08-09/03/08 Kalken

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
zwiebertje
Mountainbiker
Berichten: 898
Lid geworden op: za 21 jan 2006 18:05
Rijdt met: Ne rappen no name,'t is de man die telt

Bericht door zwiebertje »

Vanmorgen ook een zéér schoon madam tegengekomen zonder helm onderweg op het parcours!
Heb er wijselijk geen commentaar op gegeven,maar had er toch mijn bedenkingen bij!
Als moeder natuur je zo gul voorzien heeft van een knap sexy snoetje moet je er dan extra zorg voor dragen....en die pot erop!!
Wegens een defect aan de pedaal,het treintje van de herders gemist en de achtervolging ingezet!
Na amper 10 km,hoofdzakelijk road,bezweek de pedaal opnieuw en was het verder op 1 ganse en 1 halve pedaal!
Niettemin draaide het op dit supersnelle parcours met deze handicap,nog zeer goed en werden de herders aan de bev.bijgebeend!
Middenste strook was nog best aangenaam om te rijden,maar de bepijling bleef ondermaats:
meestal slechts 1 pijltje in de bocht,en zelfs dikwijls na de afslag,wat bij hogere snelheden voor de nodige ongemakken zorgde!
Tip voor volgend jaar:bij een gebrek aan voldoende pijltjes ,plaats er dan eentje enkele meters voor de afslag!!
Verder geen beroep moeten doen op de afspuitstand wegens;fiets niet vuil vandaag! :bounce:
Nog te vermelden: de goed werkende geimproviseerde douches in de opslaghangaars aldaar! =D>
Niet meteen de beste van het jaar,maar toch best aangenaam meegenomen als voorbereiding op...het betere zomerwerk! :wink:
Gebruikersavatar
den mountenbiker
Mountainbiker
Berichten: 4603
Lid geworden op: wo 11 okt 2006 22:44
Rijdt met: Merida matts sport 300

Bericht door den mountenbiker »

Ik sluit mij een beetje aan zoals bij de rest,veel road
af en toe eens een single track,veldwegels ed
Was een snel parcour met de wind als vijand ](*,)
De pijlkes vond ik ondermaatst :-?
Bevoorrading was goed in orde
Goed in elkaar gestoken douche
Heb mij toch goed geamuseerd op de tocht
met een paar ename's achteraf
Gebruikersavatar
TimDC
Mountainbiker
Berichten: 913
Lid geworden op: do 16 dec 2004 16:56
Rijdt met: Specialized Rockhopper en een andere vuile velo

Bericht door TimDC »

Zeer povere tocht vergeleken met vroeger. Ik heb deze tocht al een paar keer gereden en dit was echt niet goed. Bevoorrading en bepijling vond ik heel goed, organisatie was ook heel goed behalve dat er misschien bordjes hadden mogen hangen om de start terug te vinden. :oops:

Maar ja wat kan je er als organisatie aan doen dat je van die groene rakkers geen toelating meer krijgt om door mooie wegjes te rijden.
Daarom mannen gooi geen vuil weg en heb respect voor de natuur. :cry:

Dit is heel erg belangrijk om onze favoriete sport te kunnen blijven uitoefenen
Gebruikersavatar
unitas
Mountainbiker
Berichten: 573
Lid geworden op: di 05 okt 2004 12:28

tt kalken

Bericht door unitas »

25 km gereden, leek me redelijk onbekende omloop

goei bevoorrading

pijlkens waren zeer sober opgesteld

maar me niet verveeld en af en toe eens serieus sjet gegeven

verslagske op onze site volgt
Gebruikersavatar
jerommeken
Mountainbiker
Berichten: 1227
Lid geworden op: di 12 nov 2002 20:23
Rijdt met: Electrified Scalpel
Contacteer:

Bericht door jerommeken »

Qua MTB-gehalte trok het parkoers op niet veel. De betere stukken liepen dan nog over de GR-paden (wit/rode streepkes) waarvan kilometers "geleend" werden. Voor mij geen probleem want beter goed gepikt dan zelf iets slecht in mekaar brosselen.

Ik was eigenlijk content dat het een saai parkoers was want zo had ik er geen probleem mee om mij aan mijn bedoelingen te houden : een lange rustige rit doen waarbij ik met een half oog mijn hartslagmeter in 't oog kon houden. En dat is perfect gelukt : met de heen/terug naar huis erbij kwam ik op 100K, ongeveer 4u30 lang de pedalen rondgetrapt, gemiddelde hartslag van 143.
Nog enkele weekends zo een ritje en we hebben weer ne fond voor het komend zomerseizoen.
Plaats reactie