06/01/2008 - Roubaix (Fr.)

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
the grandmaster
Mountainbiker
Berichten: 321
Lid geworden op: vr 02 nov 2007 22:35
Rijdt met: scott

Bericht door the grandmaster »

By the way,
gelezen op groot bord in de zaal achteraf,
raketmannen: 26
herders: 12
maar geen spoor van steenbakkers teruggevonden...

Verder heel leuke rit natuurlijk,
in t begin beetje vettig, maar in t tweede deel kon ge al lekker vlammen.
Bovendien achteraf nog kaarten voor de cyclo-cross volgende week gekregen, en lekkere tas uiensoep. Meer moet da nie zijn.

Enig minpunt, als ge da al een minpunt kan noemen: die douches waren echt wel te heet!(nog nooit meegemaakt)
Tiles02
Mountainbiker
Berichten: 384
Lid geworden op: vr 18 jul 2003 12:16
Rijdt met: Rotwild

Bericht door Tiles02 »

the grandmaster schreef:By the way,
gelezen op groot bord in de zaal achteraf,
raketmannen: 26
herders: 12
maar geen spoor van steenbakkers teruggevonden...

Verder heel leuke rit natuurlijk,
in t begin beetje vettig, maar in t tweede deel kon ge al lekker vlammen.
Bovendien achteraf nog kaarten voor de cyclo-cross volgende week gekregen, en lekkere tas uiensoep. Meer moet da nie zijn.

Enig minpunt, als ge da al een minpunt kan noemen: die douches waren echt wel te heet!(nog nooit meegemaakt)
Was ik niet ziek geweest waren we met 27 :P
Gebruikersavatar
steven99
Mountainbiker
Berichten: 71
Lid geworden op: vr 02 nov 2007 19:22
Rijdt met: één vo te duwen

Bericht door steven99 »

long fellow schreef:Toffe tocht in mooi weerke, maar nog nooit zo'n beslijkt fietske gehad. #-o
Plezant om eens in die "tempel" te vertoeven.
De bebouwing en de omgeving ernaast waren een soort cultuurchock.
Zo'n verwaarloosd gebeuren met triestige "arme" huisjes en teleurgegane industrie. :(
Je kon ook zonder probleem de plaatselijke rijders er zo uithalen. In het beste geval reden ze met een goedkoopste model van Decathlon, en dan nog een occasie. :-?
Daar in tegen hadden ze wel die Franse vriendelijkheid en warmte. :-D
Zal me
nu maar klaarstomen voor Parijs/Roubaix in juni. :bounce:
Niet alle mensen kunnen zich een fiets veroorloven van enkele duizenden euro's he.je mag ook niet vergeten dat roubaix een voorstad van lille is en dat daar meer dan 1 miljoen mensen wonen.ik vond het plezant fietsen in die buurt zo zie je eens hoe goed wij het hebben
Gebruikersavatar
kenny
Mountainbiker
Berichten: 3460
Lid geworden op: do 26 feb 2004 23:19

Bericht door kenny »

teleurgaande industrie? Heb jij gezien wat ze daar aan het zetten waren van bedrijven en hangars? Amaai jong kleintjes waren dat dat niet ze. #-o
Gebruikersavatar
casper
Mountainbiker
Berichten: 800
Lid geworden op: do 16 okt 2003 18:55
Rijdt met: Cube Reaction race, Marzochi, HS33, Full xt
Contacteer:

Bericht door casper »

the grandmaster schreef:By the way,
gelezen op groot bord in de zaal achteraf,
raketmannen: 26
herders: 12
maar geen spoor van steenbakkers teruggevonden...
Verder heel leuke rit natuurlijk,
in t begin beetje vettig, maar in t tweede deel kon ge al lekker vlammen.
Bovendien achteraf nog kaarten voor de cyclo-cross volgende week gekregen, en lekkere tas uiensoep. Meer moet da nie zijn.

Enig minpunt, als ge da al een minpunt kan noemen: die douches waren echt wel te heet!(nog nooit meegemaakt)
Ja , ook gezien, heb net een 'boos' mailtje gestuurd naar de organisatie, want die Steenbakkers waren nochtans met 11 zoals ook voorzien #-o
Maarja, blijkbaar hebben ze het niet voor de Steenbakkers in Roubaix, want verleden was het idem [-X [-X

Maar dat was dan ook het enige minpuntje van deze tocht, behalve de veeeeeeeeeeeeeeel te warme douches dan ?? :oops: :oops:


Gr,
Casper :lol:
Gebruikersavatar
long fellow
Junior redactielid
Berichten: 604
Lid geworden op: wo 31 mei 2006 22:34
Rijdt met: Cannondale met 2 wielen, remmen ed, spaar nu voor een mistlamp

Bericht door long fellow »

kenny schreef:teleurgaande industrie? Heb jij gezien wat ze daar aan het zetten waren van bedrijven en hangars? Amaai jong kleintjes waren dat dat niet ze. #-o
Ge hebt gelijk, maar toevallig weet ik, beroepshalve, dat dit vooral magazijnen zijn van Vlaamse bedrijven met subsidies van het Noord-Frans gewest. We beconcureren onze eigen LAR-zone in Wervik, thats life en business.
Het spijtige is ook dat ze de oude industriële gebouwen gewoon laten verrotten en nieuwe verkavelingen uitzetten (dus ook MTB-gronden), uit gemakszucht en financiële redenen, om de nieuwe magazijnen te zetten.

