06/01/2008 Westrozebeke

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
Emperor of the Mud
Mountainbiker
Berichten: 915
Lid geworden op: za 13 okt 2007 10:31
Rijdt met: Beach/Road: Granville Pulse 40/// Dry: Granville Pulse Team Custom
Contacteer:

Bericht door Emperor of the Mud »

Deze morgen met goeie benen opgestaan, ik ging en zou er een lap op geven op deze TT. Opzettelijk zo vroeg mogelijk aangezet om toch een beetje op mijn gemak het BK te kunnen bekijken. Het zou zwaar liggen, had ik hier al gelezen. Nu ja, dat was niet moeilijk om weten als je maar je kop buitengestoken had de voorbije dagen. Maar vandaag was het droog!!

De ontnuchtering kwam echter al heel snel... Bij de Keuneleute meer te voet dan op de fiets... Als organisatie van een winter-TT is het waarschijnlijk een heel dilemma: laat je dat stuk deruit, dan zaagt iedereen dat het erin moet, en omgekeerd net hetzelfde... Voor mij was er weinig leute aan, en voor diegenen die pas vanmiddag startten, zal het nog minder geweest zijn... Soit, kan gebeuren, dacht ik, op naar de volgende... Waar het net zo verzopen lag... Toch maar lus Hooglede aangevangen, waar men mij bij de bevoorrading wist te vertellen dat het ergste achter de rug was... Hallelujah! Ik zag het terug zitten...

Tot aan de kerk in Sleihage: een verzopen stukje langs een vijver... Achter dera tot 2x toe geblokkeerd en de rest te voet... Geen zin om nog maar eens een dera aan de zak te rijden, besloten om terug te keren naar Westrozebeke... Met pijn aan het hart, want mijn compagnons Tubeken en Pingelbeen stonden aan de 2e bevoorrading... Volgend jaar zien ze mij hier wel terug, tkan nie ieder jaar oude wijven regenen é... Rest vd organisatie was in orde, bepijling quasi perfekt, bevoorrading ook...

PS: Kweet dak aan tzagen ben en dat iedereen weer ga kakken op mijn naamkeuze, maar tmoest er ne keer uit...
Gebruikersavatar
Bertinus
Mountainbiker
Berichten: 190
Lid geworden op: zo 10 jun 2007 15:07
Rijdt met: Op een Sensa Livigno in Liquigas tenue

Bericht door Bertinus »

Zwaar, zwaar en nog eens zwaar. Man man wat een lastige tocht.

Beetje naiëf van mij gisteren toen ik hier schreef dat ik hoopte dat alles nog wat berijdbaar zou zijn en niet te veel van de fiets te moeten.

Ik had vandaag slechte benen, en heb dan ook meermaals voet aan de grond moeten zetten. Het parcour lag er enorm zwaar bij.

Toch een =D> voor deze TT.

Mijn quotering volgt later
Gebruikersavatar
woutvc
Mountainbiker
Berichten: 372
Lid geworden op: vr 09 aug 2002 02:00
Rijdt met: Scott Spark10 - Scott X9
Contacteer:

Bericht door woutvc »

Ook naar Westrozebeke afgezakt.
Aan de grote toer begonnen maar na de 1ste lus, maar de kleine toer gedaan.
'k had geen zin om m'n materiaal naar de knoppen te rijden.
'k had dit wel veracht, maar dat het zo erg zou zijn da was nieuw voor mij
Gebruikersavatar
Deefke
Mountainbiker
Berichten: 95
Lid geworden op: ma 07 feb 2005 21:04
Rijdt met: Canyon nerve al 9.9, BMC Teamelite 02

Bericht door Deefke »

Vanmorgen ook naar Westrozebeke afgezakt.
Vanaf de keuneleute begon het al goed, meer glij- en loopwerk dan normaal met de fiets rijden. 3 lussen meegenomen, de laatste niet meer.
Ik kan niet zeggen dat er één bepaalde lus beter bij lag dan de rest, het was over de hele tocht met momenten niet te doen, meer een wandeltocht dan een TT. De oude spoorwegbedding, bijna 3km stoempen, afstappen en opnieuw proberen te starten. Echt niets voor mij :oops: .
Verder heel goeie bevoorraading en gelukkig een afspuitstand met serieus wat druk op.
Misschien tot de volgende keer westrozebeke maar tzal moeten droger liggen.
Gebruikersavatar
Mega Mingie
Mountainbiker
Berichten: 103
Lid geworden op: ma 15 okt 2007 21:01
Rijdt met: Cube LTD Comp

Bericht door Mega Mingie »

Na de rit nog met iemand van organisatie gepraat. We waren het roerend eens: 't is een strontstreek in zulk weer.
't Was inderdaad baggeren en met momenten gewoon te voet.

Is dat nu de schuld van de organisatie? Bij god niet!
't Heeft gewoon bakken geregend.

Voor de rest was alles goed te pruimen: pijltjes waren goed zichtbaar
en stonden correct opgesteld, bevoorrading ruim voldoende, mooi
zaaltje achteraf, goede douches en goede afspuitplaats.

't Zou inderdaad niet slecht zijn om deze tt wat meer naar 't voorjaar
te schuiven. Als ik 't goed voorheb, dan zijn er in deze regio
weinig organisaties.

Dus gasten: laat de moed niet zakken, jullie werk was zéér ok!

