14/10/07 Sleidinge

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
Marcus 2
Mountainbiker
Berichten: 274
Lid geworden op: za 24 sep 2005 21:02
Rijdt met: Cube

Bericht door Marcus 2 »

Vanvond parcours nogmaals gereden, ondanks de zondvloed van dinsdagavond ligt het er op een aantal zware stroken na behoorlijk goed bij.
Zwaarste stroken bevinden zich in Belzele en Waarschoot maar die zullen tegen zondag wel wat beter liggen gezien het verwachte droge weer.
Gebruikersavatar
stoempe
Mountainbiker
Berichten: 247
Lid geworden op: za 22 sep 2007 17:48
Rijdt met: een merida

Bericht door stoempe »

De kogel is door de kerk.Sleidinge, ik kom eraan en breng het mooie weer mee.Nog één vraagje : Kan men daar gemakkelijk parkeren? :P :P :P :P :P :P :P
Gebruikersavatar
Fre C
Mountainbiker
Berichten: 297
Lid geworden op: di 02 jan 2007 14:03
Rijdt met: Wilier Triestina 101 XN / Wilier Triestina Zero 7

Bericht door Fre C »

stoempe schreef:De kogel is door de kerk.Sleidinge, ik kom eraan en breng het mooie weer mee.Nog één vraagje : Kan men daar gemakkelijk parkeren? :P :P :P :P :P :P :P
Er worden minstens 3 à 4 parkings voorzien. Langs de weg parkeren kan natuurlijk ook. Maar mogelijkheden genoeg. Parkings zullen ook aangeduid staan hoor!
Gebruikersavatar
Magic 10
Mountainbiker
Berichten: 226
Lid geworden op: vr 06 sep 2002 02:00
Rijdt met: ORBEA LANZO SLX / FOX

Bericht door Magic 10 »

:oops: nog een klein vraagje ; douches is dat op de school zelf :cry:
edi
Mountainbiker
Berichten: 201
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 13:52
Rijdt met: Orbea Oiz

Bericht door edi »

Wat betreft de parkeerplaats. Er is genoeg parkeerplaats voorzien in de straten rond het klokhuis.

Douches zijn in tenten op de koer van het schooltje. Geloof dat er 8 douches zijn voor de heren en 4 voor de dames. Er is warm water en er zit ook veel druk op de kranen.

Ze voorspellen voor zondag supermooi weer....dus het wordt zeker een geslaagde tocht.

Tot zondag!
Gebruikersavatar
Knurrebikers lady
Mountainbiker
Berichten: 594
Lid geworden op: do 05 okt 2006 12:56
Rijdt met: Specialized Epic Expert Fsr - Thompson Trail - Zannata koersfiets
Contacteer:

Bericht door Knurrebikers lady »

Buddybikers 't zal voor een andere keer zijn.

Zondagmorgen tijdrit van de Willem Tell en nadien lekkere hesp.

Veel succes !
Gebruikersavatar
Magic 10
Mountainbiker
Berichten: 226
Lid geworden op: vr 06 sep 2002 02:00
Rijdt met: ORBEA LANZO SLX / FOX

Bericht door Magic 10 »

ik kom zeker biken :lol: :wink:
Gebruikersavatar
Herder Alex²
Mountainbiker
Berichten: 952
Lid geworden op: za 02 jun 2007 18:56
Rijdt met: Specialized FSR Epic Comp 2007 - Fatboy Expert 2015 - Camber FSR Comp 2017

Bericht door Herder Alex² »

Ik heb daarnet de 55 km gereden en de rit is heel goed meegevallen. Bravo voor de parcoursbouwer. Het is een snel parcours, met 1 baggerstrook (Belzele), en 1 moeilijkere strook (Waarschoot). Na de Kale, leerde ik een nieuw wegje kennen vooraleer in dat bosje te gaan. Mooi!

