van de ochtend het parkours verlegd?
Gebruikersavatar
sliekske
Mountainbiker
Berichten: 1981
Lid geworden op: wo 19 apr 2006 16:42
Rijdt met: Scott Scale 900 RC

Bericht door sliekske »

Zaterdag ochtend de wind getrotseerd en samen met Vtt-tje, Traxer, Phoenix en cowboy aan de rit begonnen.
De Pijltjes waren inderdaad #-o
Maar das ook wel de enige opmerking die ik kan maken.
De tocht zelf vond ik goed.
Mijn 2de passage over een strandstrook is me al meer bevallen.
Het was lastiger, maar toch.
Enkel jammer dat een biker die zich in ons groepje wou verschuilen voor de wind :roll: tegen het achterwiel van de cowboy aanreed en zo zichzelf en ikke in de problemen bracht.
Dan maar “het verstand” laten werken en beslist om het gaatje niet te dichten op het strand.
Het mooist waren voor mij de stukken door de duinen zalig!!
Al zijn mij benen minder gelukkig, precies een slagveld.
Volgend jaar terug voor deze.
En ik reken nu al op :-k NW 6 Bf
Gebruikersavatar
polletje
Mountainbiker
Berichten: 718
Lid geworden op: wo 08 feb 2006 20:07
Rijdt met: ne rocky & ne sportivo
Contacteer:

Bericht door polletje »

lag ziek te bed :(
iemand de gpx file ?
ik zou deze eens in google earth willen visualiseren zodat ik kan zien of er voor mij nog onbekende stukjes offroad in mijn streek zijn. denk het niet maar je weet maar nooit :-)
thnx
Plaats reactie