14/10/2007 Tremelo

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
fujiboy
Mountainbiker
Berichten: 40
Lid geworden op: wo 10 okt 2007 12:35
Rijdt met: fuji

Bericht door fujiboy »

prachtige tocht met veel afwisseling en prima bikeweer,bevoorrading ok
afpijling perfect,de 45 KM op 2 uurtjes afgelegd.
Stinobi
Mountainbiker
Berichten: 167
Lid geworden op: zo 29 jul 2007 13:22
Rijdt met: Niner Air9

Bericht door Stinobi »

Degelijke tocht, spijtig dat het vanaf den Demer vrij veel de rode bloso route van Aarschot was (met een klein beetje Rotselaar), maar die route is toch nice dus zo erg is da ni. 't Was vooral tof om een deel is in de omgekeerde richting te doen :-) .

De balenberg was ook tof om te doen en ni van de poes. Der was daar wel een tricky jumpke naar beneden waar ik me ni aan had verwacht en bijna overkop vloog :oops: . Dan die beklimming daarna, wat was me dat man, vrij steil omhoog en schuiven tot en met, chapeau voor diegenen die daar tot boven zijn gereden =D> .

Al bij al toch goe geamuseerd, goe weer en goede organisatie (bike wash + bewaakte fietsenstalling)!
Gebruikersavatar
Bivy
Mountainbiker
Berichten: 26
Lid geworden op: di 03 okt 2006 19:20
Rijdt met: Specialized Stumpjumper

Bericht door Bivy »

inderdaad degelijke tocht,goede bevoorrading, goed afgepijld en hier en daar zelfs takken geplaatst en wit zand om de goede richting zo snelmogelijk te zien, =D> =D> leuke single tracks, enkel een paar lange verbindings stukken maarja dat kon niet anders als je naar de heuvelzone wil gaan.
Gebruikersavatar
Hemd
Mountainbiker
Berichten: 2385
Lid geworden op: di 21 mar 2006 22:34
Rijdt met: Vanalles e bekke

Bericht door Hemd »

Na een weekje op non-actief(lees ziek) toch besloten van te gaan bollen met B.Insane en Schakelduim(in panteroutfit, fotos op aanvraag 8) ). Redelijk opt gemak gereden, alles doenbaar en overal opgereden, zelfs met pythons maar het was dan ook wel vrij droog, hier en daar wat uitkijken in de bochtjes met al die bladeren en natte wortels.
Zo'n mooie decors vind je enkel in deze tijd van het jaar, knalblauwe lucht, al die rode-oranje kleuren van de bomen, mistig zonnestralen die tss de bomen komen gluren. En dan een mooi parcours. Wat zijn we toch gelukvogels ! Tot de volgende keer!
Uitzonderlijk met de auto tot daar gereden, men zegge het niet voort!Volgende week terug op fullspeed.
jaro
Mountainbiker
Berichten: 2026
Lid geworden op: zo 06 nov 2005 23:37
Rijdt met: 3 x Viper worldcup FS /Cannondale Super V

Bericht door jaro »

Het was weer plezant om in Tremelo te gaan rijden, alles is daar steeds prima georganiseerd.
Onthaal door parkeerwachters en een bewaakte fietsparking zodat je rustig je 3 € kunt gaan deponeren bij de inschrijving waarna je vertrekt voor een mooie tocht.
Pijlen in orde en ook over de bevoorrading zeker geen klachten.
Toerke van 45 km rijden en je kan de fiets weer in verzekerde bewaring geven om een lekkere pint te drinken in een ruime kantine.
Alleen al voor de natuur in deze tijd van het jaar zou je daar gaan rijden.
Soms wel hinderlijk vond ik de flikkeringen van de laagstaande zon tussen de maisstengels.
Tocht als vorige jaren met op en af wat allemaal probleemloos te berijden was en regelmatig schoon single trakskes. Als specialleke natuurlijk het bekende crossparkoer dat er deze keer heel goed bijlag en dus ook geen probleem vormde. We hebben het daar al anders geweten wegens moddertoestanden.
Voor mij een prachtrit waar ik van genoten heb.
Ondanks dat ik het nu al ongeveer van buiten ken, ben ik er volgende keer toch weer.