Ik had 56.65 km op de teller, maar daarvan zijn zeker 5 km af te trekken wegens "verkeerd" gereden. Niet mijn fout, maar omdat de pijltjes er niet stonden en dan is het zoeken. Dit is mij 2 x overkomen. En ook nog een toertje om moeten doen omdat het parcours doodliep op een afgesloten privéstuk. De omgeving is afwisselend, dan eens in de maisvelden, dan een stukje bos, met als traditionele afsluiter het mooie Lembeekse bos. Wellicht heb ik ook dar nog stukken gemankeerd.
Ik vrees evenwel voor véél volk in dat bos omdat er 2 wandeltochten uitgepijld zijn, én omdat het ook "Dag van het bos" is. Dus rekening houden met wandelaars en loslopende kindjes (en honden...)

Voor de organisatoren :
- de pijlen aan de schippersschool (?)/station Evergem wijzen alle richtingen uit. Ik wist wel dat ik achterin het weggetje moest, langsheen de Kale.
- ik vond geen pijlen meer aan de controlepost i/d buurt van Eeksken. Daar ben ik naar Van Wiemeersch gereden en daar weer aangepikt
- ivm die onbewaakte overweg in Waarschoot: de trein was net gepasseerd toen ik er aan kwam. Werken die lichten ? omdat ze deels overdekt met plastic ? Daar zou misschien best een seingever staan.
- en dan na de lange dreef richting Lembeekse bossen gaan we links af (single trackske) maar daar was het pijltje ook weg.
Voor de rest prima bepijld, soms zelfs een beetje te veel, maar liever dat dan geen.
Nogmaals bravo!

Groetjes
Herder Alex²
Gebruikersavatar
Redbullbiker
Mountainbiker
Berichten: 271
Lid geworden op: do 03 nov 2005 19:26
Rijdt met: Merida WCS Matts Lite S-ram x.9 group.

Bericht door Redbullbiker »

Herder Alex² schreef:Ik heb daarnet de 55 km gereden en de rit is heel goed meegevallen. Bravo voor de parcoursbouwer. Het is een snel parcours, met 1 baggerstrook (Belzele), en 1 moeilijkere strook (Waarschoot). Na de Kale, leerde ik een nieuw wegje kennen vooraleer in dat bosje te gaan. Mooi!

Ik had 56.65 km op de teller, maar daarvan zijn zeker 5 km af te trekken wegens "verkeerd" gereden. Niet mijn fout, maar omdat de pijltjes er niet stonden en dan is het zoeken. Dit is mij 2 x overkomen. En ook nog een toertje om moeten doen omdat het parcours doodliep op een afgesloten privéstuk. De omgeving is afwisselend, dan eens in de maisvelden, dan een stukje bos, met als traditionele afsluiter het mooie Lembeekse bos. Wellicht heb ik ook dar nog stukken gemankeerd.
Ik vrees evenwel voor véél volk in dat bos omdat er 2 wandeltochten uitgepijld zijn, én omdat het ook "Dag van het bos" is. Dus rekening houden met wandelaars en loslopende kindjes (en honden...)

Voor de organisatoren :
- de pijlen aan de schippersschool (?)/station Evergem wijzen alle richtingen uit. Ik wist wel dat ik achterin het weggetje moest, langsheen de Kale.
- ik vond geen pijlen meer aan de controlepost i/d buurt van Eeksken. Daar ben ik naar Van Wiemeersch gereden en daar weer aangepikt
- ivm die onbewaakte overweg in Waarschoot: de trein was net gepasseerd toen ik er aan kwam. Werken die lichten ? omdat ze deels overdekt met plastic ? Daar zou misschien best een seingever staan.
- en dan na de lange dreef richting Lembeekse bossen gaan we links af (single trackske) maar daar was het pijltje ook weg.
Voor de rest prima bepijld, soms zelfs een beetje te veel, maar liever dat dan geen.
Nogmaals bravo!

Groetjes
Herder Alex²
Ja in bos is niks nog uitgepijld,dat klopt ...kom ook juist van de lembeekse bossen en alles ligt er goed berijdbaar bij...
Maar het zal wel opletten worden met inderdaad kinderen en wandelaars..
ze waren ook tenten aan zetten met takken .....
In het speelbos waar ik train met men jongste zonen in de putten daar kan je dus niks meer zoeken,bomen neergehaald en liggen dwars over elke wegel...
Is mooi snel parcour,en goed berijdbaar!
En zondag schitterend nazomer weertje ...dus zal genieten worden!
Ps;wees aub sportief tegen over andere sportbeoefenaars nm.lopers ,wandelaars ,spelende kinderen enz.
Maak er een mooie sportieve dag van.Zodat we deze sport kunnen blijven beoefenen...en de recreatieve mtb'ers geen slechte naam toekrijgen!
Gebruikersavatar
Marcus 2
Mountainbiker
Berichten: 274
Lid geworden op: za 24 sep 2005 21:02
Rijdt met: Cube

