22-12-07 Lommel- Kattenbos

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
zondagsrijer
Mountainbiker
Berichten: 315
Lid geworden op: di 15 jun 2004 00:30
Rijdt met: rocky mountain element 950rsl

Bericht door zondagsrijer »

Mooie rit met de bekende Lommelse singletracks, witte pijlen met witte achtergrond van de sneeuw [-X ook soms slecht opgehangen.
De af en toe rechtendoor dreven vond ik toch niet storend, je kan nu eenmaal geen 40 km singletracks hebben hé.

Naast de spoorweg band plat owv scherpe steen, notubes kon het niet niet redden, gat te groot, gelukkig niet te ver van het vertrek want deze stommerik had zijne reservebinnenband in de auto vergeten, andere buiten (die ik per toeval bijhad) en binnenband gestoken en de toer verder uitgereden.
Steven
Mountainbiker
Berichten: 43
Lid geworden op: do 28 sep 2006 23:01
Rijdt met: Scott USA Pro Racing

Bericht door Steven »

Ik kan mij wel vinden in het bovenstaande commentaar. Het parcours kende enkele hele mooie tracks, maar ook redelijk lange saaie stukken zoals de paden langs het spoor.

Op een aantal plaatsen was de bepijling inderdaad karig. Gelukkig ben ik nergens fout gereden.

Ondanks het bovenstaande heb ik vanmiddag lekker gebiked. 8)
Gebruikersavatar
Gf biker
Mountainbiker
Berichten: 2939
Lid geworden op: ma 07 jul 2003 21:46

Bericht door Gf biker »

Vandaag hier ook geweest, na mijn ziek zijn de afgelopen week zou ik rustig rijden vandaag. Vanaf het begin in mijn neefke zijn wieleke gaan hangen, maar da heb ik achteraf moeten bekopen. Tot de bevoorrading ging het redelijk, maar nadien is mijn licht uitgegaan :oops: Plots alle kracht weg uit de benen en dus maar binnendoor terug naar het vertrek. Uiteindelijk toch 35km gereden. Vond de bepijling ook maar karig, 1 maal verkeerd gereden vlak na die lange ST naast de draad van de ford testbaan, en we waren niet alleen denk da er hier wel een stuk of 20 verkeerd zaten #-o . Ook ik vond dat er redelijk veel lange saaie stukken in zaten, t'lijkt er bijna op of ze het speciaal voor die gasten met hun cyclo's doen :-? . Achteraf ne dikke leffe :drunk: gedronken en dan terug huiswaarts gekeerd.
Biestie1 schreef:
PS : ook straf : ik moet dagelijks tegen 90 per uur naar Brussel tuffen "voor het milieu" ... en daar in Limburg liggen ze gewoon met crossmoto's in de bossen te crossen #-o
Hebt ge die effectief gezien die moto's??? Of enkel gehoord??? We passeerden namelijk op enkele honderden meters van de motocross omloop van Lommel hé, en daar waren ze serieus aan het trainen :wink:
freewilly_1974
Mountainbiker
Berichten: 58
Lid geworden op: za 03 feb 2007 18:58
Rijdt met: specialized epic

Bericht door freewilly_1974 »

=D> =D> =D> =D> ik vondt het een prachtige tour
hier aan dees kanten was er ook een tt (ben van tongeren)
maar ben toch heel blij dak ik naar lommel gekomen ben
ben niet verkeerd gereden bevoorading vondt ik goed
mij zien jullie zekers terug
pelter bos biker
Mountainbiker
Berichten: 25
Lid geworden op: zo 13 nov 2005 14:32
Rijdt met: trek 90

Bericht door pelter bos biker »

ik vond het redelijk goed.op één plaats echt verkeerd afgedraaid, terug gereden en pijlke da op de grond lag tegen paaltje gezet.wa bij mij altijd het probleem is op t' Kattebos is da het op en neer rijden langs het spoor
problemen geeft met mijne hartslag meter, altijd te hoge waarde onder de hoogspanningslijn.
Gebruikersavatar
Biker Zjé
Mountainbiker
Berichten: 410
Lid geworden op: ma 26 jan 2004 21:09
Rijdt met: Speci Epic

Bericht door Biker Zjé »

Granny schreef:vandaag genoten van de prachtige bij momenten feeërieke dreven door de Lommelse Bossen
Heerlijk niet ?

