10/02/2008 Zonhoven

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
nero
Mountainbiker
Berichten: 416
Lid geworden op: do 13 jul 2006 22:03
Rijdt met: Een Niner Air 9 Rdo carbon

Bericht door nero »

Ik had zaterdagavond/nacht iets te lang aan de rode wijn gepimpeld en daarom besloten om s'morgens hier in mijn achtertuin te gaan biken. Ik heb gekozen voor de 35 km. De bevoorrading heb ik meegekregen, het stuk voor de bevoorading vond ik zéér leuk. :lol: Alhoewel ik hier altijd al rij in de week, heb ik me toch geamuseerd. Na de bevoorrading vond ik het iets minder. Wat mij wel opviel dat is dat mede dank zij het mooie weer er een véél andere gebruikers van de teut hier aanwezig waren. Ik ben ruiters te paard voorbij gestoken, joggers, wielertoeristen en een paar jong gasten die het parkours niet aan het volgen waren (zouden zij misschien de pijlen hebben gesaboteerd?) en dan de top of the bil was er ne slimme biker #-o die in tegenovergestelde rijrichting zijn zondagochtend rit deed op het stuk onderaan de verharde spoorlijn. Ik snap die man niet. Je ziet dat er tientallen toertochtrijders een richting volgen op een singeltrack en hij gaat in tegengestelde richting rijden. Maar ja, de zon schijnt en de lucht is blauw dus niet klagen denk ik dan. 8)
Marcuss
Mountainbiker
Berichten: 43
Lid geworden op: zo 05 nov 2006 16:13
Rijdt met: Trek Fuel EX7

Bericht door Marcuss »

Wij hebben de 35 km gedaan en het eerste stuk tot aan de bevoorrading zat heel goed in elkaar: veel leuke, technische single-tracks met veel bochtenwerk en leuke stukken over de Teut. Het tweede deel aan de kanten van Genk was iets minder boeiend, maar de laatste klimmetjes op de Teut zorgden voor een mooie afsluiter. Globaal oordeel: 8/10! Leuke tocht en goede organisatie.
Vrukkus
Mountainbiker
Berichten: 38
Lid geworden op: ma 11 feb 2008 13:42
Rijdt met: Viper tr 3.5, Cube Analog 29 (2014)

Bericht door Vrukkus »

Dit was mijn 2de toertocht en vond hem heel goed meevallen. Alleen de klimmetjes vlak na de bevoorrading was iets minder :).
Op het einde was er een fotograaf foto´s aan het trekken. Iemand enig idee waar je die kan terugvinden.
fff-723
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 04 nov 2005 10:50
Rijdt met: Cannondale Jekyll

Bericht door fff-723 »

Ik vond het ook een raar tochtje, uitpijling was soms toch niet heel duidelijk, geen bevoorrading gezien en bij aankomst ook maar goed 40km op de teller. Ik had heel weinig drinken mee en als je de bevoorrading mist weet je pas hoeveel je aan een paar stukken fruit en een bekertje of twee drinken hebt. Als ik de volle 50 km had moeten rijden was het dorst lijden en leeg aankomen. Gelukkig maakten het bos, de heide, de singletracks en prachtige streek en een door de weergoden gezegende dag, heel veel goed.
Merida-da
Mountainbiker
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 11 feb 2008 18:30
Rijdt met: Specialized Stumpjumper

Bericht door Merida-da »

Prachtig tochtje en wat een weer!!! :drunk: Was van plan om de 50 te doen maar heb de 35 km gedaan aangezien de medebikers niet met superbenen zaten.
De stopplaats was in Zonhoven aan de scoutslokalen in de buurt van camping Holsteenbron. Ik vond het gedeelte voor de stop prachtig. Ik fiets daar regelmatig in de buurt, ken de meeste weggetjes maar heb er toch een aantal nieuwe ontdekt.
Volgend jaar zeker opnieuw! :-D
Gebruikersavatar
PeeSpecialized
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 14 nov 2003 08:57
Rijdt met: Specialized EPIC Pro '04 - Specialized Tarmac Sl '06 - Specialized Tricross '07 - Moozes Hurricane

Bericht door PeeSpecialized »

Om 9u vertrokken en mij het snot voor de ogen gereden...jajaja beste vrienden, hier is een (hoffelijke!!-)vlammer die geen kilometer van het 50k-parcours gemist heeft, zelfs met de kop in't stuur en tong bijna op mijn voorwiel. Ook de bevoorrading zijn we na 25k netjes gaan bezoeken...wafels, fruit en koeken laat ik voor de jaarlijkse communiefeesten van de neefjes en nichtjes ...een lekker drankje en een heerlijke warme tas soep voor de koude winterdagen doen wonderen..en dat was er dan ook in overvloed!!
Van mijn kant niks dan lof...!!
Meer van dat...
Plaats reactie