Bericht door Marcus 2 »

Herder Alex² schreef:Ik heb daarnet de 55 km gereden en de rit is heel goed meegevallen. Bravo voor de parcoursbouwer. Het is een snel parcours, met 1 baggerstrook (Belzele), en 1 moeilijkere strook (Waarschoot). Na de Kale, leerde ik een nieuw wegje kennen vooraleer in dat bosje te gaan. Mooi!

Ik had 56.65 km op de teller, maar daarvan zijn zeker 5 km af te trekken wegens "verkeerd" gereden. Niet mijn fout, maar omdat de pijltjes er niet stonden en dan is het zoeken. Dit is mij 2 x overkomen. En ook nog een toertje om moeten doen omdat het parcours doodliep op een afgesloten privéstuk. De omgeving is afwisselend, dan eens in de maisvelden, dan een stukje bos, met als traditionele afsluiter het mooie Lembeekse bos. Wellicht heb ik ook dar nog stukken gemankeerd.
Ik vrees evenwel voor véél volk in dat bos omdat er 2 wandeltochten uitgepijld zijn, én omdat het ook "Dag van het bos" is. Dus rekening houden met wandelaars en loslopende kindjes (en honden...)

Voor de organisatoren :
- de pijlen aan de schippersschool (?)/station Evergem wijzen alle richtingen uit. Ik wist wel dat ik achterin het weggetje moest, langsheen de Kale.
- ik vond geen pijlen meer aan de controlepost i/d buurt van Eeksken. Daar ben ik naar Van Wiemeersch gereden en daar weer aangepikt
- ivm die onbewaakte overweg in Waarschoot: de trein was net gepasseerd toen ik er aan kwam. Werken die lichten ? omdat ze deels overdekt met plastic ? Daar zou misschien best een seingever staan.
- en dan na de lange dreef richting Lembeekse bossen gaan we links af (single trackske) maar daar was het pijltje ook weg.
Voor de rest prima bepijld, soms zelfs een beetje te veel, maar liever dat dan geen.
Nogmaals bravo!

Groetjes
Herder Alex²
Bedankt voor de lovende kritiek !
De bossen worden pas morgennamiddag uitgepijld omdat nze ervaring leert dat er daar veel verdwijnen of gemanipuleerd worden.
Die baggerstrook in Belzele is inderdaad een beetje een probleem, we zijn nochtans gisteravond de modder met spade en schop te lijf gegaan om het euvel te verhelpen. Morgen komt er nog een droge dag en hopen we dat de toestand er wat beter wordt. Anderzijds is het maar een korte strook en in de Vlaamse Ardennen al erger meegemaakt.

Er zijn inderdaad wandelingen gepland die dag, maar deze in de Lembeekse Bossen is in de namiddag en daar zouden we in principe geen last van hebben. Deze in de Bellebargie ligt in de voormiddag maar is een geleide wandeling die vooral de zijkanten van het bos opzoeken waar we als MTB-er toch niks te zoeken hebben. Toch is het zo dat er ook altijd andere recreanten zijn dus hoop ik dat iedereen een beetje de VTT-etiquette in ere houdt dwz respect voor de wandelaars en vooral de kinderen.

's Ochtends om half acht vertrekt er nog een Buddybikers om alle pijlen te controleren zodat we niet voor verrassingen komen te staan, maar ook wij zijn niet vrij van sabotage.

Aan de eerste bevoorrading is er een boereslag die pas zondagochtend wordt opengesteld vandaar dat de uitpijling er nog niet 100 % is.

Wat betreft de spoorwegovergang daar gaan we inderdaad een seingever plaatsen niet om de trein tegen te houden natuurlijk maar om de fietsers tegen te houden wanneer er een trein aankomt.

Enfin, we rekenen op een grote opkomst en we hopen vooral dat iedereen content naar huis gaat !
Plaats reactie