Aan Steppewolf: RESPECT! Na zo'n lange gedwongen afwezigheid
zo uit de hoek komen. Welke pillen zijn dat????
Gebruikersavatar
hamateur
Mountainbiker
Berichten: 177
Lid geworden op: do 06 dec 2007 20:27
Rijdt met: cube

Bericht door hamateur »

na de eerste verslagen te hebben gelezen ben ik gelukkig dat ik mij niet gewaagd heb aan deze tocht. Hopelijk mag het gauw een beetje opdrogen in de streek want de eerste twee weken volgen nog zarren en klerken die ook een heel mooie rit op 't programma staan hebben. Mijn energie heb ik er dan vandaag maar een beetje afgelopen (15 km) zodat mijn conditie toch op peil blijft
Gebruikersavatar
AMG
Mountainbiker
Berichten: 720
Lid geworden op: zo 20 mei 2007 19:56
Rijdt met: CUBE ltd TEAM is GESTOLEN, CUBE REACTION, COLNAGO Cross World Cup, CANNONDALE FLASH 1, THOMPSON

Bericht door AMG »

Tweede trimester goed ingezet :-D met een zalige tocht in Westrozebeke.
Ik vind dat het er nog allemaal tamelijk goed bij lag, schitterend en afwisselend parcours met toch enkele nieuwe tot minder gekende stukken vooral rond Hooglede, geen enkele keer moeten wandelen, niet te koud en bovendien: 't zonnentje scheen, goede organisatie en goede benen, wat wil een mens nog meer? Oké er zaten enkele zware stukken maar daar hou ik nu net zo van, de Keuneleute lag er voor mij perfect bij, lekker gas- en glijspektakel. :-D Daar hou ik nu echt van maar ik kan me best inbeelden dat dat aan sommigen niet besteed is. Ik persoonlijk haat dan weer een bevroren ondergrond...

Na een schitterende rit met De Wakkere Bakker voldaan terug huiswaards gekeerd. Tot volgend jaar! :-D
Laatst gewijzigd door AMG op zo 06 jan 2008 20:09, 1 keer totaal gewijzigd.
maria cool
Mountainbiker
Berichten: 50
Lid geworden op: do 12 jan 2006 20:01
Rijdt met: omafiets (30 jar)

Bericht door maria cool »

Net mijn genre deze tocht alhoewel vind ik het jammer dat er geen enkele mesthoop in het parcour voorkwam.Terwijl we nu toch vuil waren zou dit niet te versmaden geweest zijn.
Gebruikersavatar
sergo
Mountainbiker
Berichten: 173
Lid geworden op: ma 03 dec 2007 21:47
Rijdt met: Batavus AM 400

Bericht door sergo »

Bedankt aan de 400 deelnemers van onze tocht, het lag er zwaar bij dat hadden we voorspeld maar zo zwaar #-o #-o
De lus staden vanmorgen nog bijna helemaal herbepijld, verschillende waren gewoon gedraaid of weg (wind???? of iets anders) verschillende mensen hadden het over een donkere BMW break met een paar jonge gasten die het duidelijk wel fijn vonden, soit, alles is goed verlopen en wij zijn tevreden.
Later nog veel meer
Gebruikersavatar
uncle sam
Mountainbiker
Berichten: 3341
Lid geworden op: za 30 dec 2006 17:14
Rijdt met: canyon lux
Contacteer:

Bericht door uncle sam »

Deze morgen om 8h40 gestart of was het nu 8h50 :P
Een eerste poging om lus Staden te rijden was sneller gedaan dan verhoopt, ik (en vele anderen) hadden de pijltjes niet opgemerkt in het smalle steegje nabij die slagerij. Gevolg was dat we het pad zoek waren na amper 500m TT.

Na een 2de start was ik vertrokken voor een leuke maar lastige tocht.
Ik denk dat dit een van mijn zwaarste moddertochten ooit was.
Slechts 2x een stukje moeten wandelen (Keuneleute) en bij de "prei boer".
Die laatste had er niks beter op gevonden dan zijn traktor+kar te parkeren op de volledige doorgang.
De lus hooglede was duidelijk de zwaarste met als hoogtepunt dat moeras :lol:
Bitterweinig bikers tegengekomen op de verschillende lussen, dus ik denk dat de meeste genoegen namen met de basis 27km [-X

Opmerking naar de organisatie toe: doe wat aan je bepijling.
Ik vond de bepijling ondermaats en eigenlijk zwak. Grootste reden hiervoor is dat de merendeel van de pijlen te laag hangen. Ik verkies minstens ooghoogte tot zelfs 1m80 zodat je deze vanop afstand kunt waarnemen. Maar al te vaak hingen pijlen tegen de grond of slechts op 50cm hoogte. Wanneer er dan geparkeerde auto's staan is het al helemaal niet meer zichtbaar.
Naast de hoogte van de pijlen zouden jullie ook eens mogen nadenken hoe sommige "rechtdoor" pijlen zijn bevestigd.
Rechtdoor dient als pijl omhoog te worden bevestigd en niet als een schuingedraaide links/rechts. Dit en nog andere zaken zorgen dat de bepijling ondermaats was.

Voor de rest was alles ok :wink:

Uiteindelijk slechts om 12h20 aangekomen na 68km baggeren bij een verdienstelijke 21avs.
Gelukkig was er deze middag koers op de tv zodat de beentjes omhoog konden :oops:
Laatst gewijzigd door uncle sam op zo 06 jan 2008 21:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie