18/11/2007 Burcht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
elmago
Mountainbiker
Berichten: 1492
Lid geworden op: do 23 feb 2006 01:21
Rijdt met: Liteville 301
Contacteer:

Bericht door elmago »

De eerste 10km (van de grote toer) idd alleen asfalt en beton onder de wielen gekregen, #-o maar ik vrees dat er in de streek weinig offroad alternatieven te vinden zijn om in Bazel te geraken.
Vanaf Bazel toch nog een mooie tocht kunnen rijden, met na de bevoorrading bijna 20km met enkel schitterende singletrackjes kriskras door een prachtig stuk natuur op Linkeroever.
Wat mij vooral opviel was dat bij de late starters bijna iedereen voor de kleine toer (30km) opteerde zodat we op de 50km de hele tijd alleen hebben gereden.
Gebruikersavatar
MTBert
Mountainbiker
Berichten: 352
Lid geworden op: za 30 sep 2006 00:41
Rijdt met: Univega HT UPCT 2011

Bericht door MTBert »

Wel wel wel, zo negatief. Inderdaad, de eerste kilometers totaan het kasteel van Wissekerke waren puur asfalt, op enkele stukjes dolomietsteen na.

Maar nadien begon de pret toch, de dijk in Bazel die er redelijk goed bij lag. En zo slingerde het traject zich tot aan de uitstekende bevoorrading. Keuze genoeg en altijd plezant om een medemens te zien zweten in een fitnessruimte op stomme toestellen terwijl er buiten in't zonneke veel meer leut is. 8)

Na de bevoorrading was het pas echt genieten. Bos in bos uit, dijk op, dijk af en eens efkes door de voorstad van Antwerpen rijden. Mooi zicht op de Schelde, zeilbootjes zien, en ploeteren door het mulle zand aan de immense vlaktes aan Linkeroever.

En jawel, één minpuntje, 1 keer verloren gereden door ontbrekende pijltjes in dat immense Sahara landschap. 1 kalkpijl even verderop bracht ons toch terug op het goede spoor.

Ik ben van het Waasland zelf en heb bewust niet in Zelzate gaan rijden waar ze wééral eens dezelfde routes rijden (4e keer door het Heidebos in Moerbeke) en deze streek was een verrassing. Mij zien ze volgend jaar in elk geval terug. =D>
Gebruikersavatar
aresius
Mountainbiker
Berichten: 2921
Lid geworden op: ma 05 dec 2005 20:39
Rijdt met: Cannondale Habit & Ragley BigWig

Bericht door aresius »

amai, gelukkig dat ik dan maar de 30km gedaan heb, had enkele nieuwe mtb'ers onder mijn hoede, dit stuk was voornamelijk na de bevoorrading,

inderdaad toffe singletrackjes in het bos, en dat op fiesafstand van mij thuis, nieuwe speeltuin gevonden :wink: [-o<
Gebruikersavatar
mcoen
Mountainbiker
Berichten: 636
Lid geworden op: di 04 mar 2003 09:16
Rijdt met: Cannondale Jekyll

Bericht door mcoen »

Geen mountainbike school voor de kids vandaag, dus met gans de familie gestart rond 10:00 voor de 30 km. Aan de starl Elamgo met Lorenzo gezien. en na een babbeltje met Partick Meerschaert gestart voor de 30 km. stuk tot aan de bevoorrading stelde inderdaad niet veel voor en oh wat was de bevoorrading er snel. We hadden nog geen 9 km op de teller. Maar vanaf de bevoorrading was het genieten. Schitterende laatste 22km. Wel niet met gans de familie samen gebleven. tempo van Justine lag voor Charlotte te laag. wel effe moeten wachten omdat ons Justine gevallen was en problemen had met haar derailleur. Wij zijn verwittigd door iemand die ons inhaalde en dan gewacht. Blijkbaar was er niemand die der versnellingen terug aan de praat kreeg. Enkele gasten hebben geprobeerd, echter zonder succes :( Toen Justine bij ons was bleek dat de kabeltjes iets moesten aangespannen worden. Stelschoefje aan de schifters wat aangedraaid en alles terug in orde. Dat had normaal toch geen probleem moeten zijn voor diegene die ernaar gekeken hadden #-o
Heel hard genoten van de tocht. Schitterend weer, mooi parkoers,, ruime bevoorrading en zalig uitgepijld. nochtans iemand die reklameerde aan het esso station aan linkerover dat het niet goed uitgepijld was (die zat volgens mij te slapen op zijne velo).