Maar nu weer over onze hobby hé. :wink:
Gebruikersavatar
lok 36000
Mountainbiker
Berichten: 516
Lid geworden op: di 30 nov 2004 20:55
Rijdt met: MARTELLY hardtail, deore LX, PASSION carbon vork

Bericht door lok 36000 »

vandaag ook terug afgezakt naar Roubaix voor wat in mijn geval bijna een klassieker te noemen is. Een mooie voormiddag gehad met de vriendelijke steenbakkers. De hel lag er ondanks de regen van de voorbije dagen slijkerig bij maar nog zeer redelijk tegenover vorig jaar.
Er is natuurlijk ook nog het fenomeen dat tijdens de weken zonder fiets ze precies de wet van de zwaartekracht hebben verstrengt; ik zak in elk geval dieper in de modder en moet harder stoempen.
Wat de Franse fietsen betreft, de Fransman heeft natuurlijk al een totaal andere kijk op leven dan de Vlaming. Dat uit zich ook in hun organisaties, je moet eens kijken wat je meestal krijgt voor amper twee of drie Euro, het is mij al meermaals overkomen dat ik geen honger meer had bij thuiskomst. Maar verder kan je de franse bike's in twee groepen verdelen, ofwel een stuk oud ijzer of het van het. Je komt nergens meer lefty's en dergelijke tegen dan op de Franse TT's.
Volgende Franse sterk aan te raden TT is de rando des terrills in Oignies. Echt iets voor de liefhebbers van technisch daal en klimwerk.
Groetjes, Lok 36000
Gebruikersavatar
vuul vintje
Mountainbiker
Berichten: 74
Lid geworden op: do 16 feb 2006 15:54
Rijdt met: één in bruikleen van 't vrouwtje enne een Scott Genius 20

Bericht door vuul vintje »

Samen met Riding Butcher deze tocht op een mooi vroeg uur aangevat.Ik was niet met de volle goesting gestart; daar ik het niet zo gezien heb op die kasseitjes #-o Maar je moet eerst zo'n tocht zelf eens meerijden eer je kan oordelen hé! De eerste 10 à 15 km. afgehaspelt met de choke op ( het wordt blijkbaar een vaste gewoonte bij mij... :roll: ) en zo rond de eerste bevoorrading : 2 vaststellingen; met mij ging het alsmaar beter; met mijn fietsje alsmaar minder wegens een leeglopend rubbertje #-o .Mooie tocht door een toch wel wat verloederde streek; viel mij ook op dat er heel veel zwerfvuil achtergelaten wordt [-X ; één keer van de fiets ( in het begin ) : glas op ons traject. Eén keer van de fiets door mijn voorwiel dat een ander traject wilde volgen dan mijn achterwiel #-o :evil: kon de schade beperken door wat bij te sturen en zodoende ook eens de Noord-Franse grond van dichtbij te inspecteren :oops: :oops: Ook leuk, diene terril op het einde en natuurlijk de vermaande Vélodrôme ( het jong geweld drong mij de kop op, maar dendezen hier kan er ook op de grote plateau van onder muizen hé...)Enig minpuntje: lange wachtrijen aan de afspuitstanden; daar dan vanaf gezien en gekozen voor een lekker warm douche'ke :drunk: Ik kom daar zeker terug!!! :bounce:
Gebruikersavatar
Rock Rider
Mountainbiker
Berichten: 2881
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:42
Rijdt met: Ritchey Swiss Cross

Bericht door Rock Rider »

verslagsken op www.valcke-vanraes.be :wink:

met te downloaden gdb, gpx en ign file
Gebruikersavatar
Herder Alex²
Mountainbiker
Berichten: 952
Lid geworden op: za 02 jun 2007 18:56
Rijdt met: Specialized FSR Epic Comp 2007 - Fatboy Expert 2015 - Camber FSR Comp 2017

Bericht door Herder Alex² »

Rock Rider schreef:mooie tocht met hier en daar toch een vettige strook, weliswaar heel wat minder vettig dan vorig jaar...

Stuk voor de eerste bevoorrading was schitterend! Viel mij wel op dat velen hier direct de remmen dichtknepen en dan uiteraard een aantal stukken niet meer konden doen... Ook iemand gezien de jammergenoeg zijnen derailleur in zijn wiel had doen draaien en er een single speed van aan het maken was... Hopelijk lukte het...

De kasseien lijken echt mijn ding niet (meer) te zijn... Ik zat aan carrefour de l'arbre effen erdoor... Kan gebeuren hé...

Kadeetje, aangename kennismaking... Lokske, content om je nog ne keer terug te zien en veel beterschap aan mevrouw :wink:

binnenkort verslagsken op www.valcke-vanraes.be :wink:
Als je een rode Specialized S-Works bedoelt, dan is die goed terug geraakt. Het was een pechdagje voor hem, want al na 5 km stonden we stil door een platte voorband, en dan 3 km verder, pat afgebroken. Waarschijnlijk is de derailleur niet kapot.
Plaats reactie