Jaro.
Laatst gewijzigd door jaro op zo 14 okt 2007 17:37, 1 keer totaal gewijzigd.
K10
Mountainbiker
Berichten: 667
Lid geworden op: za 07 okt 2006 20:07
Rijdt met: speci epic

Bericht door K10 »

jammer dat die tochten altijd voor de middag zijn... gisterennamiddag tot aan het voetbalveld gereden, maar nog niks pijlen te zien (in de vooravond blijkbaar wel), dusja uiteindelijk werchter, wakkerzeel, wespelaar, boortmeerbeek, keerbergen getrokken
had de tocht heel graag gedaan en er mooi voor betaald ook, maar ja voor de middag lukt me dat nooit :roll: :oops:
waarom zijn die tochten steeds te starten tss 8 en 10.30u eigenlijk???? #-o
Gebruikersavatar
g-works
Mountainbiker
Berichten: 353
Lid geworden op: zo 13 nov 2005 21:40
Rijdt met: specialized epic s-works 2013
Contacteer:

Bericht door g-works »

Veel snelheidsduivels zijn mij voorbij gevlogen, maar aan een technisch klimmeke , zoals b.v. juist na het crosparkoer staan ze allemaal geparkeert ,veel van deze bikers hoor je dan vloeken door gans het bos :lol: ik ben elk heuveltje opgeraakt , en dan een beetje recup op het vlakke , das toch genieten van deze TT, zo mogen er nog zijn !!, tot volgend jaar
Gebruikersavatar
Bulls69
Mountainbiker
Berichten: 675
Lid geworden op: za 25 nov 2006 14:20
Rijdt met: Scott Scale 20 ‘21, Canyon Dude 9.0 Fatbike '16, Bulls Wild Edge ‘14, Granville Fuse ‘15
Contacteer:

Bericht door Bulls69 »

Stinobi schreef:Degelijke tocht, spijtig dat het vanaf den Demer vrij veel de rode bloso route van Aarschot was (met een klein beetje Rotselaar), maar die route is toch nice dus zo erg is da ni. 't Was vooral tof om een deel is in de omgekeerde richting te doen :-) .

De balenberg was ook tof om te doen en ni van de poes. Der was daar wel een tricky jumpke naar beneden waar ik me ni aan had verwacht en bijna overkop vloog :oops: . Dan die beklimming daarna, wat was me dat man, vrij steil omhoog en schuiven tot en met, chapeau voor diegenen die daar tot boven zijn gereden =D> .

Al bij al toch goe geamuseerd, goe weer en goede organisatie (bike wash + bewaakte fietsenstalling)!
Inderdaad, ik had het ook op het allerlaatste moment pas gezien :oops: dat er hier niemand over kop gegaan is zou me verwonderen #-o [-X [-X , een geel waarschuwingsbord zoals er onderweg meerdere opgesteld stonden was hier meer dan op zijn plaats geweest.
voor de rest weer een schitterend tochtje met alles erop en eraan =D> =D> =D>
btw, ik ben ondanks al het schuiven ook tot boven geraakt zonder voet aan de grond te zetten, heb er inderdaad wel veel zien moeten stoppen en zelf vallen.
Gebruikersavatar
Bumba
Mountainbiker
Berichten: 366
Lid geworden op: vr 20 mei 2005 09:25
Rijdt met: Cannondale FSI, Flash 3
Contacteer:

Bericht door Bumba »

Twas inderdaad in orde .. goede bepijling en organisatie. Ze zouden wel de eerste kilometers moeten herleggen .. smalle strookskes waardoor al die koerskonijnen komen wringen #-o .. . tis ni tof ni meer .. ik kan mij voorstellen dat dit zeer stresserend is voor beginnende bikers , laat staan voor een jong gastjes
Lucky22
Mountainbiker
Berichten: 278
Lid geworden op: do 24 aug 2006 13:08
Rijdt met: veel te goed voor mijn benen (cannondale, gary fisher, Sandman)

Bericht door Lucky22 »

Hier vandaag ook de 45 km gereden met mijn vrouw. Tof tochtje, droge ondergrond, leuke singletracks en puike organisatie =D> : fietsbewaking, bikewash en zelfs persoonlijke begeleiding gekregen tot aan nog een vrije parkeerplaats =D> . Vond wel dat het lang duurde voordat er een bevoorrading was (31 km)
Inderdaad soms al eens een langer verbindingsstuk maar voor de singletracks en crossparkours hebben we het er graag voor over.
Was inderdaad een snel parkours : vooral omwille van de droge ondergrond en de weinig hoogtemeeters.

Komen volgend jaar zeker terug!
Plaats reactie