Aan de aankomst nog ne goeie Grimbergen, de gasten een broodje préparé en christel een vers ertwensoepje en dan voldaan terug naar huis. Dit behoort voor mij tot een van de beste tochten tot nu toe van deze winter editie.

grtz,

Marc
Gebruikersavatar
Dickie
Mountainbiker
Berichten: 3823
Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully

Bericht door Dickie »

Eerste deel idd vervelende asfalt.
Vooral met een singlespeed is dat balen.
Had graag een update over toestand vh parcours gehad daags tevoren, dan had ik toch de 'gearie' genomen, vooral om die asfaltstroken sneller te kunnen vergeten.
De weidestukken langs de E17 waren eruit gelaten wegens in te slechte toestand, aldus Dirk Cornu.
De pret begon na de bevoorrading en dit deel maakt het gemis aan off-road in de aanvangsfase meer dan goed.
Nu te weinig tijd maar bij volgende edite zou ik dit fun-gedeelte er nog eens extra bijlappen, op de korte toer liet men het Bazelse stuk blijkbaar links liggen.
Tracks en wegels lagen er perfect bij, enkel wat zompige plekjes hier en daar, modder moest je met een vergrootglas zoeken.
Heb de bike-wash overgeslagen, water is schadelijker voor de bike dan de spatjes die erop zaten.
Een bordje snert en een trappistje om even op te warmen, terug op de fiets en zodoende om 11.30 al weer thuis.
Gebruikersavatar
Bulls-Eye
Mountainbiker
Berichten: 299
Lid geworden op: zo 07 mei 2006 11:09
Rijdt met: Merida Matts Lite

Bericht door Bulls-Eye »

Ondanks ik zondag niet kon rijden zaterdag en deze middag het plezantste stuk van deze toer gereden, zaterdag alles droog en de pijltjes gevolgd, vanmiddag was het lekker schuiven op bepaalde stukken en hier en daar nog een extra stukje of lus gemaakt zodat ik toch nog een reden had om mijn bike te kuisen.
alberto
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 16 nov 2007 23:14
Rijdt met: RIDLY

Bericht door alberto »

:-D Fantastisch parkoers, het eerste gedeelte is wel bedoeld voor de spieren een beetje op te warmen, of gaan de meesten eerst een 20 tal km warmrijden of thuis nog op de rollen? Het weer zat enorm goed mee, zodanig dat alles goed berijdbaar was, het tegendeel zou nogal een gezaag meebrengen, amaai met al die modder is alles weeral rap versleten, terwijl je nu met een waterspuit ( geen hogedruk ) het beetje modder er rustig kon afspuiten en een mooie zondagmorgen meemaakte door het prachtig parkoers , de mooie singletracs, veld-en boswegels, met de zon die grandioos door de kalende bomen op het gele bostapijt scheen. Bedankt en tot volgend jaar, van een grijze MBK- er.
Gebruikersavatar
dirty
Mountainbiker
Berichten: 1585
Lid geworden op: wo 27 okt 2004 19:20
Rijdt met: Isaac Baryon
Contacteer:

Bericht door dirty »

Zo organiseren ze in Burcht

Een bericht van de Boswachter waar de toertocht van Burcht langs reed :

Geachte,
Mag ik er u merkzaam op maken dat steeds de toelating moet gevraagd worden om doorheen domeinbossen te rijden(eigendom van het Vlaamse Gewest). De aanvraag dient te gebeuren bij het Agentschap voor Natuur en Bos te Gent of bij de plaatselijke bevoegde boswachter van ANB.
Bij een volgende overtreding zal PV opgemaakt worden tegen de organisatie. Een toelating is eveneens nodig voor openbare en privébossen.
Moreel G.
Boswachter ANB.

Dit vind ik spijtig voor alle organiserende clubs die wel degelijk al het mogelijke doen om met alle instantie's in orde te zijn .
Laatst gewijzigd door dirty op wo 21 nov 2007 22:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
SKimmie
Mountainbiker
Berichten: 112
Lid geworden op: za 16 apr 2005 14:25
Rijdt met: Scott Genius Ltd

Bericht door SKimmie »

En voor zo 'n boswachter betalen wij belastingen...
Dat bericht zal hij wel tijdens zijn uren geschreven hebben...
Gebruikersavatar
Mountainbiker
Berichten: 2031
Lid geworden op: ma 05 mei 2003 13:06
Rijdt met: Trek Elite 9.8 '04-'05-'07-'09/Trek 8500/Cannondale Flash carbon 29'er/KTM 27,5"/Specialized Epic

Bericht door »

dirty schreef:Zo organiseren ze in het waasland :

.........
Ietske minder veralgemenen in uw post zou al véél beter zijn.
Plaats reactie