06/01/2008 Vossem

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
W817
Mountainbiker
Berichten: 74
Lid geworden op: vr 28 okt 2005 09:14
Rijdt met: Stevens Haze-ES

Bericht door W817 »

Alles perfect in orde, goede organisatie =D> en vooral op het einde een warm douchke die ik vandaag meer dan nodig had. Zwaarste tocht dit jaar, de combinatie van de hoogtemeters met de modderstroken maakten er een calvarietocht van. Wat ook positief was voor mij alleszins was dat dit parcours te combineren viel, wat rood, wat groen en zelfs op het laatste kon iedereen zelfs nog kiezen de rit wat in te korten door de 25 km te nemen. Ik kom van Tervuren en had toen ik thuis kwam juist 50km op de teller... meeeeer dan genoeg voor mij, want mijn cartouches waren echt wel op vandaag. Nogaals proficiat aan het voltallig team van Vossem, sterke tourtocht.
Nu nog ergens hopen dat ze ergens de fotookes publiceren op de site, op de eerste beklimming werd ik tweemal geflitst :wink: , gelukkig niet wegens overdreven snelheid. :-D
Gebruikersavatar
GT250F
Mountainbiker
Berichten: 106
Lid geworden op: zo 11 feb 2007 21:08
Rijdt met: Canyon Exceed CF SL

Bericht door GT250F »

zeer mooie rit,
zoals reeds gezegd: veel afwisseling en dus geen moment verveeld =D>

de seingevers waren ook goed gezien =D>

Gery
jaro
Mountainbiker
Berichten: 2026
Lid geworden op: zo 06 nov 2005 23:37
Rijdt met: 3 x Viper worldcup FS /Cannondale Super V

Bericht door jaro »

Weeral goed geamuseerd vandaag in Vossem.

Eerst de bewaakte fietsparking vermelden, reeds open bij de inschrijving en waar niemand binnen mocht, zo hoort het dus.

De tocht begon na een paar honderd meter al direkt met een modderhelling die kon tellen. Klein schakelen en blijven rijden was de boodschap. Boven aangekomen had onze motor al meteen de bedrijfstemperatuur.
In de omgeving van Vossem is het natuurlijk meestal klimmen of dalen en de modder erbij zorgde voor een pittige rit waarbij dikwijls stuurmanskunst vereist was. Aan hoogtemeters was ook geen gebrek.
Toch maar een paar keer voet aan grond moeten zetten, onder andere om onder een boom door te kruipen.
Pijlen waren in orde, bevoorrading moet zeker niet meer zijn voor mij.
Hierbij wil ik ook al de seingevers bedanken om zich in te zetten voor onze veiligheid.
Na een dikke 44 km stonden we terug waar we vertrokken waren en konden een welverdiende pint gaan pakken.

Mij zien ze daar dus volgende keer voor de zoveelste keer weer.

Jaro.
Gebruikersavatar
laagvlieger
Mountainbiker
Berichten: 1073
Lid geworden op: wo 07 feb 2007 23:08
Rijdt met: trek 8000

Bericht door laagvlieger »

beireke schreef:Pfff het was mijnen dag niet amai. Vooral het eerste uur liep het niet. Daarom voor de 36 gekozen maar ineens liep het wel. Vooral het klimmen ging goed (op de modderklimmen na). Ik vond de bevoorading goed en al die seingevers was echt wel super. Voor het eerst alleen nen TT gereden omdat mijne maat ziek was. Heb het gevoeld want ik kon nooit in ene zen wiel kruipen :-? Nog Twee weken en mijn seizoen zit er op(knieoperatie). Den 20e ga ik naar genk maar voor volgende week heb ik nog geen idee. Iemand suggesties voor ne schonen tocht? Ben van Dendermonde en aangezien het familiefeest is op de middag mag het wel ni te ver zijn ee :wink:
Normaal ging ik zaterdag naar kemmel maar als ze zo veel regen geven denk ik niet dat ik ga gaan tis ne loodzware met1100hm op 55km .dus zaterdag wachtebeke missch en zondag sint-gillis waas mooi toertje daar zenne en niet ver. Je moest iets laten weten hebben beireke je kon meegereden zijn.
Altijd welkom om met ons eens mee te rijden :bounce:
turbotiger
Mountainbiker
Berichten: 89
Lid geworden op: wo 21 nov 2007 21:18
Rijdt met: santos scc 03 rohloff

