03/02/08 Oignies/FR

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
*Steve*
Mountainbiker
Berichten: 318
Lid geworden op: di 05 jul 2005 17:59
Rijdt met: Cannondale Flash 29

Bericht door *Steve* »

veeteeteetje schreef:Op het filmpke dat ik gemaakt heb,zal het nog even wachten zijn want de regisseur (Traxer) is namelijk op hoogtestage.

Maar de reportage van onze aller bekende andré tignon staat wel al on-line

http://tignon.andre.free.fr/report.php?id=702 (Deel 1)
of
http://tignon.andre.free.fr/report.php?id=703 (Deel 2)


Belle en haar man,Kenny en Hanzi (op hun bistoerke),Mister T (??) en een niet nader gekende steenbakker zijn alvast te bewonderen.
Diene ongekende Steenbakker is Bart. Ne collega van mij.

:wink:
Gebruikersavatar
Big One
Mountainbiker
Berichten: 200
Lid geworden op: zo 22 jan 2006 15:24
Rijdt met: CUBE

Bericht door Big One »

#-o
Laatst gewijzigd door Big One op ma 04 feb 2008 16:30, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
sliekske
Mountainbiker
Berichten: 1981
Lid geworden op: wo 19 apr 2006 16:42
Rijdt met: Scott Scale 900 RC

Bericht door sliekske »

Gisteren morgen tegen een uur of 7 in mijn kar gesukkeld.
Tegen dienen tijd had ik mijn ‘wakker-kraai-haan’ al meermaals vervloekt en begon het ouzo-niveau in mijn ogen wat te dalen.
Na enkele slokken water en mede door de koude wint die ik boven op mijn kar in het gezicht kreeg begon mijn zintuigen te prikkelen en werd het spoor door de bossen weer een duidelijke lijn.
Terwijl ik eenzaam door de nacht gleed gonsde de melodie van de Zorba nog door mijn hoofd.
Maar dat was het verkeerde plaatje voor vandaag.
Deze zondag 3 februari zou het de Marseillaise zijn die ons vergezelde.
Ik probeerde me nog de melodie te herinneren, maar kon het uitvoeringsniveau van Leterme niet halen.
Vlak voor de ‘schreve’ kwamen de troepen samen.
Nog voor het gloren van het eerste ochtend licht zette de troepen hun tocht richting een ongekend maar des te meer bemind walhalla verder.
Bij aankomst op de verzamelplaats, waar menig ridder vandaag zijn stalen ros door de boue en over les terrils zou leiden, sneed de wind in het gezicht.
Wegens kostenbesparende maatregelen trok ik zelf in ontblote kuiten ten strijde.
De troepen werden gezamenlijk aangemeld en kregen een briefing over het traject dat zou gevolgd worden.
Vol goede moed en sommigen gewapend met hun zonnewijzer in de aanslag, trokken ze de velden in.
Onze groep ‘forumridders’ had er vandaag zin in en liet het landschap op zich afkomen, vermengde zich met andere ridder en gleed langzaam verder door de velden.
Bij de eerste voorpost zat de sfeer er goed in.
Elk kregen ze een stuk brood en kop soep.
Na enkele minuten zetten de meutte zich weer op gang, aldoor de franse bossen en over ‘les terrils’
Tot op het de plek waar elke ridder zijn eigen spoor kon kiezen.
Menig ridder twijfelde of hij de tocht zou volmaken.
Maar de kameraadschap en broederliefde zorgden voor nieuwe moed.
Allen kozen ze het traject dat hen over nog meer moois uit de streek zou leiden.
Zelf werd ik geprikkeld door de stand van de zon en de gedachte aan mijn jonk vrouw.
Zij, die schone, welke mijn hart koesterde stond op de brug van onze burcht gewapend met wijzer en foltertang.
Met de zon als haar eerlijke hands god telde ze het schrijden van de schaduw.
Woest spoorde ik dan ook de teugels van mijn ros en liet het steigeren.
Met leven in eigen hand trok ik op de groep voorop aldoor de bossen.
Ver vooruit op mijn strijdmakkers kan ik ter bestemming toe.

Waarip dak m’n vélo opt rek gesmeten ain en geliek me halve zot no rus zin gevlamd.
Want m’n prente stond al int deure gat te kieken.
Gebruikersavatar
henkieboy
Mountainbiker
Berichten: 681
Lid geworden op: wo 14 nov 2007 23:06
Rijdt met: orbea satelite , cannondale scalpel

Bericht door henkieboy »

veeteeteetje schreef:
henkieboy schreef:in de terugtocht van oignies nen klein beetje weggedommerd in de camionette van rik c toen ik plots een visioen of droom had . een engel kwam uit de hemel nedergedaald en vroeg "henkieboy , omdat ge zo braaf zijt geweest de laatste weken moogt ge een wens doen " .Na een paar seconden denken vroeg ik aan de engel of hij soms geen terrilke of twee aan mijn achterdeur kon leggen. "komt in orde " zei de engel , en weg was hij. Terug wakker geworden nog een beetje nagepraat in de camionette over de rit en thuisgekomen de fiets (die ondertussen plat stond van voor)mooi gekuist en opgeblonken , de voorband vervangen , en hem mooi weggeborgen in mijn tuinhuis. Dan vlug naar binnen om te kijken naar de cyclocross (wat mij niet gelukt is doordat daar ergens een zandmannetje stond). Toen ik omstreeks 4 uur wakker werd en ik door de porte fenetre naar buiten keek zag ik in mijn mooi grasplein inderdaad 2 terrilkes liggen en ze waren niet van dienen engel maar wel van den een of andere mol . allee genoeg gezeverd, over vandaag heb ik toch een tweeslachtig gevoel : nen schoone toer gereden daarnie van met een voor franse normen heel goeie bepijling maar toch . Leg al die terrils bij ons en ik denk dat we er veel meer zouden uithalen , vooral die laatste want daar alleen kon ge nen toer op zijn zelven maken . Maar allee al bij al wast toch de moeite om naar ognies af te zakken al wast maar omdat ik kennis heb gemaakt met belle (en haar man in mindere mate :lol: :lol: :lol: )(grapje) . We hebben toch een klein beetje aandeel in de derde plaats van de forumbikers aangezien we met 4man van de erikabikers ons ingeschreven hadden als forumbikers. k'zou zeggen salut en de kost en tot de volgende afspraak (westouter ???).
Wel,om eerlijk te zijn,henkieboy,dat denk ik eigenlijk niet.
Als je in Frankrijk gaat biken kun je je individueel inschrijven of in club.Jullie hebben jullie waarschijnlijk individueel ingeschreven,terwijl wij een blad papier aan de inschrijving hebben gevraagd waar we allemaal onze naam en leeftijd moesten invullen.Wij stonden op de lijst met 16 en dat was nu net het aantal deelnemers dat we hadden op ons blaadje.

Als bewijs hier de namen : veeteeteetje,jocca,ridley rider,phoenix cr,dieter d,jorgy mx,grote plateau,cowboy peter,motorbiker,kenny en pa Alain,moustache,supahfly,hanzi,slijkcrosserke en .....(die is mij ontsnapt)

En dan was Jodelaitie reeds present in de zaal maar hij had zich ook al ingeschreven.

Als we er nu nog Lokske 36000,Belle,Master K,zwin,Big One,Rik C,.....
hadden kunnen bijzetten,dan waren we de grootste club geweest #-o :-D
zeg veeteeteetje we hadden wel al een blad ingevuld onder de naam forumbikers (dus bij de groepsinschrijvingen). We dachten als de forumtrein hier straks toekomt en ze zeggen dat ze onder de naam forumbikers rijden dat ze toch wel het inschrijvingsblad onder de naam forumbikers ook aan jullie zouden geven. (dus klacht indienen dan krijgen jullie de zilveren medaille want de gouden ploeg had er 21)
Gebruikersavatar
veeteeteetje
Kerstman
Berichten: 2352
Lid geworden op: do 14 jul 2005 07:12

Bericht door veeteeteetje »

Tja Henkieboy.We gaan dat toch beter moeten afspreken hier.

Waarom hebben we anders hier dat forum eigenlijk???
Gebruikersavatar
kadeetje
Mountainbiker
Berichten: 479
Lid geworden op: di 21 nov 2006 22:14
Rijdt met: cube

Bericht door kadeetje »

Tja had ikke geweten da er een forum blad was ,had ik me er ook op geschreven . Die vent stond tezeveren in frans moar verstond er geen ballen af . Ik ben rond 8uur15 vertrokken en geen forum bikkers gezien , wel op de laatste terril ik moest nog beginnen klimmen en veeteeteetje was alweer beneden,ene gezien met camera in zwart denk ik . Elkaar gekruist beneden . En in de kleedkamers kenny en moustauch en andere ....
Gebruikersavatar
rik c
Mountainbiker
Berichten: 351
Lid geworden op: di 10 jan 2006 23:27
Rijdt met: zannata

Bericht door rik c »

Na de terriltoestanden van Noyelles, eerder dit winterseizoen, uiteraard met bijzondere verwachtingen (en ook wel een beetje met een ei in de broek :-? ) naar 'LE VTT des Terrils' in Oignies getrokken. Qua spektakelgehalte kon deze TT inderdaad toch niet tippen aan Noyelles, maar daar malen we natuurlijk niet om. 't Was weer een schitterende tocht, mooi circuit, overal goed berijdbaar, maar toch kroop het naa rhet einde toe wel degelijk in de benen. Onderweg, net voor bevoorrading twee, eventjes hardhandig kennis gemaakt met de bevroren Franse ondergrond, gelukkig zonder erg.
Een heel fijne tocht gereden, goed georganiseerd, en oprecht geamuseerd. Er zijn gewoonweg enorm veel mogelijkheden hé in die streek voor dat soort sport (en ook de zo vaak verguisde motorcrossers zagen we op die laatste terril met veel plezier hun hobby beoefenen).
En dan worden, zoals reeds vermeld, nog enorme mogelijkheden onbenut gelaten.
En voor de afstand ernaartoe moeten we 't eigenlijk ook niet laten. Ik reed er zaterdag naar Sijsele even lang over als zondag naar Oignies. Da's waarschijnlijk ook de reden waarom m.i. steeds meer Westvlamingen de weg vinden naar die Noordfranse tochten : Niet te ver, en je bent eigenlijk al op voorhand praktisch verzekerd van een mooie tocht.
Zoals Henkieboy al vermeldde hadden wij idd met vier man ons eigenste clubje Erika's Baaikers verloochend, om ons in te schrijven onder de naam van de forumbikers, en geheel in de stijl van la France nonchalance, is dit blijkbaar ergens aan de aandacht ontsnapt. Who cares. 't Is niet om de knikkers, maar om 't spel hé dat we gaan, en 't spel dat was daar weeral wreed in orde , net als de kennismaking met Belle en haar man overigens, zo te horen twee echte kenners van de Noordfranse VTT-toestanden.
En wat Allennes les Marais betreft : 'k Ben daar vorig jaar ook naartoe geweest , en 'k herinner me nog dat 'k wreed content was dat 'k die Wingles-affaire slechts één keer heb gedaan. 'k Zou anders waarschijnlijk niet meer terug geraakt zijn aan de zaal...
Gebruikersavatar
rik c
Mountainbiker
Berichten: 351
Lid geworden op: di 10 jan 2006 23:27
Rijdt met: zannata

Bericht door rik c »

Na de terriltoestanden van Noyelles, eerder dit winterseizoen, uiteraard met bijzondere verwachtingen (en ook wel een beetje met een ei in de broek :-? ) naar 'LE VTT des Terrils' in Oignies getrokken. Qua spektakelgehalte kon deze TT inderdaad toch niet tippen aan Noyelles, maar daar malen we natuurlijk niet om. 't Was weer een schitterende tocht, mooi circuit, overal goed berijdbaar, maar toch kroop het naa rhet einde toe wel degelijk in de benen. Onderweg, net voor bevoorrading twee, eventjes hardhandig kennis gemaakt met de bevroren Franse ondergrond, gelukkig zonder erg.
Een heel fijne tocht gereden, goed georganiseerd, en oprecht geamuseerd. Er zijn gewoonweg enorm veel mogelijkheden hé in die streek voor dat soort sport (en ook de zo vaak verguisde motorcrossers zagen we op die laatste terril met veel plezier hun hobby beoefenen).
En dan worden, zoals reeds vermeld, nog enorme mogelijkheden onbenut gelaten.
En voor de afstand ernaartoe moeten we 't eigenlijk ook niet laten. Ik reed er zaterdag naar Sijsele even lang over als zondag naar Oignies. Da's waarschijnlijk ook de reden waarom m.i. steeds meer Westvlamingen de weg vinden naar die Noordfranse tochten : Niet te ver, en je bent eigenlijk al op voorhand praktisch verzekerd van een mooie tocht.
Zoals Henkieboy al vermeldde hadden wij idd met vier man ons eigenste clubje Erika's Baaikers verloochend, om ons in te schrijven onder de naam van de forumbikers, en geheel in de stijl van la France nonchalance, is dit blijkbaar ergens aan de aandacht ontsnapt. Who cares. 't Is niet om de knikkers, maar om 't spel hé dat we gaan, en 't spel dat was daar weeral wreed in orde , net als de kennismaking met Belle en haar man overigens, zo te horen twee echte kenners van de Noordfranse VTT-toestanden.
En wat Allennes les Marais betreft : 'k Ben daar vorig jaar ook naartoe geweest , en 'k herinner me nog dat 'k wreed content was dat 'k die Wingles-affaire slechts één keer heb gedaan. 'k Zou anders waarschijnlijk niet meer terug geraakt zijn aan de zaal...
Gebruikersavatar
rik c
Mountainbiker
Berichten: 351
Lid geworden op: di 10 jan 2006 23:27
Rijdt met: zannata

Bericht door rik c »

Na de terriltoestanden van Noyelles, eerder dit winterseizoen, uiteraard met bijzondere verwachtingen (en ook wel een beetje met een ei in de broek :-? ) naar 'LE VTT des Terrils' in Oignies getrokken. Qua spektakelgehalte kon deze TT inderdaad toch niet tippen aan Noyelles, maar daar malen we natuurlijk niet om. 't Was weer een schitterende tocht, mooi circuit, overal goed berijdbaar, maar toch kroop het naa rhet einde toe wel degelijk in de benen. Onderweg, net voor bevoorrading twee, eventjes hardhandig kennis gemaakt met de bevroren Franse ondergrond, gelukkig zonder erg.
Een heel fijne tocht gereden, goed georganiseerd, en oprecht geamuseerd. Er zijn gewoonweg enorm veel mogelijkheden hé in die streek voor dat soort sport (en ook de zo vaak verguisde motorcrossers zagen we op die laatste terril met veel plezier hun hobby beoefenen).
En dan worden, zoals reeds vermeld, nog enorme mogelijkheden onbenut gelaten.
En voor de afstand ernaartoe moeten we 't eigenlijk ook niet laten. Ik reed er zaterdag naar Sijsele even lang over als zondag naar Oignies. Da's waarschijnlijk ook de reden waarom m.i. steeds meer Westvlamingen de weg vinden naar die Noordfranse tochten : Niet te ver, en je bent eigenlijk al op voorhand praktisch verzekerd van een mooie tocht.
Zoals Henkieboy al vermeldde hadden wij idd met vier man ons eigenste clubje Erika's Baaikers verloochend, om ons in te schrijven onder de naam van de forumbikers, en geheel in de stijl van la France nonchalance, is dit blijkbaar ergens aan de aandacht ontsnapt. Who cares. 't Is niet om de knikkers, maar om 't spel hé dat we gaan, en 't spel dat was daar weeral wreed in orde , net als de kennismaking met Belle en haar man overigens, zo te horen twee echte kenners van de Noordfranse VTT-toestanden.
En wat Allennes les Marais betreft : 'k Ben daar vorig jaar ook naartoe geweest , en 'k herinner me nog dat 'k wreed content was dat 'k die Wingles-affaire slechts één keer heb gedaan. 'k Zou anders waarschijnlijk niet meer terug geraakt zijn aan de zaal...
Gebruikersavatar
henkieboy
Mountainbiker
Berichten: 681
Lid geworden op: wo 14 nov 2007 23:06
Rijdt met: orbea satelite , cannondale scalpel

Bericht door henkieboy »

ge moet er niet op letten Rik c stamert soms een beetje :P :P :P
Plaats reactie