En het parcours, tja...streekbewoners storen zich misschien aan teveel rechtdoor of een pijltje dat niet goed hing.
Komende van de dichtbevolkte Antwerpse provincie is het echt wel genieten van deze prachtige streek =D>

Mijn verslagje staat hier on-line 8)
Gebruikersavatar
Stalley
Mountainbiker
Berichten: 119
Lid geworden op: vr 02 nov 2007 16:17
Rijdt met: SCOTT TEAM ISSUE

Bericht door Stalley »

freewilly_1974 schreef:=D> =D> =D> =D> ik vondt het een prachtige tour
hier aan dees kanten was er ook een tt (ben van tongeren)
maar ben toch heel blij dak ik naar lommel gekomen ben
ben niet verkeerd gereden bevoorading vondt ik goed
mij zien jullie zekers terug
Hier zat ik op te wachten alvorens te reageren, er zijn héééél veel bikers die hopen om in naaldbossen te mogen raggen over single tracks.
De rechte stukken gebruiken om te knallen tegen 30 à 32/h en dan de bossen induiken, kleine bultjes op en af, telkens ritme brekers, perfekte intervaltraining op voorwaarde dat de basiskonditie er is.
Een laagstaande zon aan een staalblauwe hemel in een prachtig decor (was vroeg vertrokken), voor mij mooie tt.Just did it.Grt.
Gebruikersavatar
big-Mac
Mountainbiker
Berichten: 587
Lid geworden op: wo 05 jul 2006 16:20
Rijdt met: In verwachting van ne schoone

Bericht door big-Mac »

Het probleem van het uitpijlen. Mijn excuses, normaal krijgen we zeer positieve commentaar op ons bepijling.
Maar als je 4 tot 5 maal het zelfde stuk moet pijlen wordt het moeilijk. :evil:
We hebben heel veel geluk gehad dat we in de zomer een marathon hebben en zodoende genoeg pijlen. [-o<
Er zijn plaatsen waar we zelfs takken hadden gelegd omdat de pijlen slecht zichtbaar waren door de zon. De takken inclusief pijlen weg.

Het probleem van de afspuitstand, de spuitwagen is niet komen opdagen omdat hij net als ik dacht dat het niet nodig zou zijn.
Als bleek dat er toch vuile fietsen binnen kwamen hebben we een slang gelegd.

Tot slot wil ik jullie allemaal bedanken voor de sterke opkomst.
Hopelijk tot volgendjaar
Gebruikersavatar
Jolyrodger
Mountainbiker
Berichten: 1528
Lid geworden op: vr 12 aug 2005 23:51
Rijdt met: Mijn Bikes: Wilier 401XB

Bericht door Jolyrodger »

Heel veel genoten van het feeèrieke uitzicht tussen de bomen in het bos van de doorsijpelende zonnestralen. Mooooi!
Wat het uitpijlen betreft heb ik verschillende pijlen gewoon op de grond zien liggen, en veel bikers uit tegenoverliggende weggetjes zien komen!!. Dat veel bikers de uitpijling niet goed vinden is mss omdat de uitpijlers dit al zo vele jaren doen, en de knelpunten niet goed weten zitten. Als uitpijler, het uitgepijlde nog eens narijden, kan vele problemen voorkomen, omdat men dan wel merkt waar het onduidelijk en onoverzichtelijk is, en eventueel pijlen bij en terug op te hangen Ik zeg niet dat dat hier niet gebeurd is, maar toch zijn er veel organisaties met te weinig vrijwilligers, waar de uitpijlers bijspringen in de kantine of elders, en alzo de omloop wat verwaarlozen. [-X
Ik kan mij niet herinneren ergens verkeerd te zijn gereden, en toch had ik op de 45km maar 40 km op de teller. #-o Bij navraag bleek ik niet alleen te zijn, waardoor ik veronderstel dat de borden op het parcours de verkeerde inlichtingen aangaven, of dat, zo als voorgaandelijk aangegeven de bepijling mss niet in orde was. Dit moet toch echt beter kunnen.
Voor de rest een mooie tocht met een snel en sportief parcours, met een volle en gezellige kantien, waar de kwaliteit toch enkele punten omhoog kan. Volgend jaar vergelijken we opnieuw. :wink: :bounce: :bounce:
LMTB
Mountainbiker
Berichten: 633
Lid geworden op: vr 08 nov 2002 19:12
Rijdt met: een nieuwe met groene strepen

Bericht door LMTB »

mijn nieuw fietske hier ontmaagd, dat de pijlen minder goed zichtbaar waren is zeker niet de schuld van de jongens van MTB kattenbos (wit op wit), niet mis gereden op de hele tour en ne deftige apres gehad en mijne fiets nog kunnen afspuiten, we hopen jullie allemaal terug te zien op 26 01 2008 in Lommel Kattenbos
=D> =D>
Plaats reactie