05/01/08 Dudzele

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Fierens Kurt
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: do 20 sep 2007 12:23
Rijdt met: Thompson Razor

05/01/08 Dudzele

Bericht door Fierens Kurt »

De Brugse Cyclos nodigen iedereen uit voor de 3-koningentocht.
Start en inschrijving in de sporthal van Dudzele, gelegen net achter de kerk.

Na de start rijden we naar de Herdersbrug om vandaar de achterhaven van Zeebrugge in te duiken. Er liggen daar enkele zandstroken en duinen waar ook de technische biker zich kan uitleven. Dan langs de spoorweg naar de controle halverwege. Warme en koude dranken zijn aanwezig. Vandaar volgt er een lang stuk langs de vaart, heen = onverhard 3km, terug aan de overkant met meestal asfalt.
Langs de vaart gaat het terug naar Damme. Helaas mogen we daar niet langer op de dijk fietsen. Langs het Fort van Beieren kunnen we doorsteken naar een kasteelpark. Deze strook hebben we flink uitgebreid wat zeker bij slecht weer lastig wordt. Dan nog enkele stukken door het weiland waar het opnieuw ploeteren wordt en zo weer terug naar Dudzele.
In de sporthal bieden we iedereen nog een boterham aan.
De beperkte capaciteit van de douches zal helaas weining warm water leveren.
Maar we hopen een mooie tocht aan te bieden!
Superfan
Kerstman
Berichten: 734
Lid geworden op: ma 01 dec 2003 19:05

Re: 05/01/08 Dudzele

Bericht door Superfan »

Fierens Kurt schreef: De beperkte capaciteit van de douches zal helaas weining warm water leveren.
'k begrijp niet dat er nu nog altijd geen alternatief hiervoor voorzien is.
En die zijn er, geloof me.

Een emmerke warm water zou hier zeker op zijn plaats zijn, of is dat teveel werk misschien????
Der zijn nochthans meerdere organisaties die zich op die manier moeten behelpen.
Enfin, 't is elk jaar hetzelfde liedje, ijskoud water. [-X [-X

Desalnietemin zal ik toch aanwezig zijn, 'k vind het anders wel een goeie organisatie en een mooie tocht.
Laatst gewijzigd door Superfan op vr 04 jan 2008 15:31, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
sdv
Mountainbiker
Berichten: 20
Lid geworden op: wo 28 nov 2007 10:32
Rijdt met: Bianchi MUTT 7800

Re: 05/01/08 Dudzele

Bericht door sdv »

Fierens Kurt schreef:De Brugse Cyclos nodigen iedereen uit voor de 3-koningentocht.
Start en inschrijving in de sporthal van Dudzele, gelegen net achter de kerk.

Na de start rijden we naar de Herdersbrug om vandaar de achterhaven van Zeebrugge in te duiken. Er liggen daar enkele zandstroken en duinen waar ook de technische biker zich kan uitleven. Dan langs de spoorweg naar de controle halverwege. Warme en koude dranken zijn aanwezig. Vandaar volgt er een lang stuk langs de vaart, heen = onverhard 3km, terug aan de overkant met meestal asfalt.
Langs de vaart gaat het terug naar Damme. Helaas mogen we daar niet langer op de dijk fietsen. Langs het Fort van Beieren kunnen we doorsteken naar een kasteelpark. Deze strook hebben we flink uitgebreid wat zeker bij slecht weer lastig wordt. Dan nog enkele stukken door het weiland waar het opnieuw ploeteren wordt en zo weer terug naar Dudzele.
In de sporthal bieden we iedereen nog een boterham aan.
De beperkte capaciteit van de douches zal helaas weining warm water leveren.
Maar we hopen een mooie tocht aan te bieden!

Mag ik daaruit afleiden dat er slechts 1 stop is op de toer?
icarus scorpion
Mountainbiker
Berichten: 9
Lid geworden op: wo 16 nov 2005 21:07
Rijdt met: ridley scorpion

Bericht door icarus scorpion »

als je de 45km doet passeer je tweemaal aan de zelfde bevoorrading
Gebruikersavatar
lattespletter
Mountainbiker
Berichten: 112
Lid geworden op: zo 11 nov 2007 12:43
Rijdt met: Martelly Zenith

Bericht door lattespletter »

ik zal ook afkomen met een deel van de bende van sint-joris
den drank en het eten zijn al verteerd, tis te zien aan de weegschaal, de overtollige kilos gaan we der moeten afbiken
het is en blijft een speciaal stukje parcours in de achterhaven van zeebrugge, bedankt franky, pol en co dat jullie er werk van maken om toch één keer te biken waar anders niemand in komt.
wat de douches betreft moet ik superfan gelijk geven, een emmerke warm water is toch veel beter dan een koude douche, dit is niet bedoeld als kritiek maar een tip om er volgend jaar misschien aan te denken
Gebruikersavatar
Bahamontes Wacky racer
Mountainbiker
Berichten: 95
Lid geworden op: do 30 mar 2006 20:04
Rijdt met: Scott Scale 20 & Viper
Contacteer:

Bericht door Bahamontes Wacky racer »

The Wacky's zullen in grote getale aanwezig zijn!!!
klimmertje1
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 07 nov 2007 14:32
Rijdt met: trek 6700 07

Bericht door klimmertje1 »

ik ga morgen ook ééns afkomen, het is niet direct de streek waar ik meestal ga om te biken maar door de vele goede commentaren ga ik ééns afkomen
Gebruikersavatar
cowboy peter
Mountainbiker
Berichten: 1473
Lid geworden op: zo 17 sep 2006 19:04
Rijdt met: flash29, epic , synapse

Bericht door cowboy peter »

'k zal mij ook maar eens wagen aan deze.
Gebruikersavatar
veeteeteetje
Kerstman
Berichten: 2352
Lid geworden op: do 14 jul 2005 07:12

Bericht door veeteeteetje »

Nog steeds aan het uitzieken :(

Zopas nog een antibioticakuurke voor de keel voorgeschreven door mijne plaatselijke dr.Fuentes.Maar......... dit belet mij niet om thuis te blijven.
Daarvoor is deze tt te goed en te mooi.


Als Traxer,Lichterveldenaere,Slijkcrosserke,de Cowboy,Superfan,......enz.
nog last hebben van een "champagnebubbelkoppeke" en "betonnen benen" hebben van het feesten ga ik "misschien" kunnen aanklampen morgen :lol: #-o

Het zal voor mi zeker geen laagvliegersritje worden den eersten tt van 2008!!

En met die koude douches morgen op mijne zieke kop :-? :-?
Denk van mij ne keer te wassen gelijk de "katten" #-o #-o
Gebruikersavatar
Traxer
Kerstman
Berichten: 1450
Lid geworden op: vr 17 dec 2004 14:14
Rijdt met: wielke vanvoor, wielke vanachter
Contacteer:

Bericht door Traxer »

Brrrr, koude douches #-o Dus korte après en vlug naar huis voor een warme douche. :-? Of er moet me een plaatselijke 'schone' haar 'infrastructuur' laten gebruiken... :lol:
Plaats reactie