06/01/08 Snellegem

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
Fre C
Mountainbiker
Berichten: 297
Lid geworden op: di 02 jan 2007 14:03
Rijdt met: Wilier Triestina 101 XN / Wilier Triestina Zero 7

Bericht door Fre C »

Heb deze tocht al een aantal keer gereden, maar voor het eerst zo zwaar parcours. In het verleden hadden de bossen geen last van de regenval, nu lag het wel modderig en zoog de grond je wiel weg.
Pijltjes konden inderdaad beter gekozen worden en heb zelfs geen gebruik gemaakt van de afspuitstand. Vorig jaar al aangegeven dat er veel te weinig druk op zat. Er ging werk van gemaakt worden, maar bij het binnenkomen, zag ik dat het weer van datte was.
Maar over het parcour geen slecht woord. Blijf er steeds graag rijden, maar heb het liever wat sneller (lees: regen, blijf maar boven de Noordzee hangen!! :evil: )
Gebruikersavatar
stoempe
Mountainbiker
Berichten: 247
Lid geworden op: za 22 sep 2007 17:48
Rijdt met: een merida

vtt snellegem

Bericht door stoempe »

heel goede vtt,
goede bevoorrading,
bepijling goed,
weinig druk in de douches en op de afspuitstand,

maar in het algemeen , proficiat =D> =D> =D> =D> =D>
Gebruikersavatar
rik c
Mountainbiker
Berichten: 351
Lid geworden op: di 10 jan 2006 23:27
Rijdt met: zannata

Bericht door rik c »

Na gisteren Erembodegem, vandaag naar Snellegem getrokken, waar we een werkelijk schitterende toertocht kregen voorgeschoteld. Amper wat opgewarmd op de weg of het begon al goed :Eerst een privé-bosje door en dan door een plaatselijke weide - mits de juiste versnelling - lekker fietsen, waarna voor de eerste bevoorrading nog een drietal leuke parcourstjes uit de mouw werden getoverd (die we telkens elke keer hebben 'gebist', zo geestig was het).
Na de eerste bevoorrading (die overigens dezelfde was als de tweede, en wat povertjes was aangeduid) even wat verwarring met een ingewikkelde (dubbele) splitsing, waar je zowat moest stil staan om alle aanwijzingen te lezen om de juiste richting te kiezen. Maar so what, als je lekke band hebt, of een drukke baan moet dwarsen moet je ook even stil staan, toch !
Overigens op die bevoorrading nog een vlugge, gezellige babbel gedaan met onze Westvlaamse wereldkampioen motorcross MX 1, Steve Ramon die vlakbij zijn thuis ook de conditie wat kwam aanscherpen.
Ook het stuk daarna, tussen bevoorrading één en twee kon bijzonder bekoren met weeral een leuke bos-singletrack erin. Het bissen was ondetussen reeds afgeschaft #-o
Daarna ging het via de eerder gekende bosstroken van de MTB-ritten uit de streek, terug richting Snellegem, waar er , vlak voor de finish toch nog een leuke verrassing uit de hoed werd getoverd. Een zware weide, waar we bijna op 't eind ervan toch voor de eerste keer voet aan de grond hebben moeten zetten, wegens ondergrond te zwaar en ventje op de fiets te licht bevonden. De afspuitstand achteraf stelde weinig voor, maar daar waren we niet voor gekomen. We waren voor de tocht zelf gekomen en die was dik in orde. Eén van de betere zelfs uit de streek.
Gebruikersavatar
panbiker
Mountainbiker
Berichten: 121
Lid geworden op: zo 25 nov 2007 21:04
Rijdt met: cube

Bericht door panbiker »

alweer een zeer mooie vtt gereden,toch de eerst 20 km,heel mooie zware en nog onbekende stukken gereden,daarna met pech moeten stoppen #-o #-o ,goede pechdienst(bood zelf een andere fiets aan)
goede bevoorrading,echt een aanrader om volgende keer zeker terug te komen =D> =D>
proficiat aan de organisatie =D> :roll:
Gebruikersavatar
clubboys
Mountainbiker
Berichten: 119
Lid geworden op: zo 09 sep 2007 11:03
Rijdt met: bulls pro 8.50

Bericht door clubboys »

prachtige toertocht gereden =D> een van de beste die ik toch nog toe gereden heb =D> de bepijling was niet zo duidelijk(misschien iets meer pijlen hangen en in een andere kleur) [-o< de bevoorrading was goed(de volgende keer misschien de 2de bevoorrading op een andere plaats [-o< wegens zeer druk :oops: )wat betreft de zwaarte van het parcour ,zoals sommigen hier vermelden, heb er al veel zwaardere meegemaakt :oops: kom zeker deze zomer nog eens terug =D> bedankt en tot de volgende :lol:
Gebruikersavatar
sliekfretter
Mountainbiker
Berichten: 205
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 21:58
Rijdt met: Ghost HTX 5 LC , Storm Nalu beach bike en BXT Carbon beach
Contacteer:

