05/01/2008 lichtervelde

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
georgesm
Mountainbiker
Berichten: 75
Lid geworden op: vr 03 nov 2006 22:46
Rijdt met: Cube

Bericht door georgesm »

Al gezien.
Gebruikersavatar
Lichterveldenaere
Mountainbiker
Berichten: 1216
Lid geworden op: za 12 feb 2005 20:49
Rijdt met: xtme

Bericht door Lichterveldenaere »

lefke schreef:Als het nog wat blijft voort regen krijg je het volgende voorgeschoteld:
asfalt, asfalt, ploeteren, asfalt, asfalt, ploeteren, asfalt, ploeteren,...
Pijltjes hangen er trouwens al
Ik denk dat dat wellicht de beste omschrijving zal zijn.
Naar ik hoorde is er dit jaar een andere parcoursbouwer, wat eigenlijk geen kwaad kan. De vorige deed zeker zijn best, maar was geen mtb-er en al van gezegende leeftijd.

'k Zal de tijd niet hebben om heel het parcours eens na te kijken, maar wel gezien dat de Heihoek er inzit met de volledige passage door de Huwijnsbossen (vorig jaar en vorige week in Gits niet). De dreef op Onledemolen ligt er fantastisch slecht bij. :-D Hier nabij het cyclocrossparcours nog geen pijlen gezien. Zal morgen bepijld worden ofwel zit het er niet meer in. Was wel veel baan er naar toe, gezien de TT niet langs Zwevezele gaat, dus misschien een goede keuze.

Gezien het mindere weer dat voor zaterdag voorspeld wordt, kan het best een leuke moddertocht worden met meer dan voldoende recuperatiestroken.
(maar 't zal voor mij wellicht toch Dudzele worden :oops: , vorig jaar moeten missen en ik wil hem absoluut nog eens rijden.)
Bosuiltrapper
Mountainbiker
Berichten: 9
Lid geworden op: do 25 okt 2007 15:28
Rijdt met: XTME 6660

Bericht door Bosuiltrapper »

:cry: Ik zal er niet bij zijn vandaag. Ik ben net opgestaan met 39° koorts. Zal voor volgend seizoen zijn. :cry:
Gebruikersavatar
runnertje
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 25 dec 2005 12:18
Rijdt met: ampello

Vtt Lichtervelde

Bericht door runnertje »

Vandaag een slijktochtje afgehaspeld.
Vanaf de eerste off-road al meteen baggeren.
De streek in Gits ligt er helemaal verzopen bij, veel wandelaars gezien ipv rijders. Povere bevoorrading.
Organisatie kan nie veel schrappen van het parcours want er zijn geen alternatieven voor handen in de streek.
Gebruikersavatar
bqn
Mountainbiker
Berichten: 79
Lid geworden op: ma 09 apr 2007 20:20

Bericht door bqn »

Heb maar een kleine 2 kilometer van het parcours kunnen doen. Reden: mijn bracket die eruitdroei (nog maar net een nieuwe gestoken, en niet genoeg Loctite aan gedaan). :cry:

Heb bij mijn terugkeer naar de wagen een ongeval zien gebeuren met een MTB'er. Aan het eerste over te steken kruispunt.
Auto kwam van rechts, MTB'er kwam van aan de inschrijving. Twas een redelijke patat #-o , maar zonder veel erg, enkel stuur stond scheef. De persoon was ongedeerd.

Mocht deze persoon ook opt forum zitten, laat iets weten hoe je het stelt?
Hij weet wss wel wie ik ben. (Grijs-groene Peugeot Partner).
Tambar
Mountainbiker
Berichten: 157
Lid geworden op: do 21 aug 2003 20:41
Rijdt met: Een zwarte