Bericht door turbotiger »

prima organisatie,quasi perfekte afpijling,voldoende bevoorading,zoveel seingevers dat je er bijna verlegen van werd,alleen spijtig van de te vettige toestand van het parkoers(is trouwens een prachtparcours)
hopelijk volgende keer drogere omstandigheden...
Gebruikersavatar
Voervallei Voske
Mountainbiker
Berichten: 139
Lid geworden op: vr 11 nov 2005 15:31
Rijdt met: Thompson Athena

Bericht door Voervallei Voske »

Ja, de reden waarom jullie maar aan 42 km kwamen, was omdat we een paar stukken hebben moeten schrappen. Die lagen er zaterdag al te vettig bij.
De foto's komen weldra online te staan op http://www.voervalleivossem.be/
Gebruikersavatar
Eizerbiker
Mountainbiker
Berichten: 21
Lid geworden op: zo 25 nov 2007 21:46
Rijdt met: Granville SX3,Stevens Manic

Bericht door Eizerbiker »

Hoi,mannen;

Dit is met voorsprong inderdaad de vettigsten toer van DIT jaar :lol: :lol: Het parcour was prachtig(just e beetje spijtig van die overvloedige regen) en het mag gezegd "zwaar".Seingevers in overvloed en degelijk afgepijld,just de bevoorrading had "ietske" (lees: 2) meer mogen zijn,nu was er pas eentje na 27km en dat vond ik toch wel een beetje laat.Voor de rest:OK en tot de volgende :wink:

Greetz,ikke
Gebruikersavatar
laagvlieger
Mountainbiker
Berichten: 1073
Lid geworden op: wo 07 feb 2007 23:08
Rijdt met: trek 8000

Bericht door laagvlieger »

Voervallei Voske schreef:Ja, de reden waarom jullie maar aan 42 km kwamen, was omdat we een paar stukken hebben moeten schrappen. Die lagen er zaterdag al te vettig bij.
De foto's komen weldra online te staan op http://www.voervalleivossem.be/
Misschien kunnen jullie dat de volgende keer omhoog hangen aan de startplaats grote toer 42 i.p.v 47 km(papiertje maken met pc ofzo met stift duurt niet lang hé.) Wel goed dat jullie die stroken er van tussen laten =D> getuigt van mtb ervaring! :lol:
Gebruikersavatar
XCharlie
Mountainbiker
Berichten: 60
Lid geworden op: wo 27 sep 2006 23:04
Rijdt met: Cannondale F1000

Bericht door XCharlie »

Door omstandigheden niet kunnen meerijden :cry: iemand soms de track op gps? Garmin?

Thx
beireke
Mountainbiker
Berichten: 72
Lid geworden op: wo 31 jan 2007 14:31
Rijdt met: Thompson pro team

Bericht door beireke »

laagvlieger schreef:
beireke schreef:Pfff het was mijnen dag niet amai. Vooral het eerste uur liep het niet. Daarom voor de 36 gekozen maar ineens liep het wel. Vooral het klimmen ging goed (op de modderklimmen na). Ik vond de bevoorading goed en al die seingevers was echt wel super. Voor het eerst alleen nen TT gereden omdat mijne maat ziek was. Heb het gevoeld want ik kon nooit in ene zen wiel kruipen :-? Nog Twee weken en mijn seizoen zit er op(knieoperatie). Den 20e ga ik naar genk maar voor volgende week heb ik nog geen idee. Iemand suggesties voor ne schonen tocht? Ben van Dendermonde en aangezien het familiefeest is op de middag mag het wel ni te ver zijn ee :wink:
Normaal ging ik zaterdag naar kemmel maar als ze zo veel regen geven denk ik niet dat ik ga gaan tis ne loodzware met1100hm op 55km .dus zaterdag wachtebeke missch en zondag sint-gillis waas mooi toertje daar zenne en niet ver. Je moest iets laten weten hebben beireke je kon meegereden zijn.
Altijd welkom om met ons eens mee te rijden :bounce:
Mja wist het pas zaterdagavond dat hij ziek was dus heb geen volk meer gevonden. Feit is wel dat ik de groten tour toch niet zou gedaan hebben aangezien ik niet genoeg conditie kan krijgen door die knieproblemen. Gisteren gereden en nu week ijs leggen en inwrijven om dit weekend te kunnen fietsen. Spijtig maar ik moet mij zo behelpen. Misschien ga ik eens op zaterdag gaan dan moet ik mij zondag niet te veel haasten voor dat familiefeest :wink: Schijnt dat het domein in Wachtebeke nog wel fun is ee :lol:
Plaats reactie