Bericht door sliekfretter »

We zijn met zijn tweeen uit het Veurnse gekomen om de rit in Snellegem te rijden , wel het is zeker de moeite waard geweest , goede bevoorrading mooi bosparcour ,alleen het laatste stuk weideland lag er zwaar bij , de bepijling kon beter ( 2x verkeerd gereden ) misschien schilderen in een fluor kleur ?,De Tongerlo heeft gesmaakt na de rit , prachtige organisatie =D> , volgend jaar zeker terug naar Snellegem
Gebruikersavatar
Motorbiker
Mountainbiker
Berichten: 3034
Lid geworden op: wo 05 jan 2005 20:37
Rijdt met: Niner Jet RDO

Bericht door Motorbiker »

De lokroep van de bosschen van Snelleghem was iets groter dan die van de blub van Hulste. Zonder overdrijven ... veel groter.
En, ik had een missie.

Mijn vrouw wuifde me vanmorgen tevreden uit. Logisch want ze vertrok luttele momenten later op een dagje democratisch shoppen.
“Vandaag heb je volledig voor jezelf” riep ik haar liefdevol toe toen ik wegreed. “Kijk op geen uur. Ik hou me deze namiddag wel bezig schat. Er zal wel één of ander saai programma op TV zijn……”.
Haar ogen zagen nat van zoveel opoffering mijnentwege.

Ter bestemming koos ik resoluut voor de grote afstand. Ik had tijd tot 15u stipt om thuis te zijn nietwaar.
Ik heb me geen seconde verveeld. Voor ik hier verder over uitwei, eerst nog even mijn missie. Op dit eigenste topic was er een assertieve, doch gelukkig niet agressieve discussie betreffende het nog aanwezig zijn van pijltjes op het parcour. Ik kan hier met de hand op het hart bevestigen: ze hingen overal !!!. Dat de schuldige nu maar naar voor komt.

Wat een tocht. Heerlijke bosdoorsteken met talrijke krinkeldewinkel stukjes, weidse weides waar menige biker zijn uitlaat dartel liet knallen en het voetwerk, wegens overmacht, in ere herstelde. Het bos na de splitsing was een kanjer. Zwaar, technisch en adembenemend mooi.
Na 35km was er even een dipje in s’mans conditie maar de vele joggers zorgden voor de nodige afleiding. Pas toen het 30 koppig American National Athletic Feminan D-cup Team - met kortverblijf in Brugge - kwam aanlopen, gingen de pedaaltjes opnieuw lekker rond. Hun winterpakjes waren hartverwarmend hi-tech licht.
Na de tweede bevoorrading ging het terug richting Snellegem. Wie de laatste weidedoorsteek zonder voet aan de grond afronde: chapeau.

Amaai. Voor twee euro zoveel plezier. Daar kom je bij mij op’t werk niet mee toe.
lefke
Mountainbiker
Berichten: 79
Lid geworden op: ma 23 jul 2007 10:52
Rijdt met: ne goeien

Bericht door lefke »

Het parcours was goed dat konden we al lezen. Wie echter minder fan was van verschillende single tracks in bosjes was eraan voor de moeite. Al bij al goed berijdbaar al was dat weiland op het einde toch wel een beetje van het goede teveel (ploeteren tot over je enkels vind ik minder).

Door de gladheid was het in het begin heel voorzichtig door de bochten. Verschillende valpartijen gezien.

De bevoorrading (twee keer op dezelfde plaats) was te druk maar OK. De pijltjes waren soms heel moeilijk te zien en soms wat ongelukkig geplaatst.
Aan de bike wash stond een te lange rij en dus liet ik dit voor wat het was. gelukkig maar als ik het zo lees want weeral geen druk op het water (net als in de douches).
Gebruikersavatar
bells(wacky racer)
Mountainbiker
Berichten: 24
Lid geworden op: za 12 nov 2005 21:08
Rijdt met: Granville Quadre Comp Costum U6 Aluminium Tubing

Bericht door bells(wacky racer) »

Hallo gasten

Met 4 wacky's deze tocht gereden en kan zeggen dat we alle 4 genoten hebben van de tocht.
:-D
0lle4
Mountainbiker
Berichten: 25
Lid geworden op: do 19 okt 2006 16:14
Rijdt met: Ridley Shark (t gries model)

Bericht door 0lle4 »

mooie tocht, k heb er met volle teugen van genoten ! alleen jammer van de pijltjes, die mochten misschien in een andere kleur, wit en rood valt minder op dan het geel aan de achterzijde van die pijltjes.
Plaats reactie