Agressie

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
jolini
Mountainbiker
Berichten: 15
Lid geworden op: do 11 okt 2007 11:50
Rijdt met: bulls pro 550

gedragsregels

Bericht door jolini »

Besten,

Er zijn technische en minder technische bikers en bij deze doe ik dan ook een oproep aan alle bikers om een aantal, volgens mij, basisregels aan te houden. Al vaak heb ik mogen meemaken dat er een aantal kamikazes meerijden die denken dat er 70 maagden aan de aankomst op hen staan te wachten en dat blijkbaar iedereen moet wijken tijdens de tocht. Wij rijden steeds met een groepje van 4à5 en zodra het kan laten wij de anderen altijd passeren. Doch zijn er nog altijd die denken dat bij een steile afdaling er ook moet ingehaald worden en het is meermaals gebeurd dat er dan kontakt plaatsheeft en dat er eentje plots onderworpen is aan een bodemonderzoek.
Als zulke individuen toch snel willen rijden zonder de anderen daarbij te hinderen en in sommige gevallen te verwonden, sta vroeg genoeg op en vertrek als eersten. Niemand voor je en als je dan, ondanks een uitstekende fietsbeheersing, ook eens een bodemonderzoek meemaakt, weet dan dat wij wel zullen stoppen om u te helpen.
pvandebe
Mountainbiker
Berichten: 2400
Lid geworden op: wo 17 mei 2006 21:18
Rijdt met: Vanalles

Bericht door pvandebe »

=D>
Gebruikersavatar
elmago
Mountainbiker
Berichten: 1492
Lid geworden op: do 23 feb 2006 01:21
Rijdt met: Liteville 301
Contacteer:

Re: gedragsregels

Bericht door elmago »

jolini schreef:Besten,

Er zijn technische en minder technische bikers en bij deze doe ik dan ook een oproep aan alle bikers om een aantal, volgens mij, basisregels aan te houden. Al vaak heb ik mogen meemaken dat er een aantal kamikazes meerijden die denken dat er 70 maagden aan de aankomst op hen staan te wachten en dat blijkbaar iedereen moet wijken tijdens de tocht. Wij rijden steeds met een groepje van 4à5 en zodra het kan laten wij de anderen altijd passeren. Doch zijn er nog altijd die denken dat bij een steile afdaling er ook moet ingehaald worden en het is meermaals gebeurd dat er dan kontakt plaatsheeft en dat er eentje plots onderworpen is aan een bodemonderzoek.
Als zulke individuen toch snel willen rijden zonder de anderen daarbij te hinderen en in sommige gevallen te verwonden, sta vroeg genoeg op en vertrek als eersten. Niemand voor je en als je dan, ondanks een uitstekende fietsbeheersing, ook eens een bodemonderzoek meemaakt, weet dan dat wij wel zullen stoppen om u te helpen.
Da's gesproken sè. =D> =D> =D>
tucoii
Mountainbiker
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 29 dec 2006 15:37
Rijdt met: ridley scorpion xtr

Bericht door tucoii »

mja,als je bekijkt waar je je soms kan bevinden.In het veld,ver weg van alles en iedereen.Ik heb op zo momenten al dikwijls gedacht dat als iemand een nieuwe bike nodig heeft of graag een of ander vuil sexueel spelletje wil spelen zijn kans heeft als hij of zij goed uitkijkt.Tegen de tijd dat er hulp kan komen van medebikers zijn de vogels gaan vliegen,de tijd die verstrijkt voor een onderzoek kan starten is ook al groot dus...
In het geval van Mick zal het ook wel zo iets geweest zijn denk ik.Zo gasten voelen zich onpakbaar ,als ze rond kijken zien ze niemand,kan niemand aan hun en kunnen ze makkelijk ontsnappen!
Maar die eenzaamheid en open natuur heeft natuurlijk ook zijn charmes 8)
timothyd
Mountainbiker
Berichten: 1036
Lid geworden op: ma 02 jul 2007 19:14
Contacteer:

Bericht door timothyd »

Het is toch belangrijk dat alsje iemand ziet die hulp nodig heeft doe dan ook niet alsof je neus bloedt.
Gebruikersavatar
EL_NOPPES
Mountainbiker
Berichten: 930
Lid geworden op: za 29 jul 2006 22:41
Rijdt met: Wilier Solitario, Zhi Z1 (trial)

Bericht door EL_NOPPES »

vandaag ook iets meegemaakt waar ik mijzelf voor schaam.
iemand die voor mij reed schoof een beetje weg en vertraagde daardoor, ik reed iets te dicht en duwde met mijn voorwiel zijn achterwiel weg, hierdoor viel ie en kreeg hij zijn stuur tegen zijn borst, nuja, effe gecheckt als alles bien was, ie zei dak nie moest blijven, dan ook proper geluisterd naar die man en doorgereden, ng een geluk dat die man genen agressieveling was en dat ie ook verstond dat het een accidentje was
Gebruikersavatar
rombaft
Mountainbiker
Berichten: 1118
Lid geworden op: do 17 aug 2006 19:02
Rijdt met: Canyon 29'er, CUBE 26" fixed fork, Canyon ultimate CF 8,0

Bericht door rombaft »

Als een zogenaamde baanjanet wil Ik hier eigenlijk ook eens een mythe ontkrachten.

Het is zo dat de doorwinterde MTB'ers een gedacht hebben tijdens de hersft/wintertochten dat iedereen die onder het gemiddelde in het bos rijdt een "baanjanet" is die in hun baan zit.

Wel, volgens mij, heb vorige winter en nu toch al een pak tochten gereden zijn het niet de "baanjanetten" die traag zijn in het bos, her en der de weg versperren. Maar gewoon de lokale mensen die na het zien van affiches in hun buurt ook eens hun eeuwenoude MTB van onder het stof gehaald hebben. Om dan samen met vrienden eens de sportieve uit te hangen.

Meestal zal een "baanjanet" die in de winter op de MTB kruipt om de conditie te onderhouden enz... wel beschikken over ten eerste een MTB die op wat trekt (wel geen ubermachiene) en ten tweede over een heel goede basisconditie.
flip
Mountainbiker
Berichten: 352
Lid geworden op: wo 13 mar 2002 02:00
Rijdt met: Orbea OIZ M10TR 2019

Bericht door flip »

ofwel moet je gewoon de omgekeerde beweging doen van de baanmannen, in de winter op de weg (geen last van modder en andere vuiligheid) en in de zomer als het lekker weer is op de MTB. dan kom je ze mss niet meer tegen, andere voordelen:

- kan je es lekker blijven liggen in de winter
- niet aanschuiven aan de start bij overvolle wintertochten
- vrouwke ook content, gene vuile was
- minder onderhoudskosten aan mtb
-...
Gebruikersavatar
Mitch01
Mountainbiker
Berichten: 602
Lid geworden op: zo 07 jan 2007 17:38
Rijdt met: Scott / Scale 50

Bericht door Mitch01 »

flip schreef:ofwel moet je gewoon de omgekeerde beweging doen van de baanmannen, in de winter op de weg (geen last van modder en andere vuiligheid) en in de zomer als het lekker weer is op de MTB. dan kom je ze mss niet meer tegen, andere voordelen:

- kan je es lekker blijven liggen in de winter
- niet aanschuiven aan de start bij overvolle wintertochten
- vrouwke ook content, gene vuile was
- minder onderhoudskosten aan mtb
-...
=D> =D> =D> =D> =D>
Maar ja modder "puur sang" is en blijft toch nog altijd leuk hé.
Zoland die "janetten" mij nie raken is er geen probleem anders ......
Gebruikersavatar
MTBert
Mountainbiker
Berichten: 352
Lid geworden op: za 30 sep 2006 00:41
Rijdt met: Univega HT UPCT 2011

Bericht door MTBert »

En nog een baanjanet die zich roert :-)

Ok, wij hebben niet de technische kennis van een parcours, zodat we soms al eens iets trager (lees voorzichtiger) over een singletrack rijden, en we doen soms al eens een verkeerd manouver, maar bij mij gaat het hem vooral om eens een afwisseling tussen de koersfiets.

Als er snellere achter mij komen zal ik ze , indien mogelijk, voorlaten. Ik ga niet in een sloot of in een bos brandnetels rijden omdat een of andere overgestresseerde zijn gemiddelde absoluut moet halen (trouwens, kan je daar prijzen mee winnen, met die gemiddeldes??)

We zijn soms met zijn 1500 op een zelfde stukje grond, en ja dan is't al eens file. Straks moet er nog iemand van de organisatie staan met een megafoon om af te roepen waar er "vertraagd tot sterk vertraagd verkeer" is. :P

Kortom, beetje begrip van beide kanten, en 't komt wel slim. En vanaf maart kunnen de ervaren mannen op de MTB weer juichen, want dan zijn de baanjanetten weer op den asfalt aan 't knotsen, om een hoog gemiddelde te kunnen halen... :lol:
Gesloten