Bericht door Tambar »

lefke schreef:Als het nog wat blijft voort regen krijg je het volgende voorgeschoteld:
asfalt, asfalt, ploeteren, asfalt, asfalt, ploeteren, asfalt, ploeteren,...
Ge zit er boenk op!!
Sommige stukken van verleden week zaten erin, maar waar het verleden week nog berijdbaar was, was het vandaag soms een wandeltocht.
Slechtste stukken waren oa, stuk voor de eerste bevoorrading en laatste gedeelte door die boomgaard (?).
Bevoorrading waren idd niet denderend, maar voor mij en het geringe aantal km's voldoende.
Afspuitplaats niet gebruikt wegens te druk, heb mijne fiets dan maar afgespoten op de terugweg aan het rondpunt richting Roeselare (was met de fiets).
Ik denk dat de wil er wel is vanwege de organisatie, nu nog de kennis qua parcours.
En ja, terug hetzelfde liedje, laat het een paar weken opdrogen en we schrijven een ander verhaal.

gr

Bart
Gebruikersavatar
frawiwi
Mountainbiker
Berichten: 600
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 01:38
Rijdt met: Blur Santacruz en F 500 c'dale special tuned by Duck bikes ,zonder f.cking fattyveer
Contacteer:

Bericht door frawiwi »

Ik begrijp eigenlijk het negatieve niet rond deze tocht,
ik reed hem ook deze morgen, parcours was toen nog onaangeroerd
t was soms ploeteren , soms wel eens een stukje te voet, vooral door dat bos was t na een tijdje nie meer te doen, met v brakes hoopte de modder, bladeren en naalden zch op en deed mijn wielen blokeren, ook was er al veel modder op de derailleur en cassette terecht gekomen, t was voorzichtig zijn om onherroepelijke schade aan materiaal te voorkomen, maar algemeen genomen vond ik deze wintereditie best wel meevallen. Ik reed echter nog nooit eerder in deze streek, dat ze sneller zal vervelen dan bv heuvelland ( volgende week ) is een feit, maar ik had weinig verwacht qua off road en k vond de verhouding prima ( voor t slechte weer toch) bevoorrading, misschien kan de organisatie toch eens beter iets in de zin van sportdrank geven ipv cola, maar ik stoor mij daar nie aan, mijn power heb ik altijd mee in de drinkbus, koekjes heb ik ook altijd bij de hand, maar de koffie en soep op de bevoorading smaakte heerlijk in dit koude weer. meer hoeft dit niet te zijn, ik ga fietsen voor de gezondheid, veel buffetten heb ik niet nodig, k neem er toch bijna niks van. lekker warme kleedkamers achteraf met warme douches, dat was prima, ook de bepijling was goed, nergens verkeerd gereden. Leffe a 2.20€ was ook te doen, wat wil ne mens nog meer? bedankt organisatie
Gebruikersavatar
georgesm
Mountainbiker
Berichten: 75
Lid geworden op: vr 03 nov 2006 22:46
Rijdt met: Cube

Bericht door georgesm »

Het was de eerste maal dat ik reed in eigen gemeente,en het enige sat ik kan opmerken was dat de twééde stop wat te rap na de eerste kwam.
Maar anders lekker ploeteren :-D
Gebruikersavatar
kenny
Mountainbiker
Berichten: 3461
Lid geworden op: do 26 feb 2004 23:19

Bericht door kenny »

SCHWALBE Snellen Eddy schreef:Heb maar een kleine 2 kilometer van het parcours kunnen doen. Reden: mijn bracket die eruitdroei (nog maar net een nieuwe gestoken, en niet genoeg Loctite aan gedaan). :cry:
Doe nooit locktite aan een bracket, gewoon harder aanspannen.
Verbaclo
Mountainbiker
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 04 dec 2006 23:50
Rijdt met: TREK 6500

Bericht door Verbaclo »

Dit is ook wel beetje te negatief allemaal voor mij. Vond dat het nog redelijk wat offroad was. Verder natuurlijk rond gits wat slijkerig, maar al bij al beterde naar het einde van de tocht toe. De bevoorrading kon misschien uitgebreider. De soep aan de tweede bevoorrading was wel heel lekker. En een lekker stuutje aan de aankomst, na een 'warme' douche. Veel meer moet dat voor mij eigenlijk niet zijn. Misschien hopen dat het wat droger weer wordt voor de komende weken, en dan zal het nog een stuk plezanter worden.
Plaats reactie