Agressie

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
stoempe
Mountainbiker
Berichten: 247
Lid geworden op: za 22 sep 2007 17:48
Rijdt met: een merida

Bericht door stoempe »

Het zijn zulke cowboys die het fietsen op de weg en in het veld naar de vaantjes helpen.Zulke types van mensen zorgen ervoor dat mensen die zich gedragen, op den duur steeds meer met de vinger worden nagewezen, waardoor het steeds moeilijker wordt om nog een mooi parcours in mekaar te steken.Het is dan ook zeer spijtig dat men meerdere malen moet vaststellen dat cowboys op de fiets of mountainbike mensen van de weg rijden,hun papiertjes of flessen zomaar weggooienIedereen heeft het recht om deze sporten uit te oefenen ,ongeacht of men nu man of vrouw of kind is, ook ongeacht de leeftijd.Daarom vraag ik hier bij deze: Wees sportief - gooi geen vuil weg opde weg of in het bos of veld.En als ge toch zoveel beter vindt, wel fiets of mountainbike in de week, dan gaat er niemand voor je wielen rijden, onsportievelingen.
Gebruikersavatar
Gf biker
Mountainbiker
Berichten: 2939
Lid geworden op: ma 07 jul 2003 21:46

Re: gedragsregels

Bericht door Gf biker »

jolini schreef:Besten,

Er zijn technische en minder technische bikers en bij deze doe ik dan ook een oproep aan alle bikers om een aantal, volgens mij, basisregels aan te houden. Al vaak heb ik mogen meemaken dat er een aantal kamikazes meerijden die denken dat er 70 maagden aan de aankomst op hen staan te wachten en dat blijkbaar iedereen moet wijken tijdens de tocht. Wij rijden steeds met een groepje van 4à5 en zodra het kan laten wij de anderen altijd passeren. Doch zijn er nog altijd die denken dat bij een steile afdaling er ook moet ingehaald worden en het is meermaals gebeurd dat er dan kontakt plaatsheeft en dat er eentje plots onderworpen is aan een bodemonderzoek.
Als zulke individuen toch snel willen rijden zonder de anderen daarbij te hinderen en in sommige gevallen te verwonden, sta vroeg genoeg op en vertrek als eersten. Niemand voor je en als je dan, ondanks een uitstekende fietsbeheersing, ook eens een bodemonderzoek meemaakt, weet dan dat wij wel zullen stoppen om u te helpen.

Voila en dit telt voor alle bikers, mountainbiker, cyclocrosser, wielertoerist of wegrenner, ongeacht geslacht of leeftijd. =D>


En nu slot erop :wink:
Gesloten