Agressie

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
pvandebe
Mountainbiker
Berichten: 2400
Lid geworden op: wo 17 mei 2006 21:18
Rijdt met: Vanalles

Bericht door pvandebe »

TITTYMAN schreef: Gisteren op de terugweg van St. Lenaerts nog een dame geholpen die helemaal alleen haar zoontje uit het kempisch kanaal aan het sleuren was die er los ingereden bleek met zijn veloke en een haar na verdronken was. Nu enkel fietske kwijt en helm die wegdobberde.
=D> =D> =D>
Gebruikersavatar
Mitch01
Mountainbiker
Berichten: 602
Lid geworden op: zo 07 jan 2007 17:38
Rijdt met: Scott / Scale 50

Bericht door Mitch01 »

Is kwestie van je karakter, gisteren een TT gereden in Waasmunster en eerlijk gezegd heb ik er ook gevlamd want parkoer leende zich hier naartoe. Op gegeven moment kwam ik (vermoedelijk) een vader met zoon tegen op single- track, ik heb hen gezegd het rustig aan te doen daar ik het zoontje al lichtjes zag waggelen. Eens ik de mogelijkheid had (lees vrij breed werd) heb ik hen rustig voorbijgestoken. Een eindje verder kwam ik een gast tegen uit Westerloo met platte band en heb zelfs gestopt om hem te helpen want hij had geen pomp bij. Die mens heeft me enorm bedankt en vond het "klasse" hebben dat ik stopte om hem te helpen. Kern= ik vlamde en heb hem geholpen en hij zij me dat dit niet hoefde. Ik vertelde hem dat we uiteindelijk toch geen wedstrijd aan het rijden waren. Hebben nog een eindje samen verder gereden. De manier waarop vergeet ik nooit en gaf me uiteindelijk een zodanig gevoel dat ik echt zelf tevreden was van mezelf. Ik hoop dat elkeen dit zou doen, wat ik ga ook nie graag tevoet. Het ligt nu eenmaal in mijn karakter om anderen te helpen.

grtz Mitch
Gebruikersavatar
Hubertje
Mountainbiker
Berichten: 10986
Lid geworden op: di 22 mar 2005 14:06
Rijdt met: in de maak..
Contacteer:

Bericht door Hubertje »

Ik gun iedereen zijn hobby en tempo, maar ik kan me eerlijk gezegd ook wel frustreren om de krabbers die afstappen op de stukken waar het net leuk begint te worden (en dan heb ik het niet op de klimmen)
Flip FSR
Mountainbiker
Berichten: 3065
Lid geworden op: di 03 feb 2004 13:42

Bericht door Flip FSR »

Hubertje schreef:Ik gun iedereen zijn hobby en tempo, maar ik kan me eerlijk gezegd ook wel frustreren om de krabbers die afstappen op de stukken waar het net leuk begint te worden (en dan heb ik het niet op de klimmen)
:roll: Tja, kan inderdaad ambetant zijn, maar iedereen moet leren en niet iedereen heeft er even veel aanleg voor.
Daar dien je gewoon rekening mee te houden, als je "files" wil vermijden ga je best niet in grote groep biken.
Veel erger vind ik het als er geen plaats gemaakt wordt voor bikers die wel nog op hun fiets zitten bij stevig klimmen, maar de meesten zijn sportief genoeg op dat vlak.
Gebruikersavatar
Streets
Mountainbiker
Berichten: 3275
Lid geworden op: ma 20 sep 2004 16:25
Rijdt met: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf
Contacteer:

Bericht door Streets »

Millenniumbiker Mitch01 schreef:ik er ook gevlamd
vlammen? :P
De eerst 5 km? :drunk: :drunk:
nadien op het terras was je anders snel weg =P~

Streets
17tim
Mountainbiker
Berichten: 236
Lid geworden op: wo 08 mar 2006 22:10
Rijdt met: LTD Comp '06 & Cervélo SLT; by TS-Bikes

Bericht door 17tim »

triestig verhaal & @Mick; chapeau dat je jezelf kalm kunt houden in zo'n situatie. En laat iets weten of er iets van komt hé.
Ik denk dat ik zou beginnen smijten met menne vélo zelf moest ik het meemaken... :-?
Swannie
Mountainbiker
Berichten: 3683
Lid geworden op: ma 14 nov 2005 13:53

Bericht door Swannie »

Wij gaan meestal ook tt'kens doen om te vlammen, maar als er een tragere voor ons rijdt op een singletrack wachten wij altijd, als we zien dat het bv. nog ne kleine is, die dan zenuwachtig wordt, omdat hem 5 man achter zich hoort, roepen we zowieso "doe maar rustig, w'hebben tijd". Maar waar ik echt niet mee omkan, zijn van die mannen, die op de platte stukken +- 45 km/u halen, en daar dan iedereen voorbijknallen, dan draai je een singletrack op, en hun snelheid daalt ineens naar 5km/u, hang je daar een kwartier achter tot waar je ze eindelijk voorbijkan, en dan wordt je er soms nog door uitgekafferd!
Gebruikersavatar
Hubertje
Mountainbiker
Berichten: 10986
Lid geworden op: di 22 mar 2005 14:06
Rijdt met: in de maak..
Contacteer:

Bericht door Hubertje »

Tja, kan inderdaad ambetant zijn, maar iedereen moet leren en niet iedereen heeft er even veel aanleg voor.
Daar dien je gewoon rekening mee te houden, als je "files" wil vermijden ga je best niet in grote groep biken.
Daar heb je helemaal gelijk in. Ook ik kan niet van de eerste keer alles. De truc is dan gewoon, als er niemand achter je zit, voor die zone even te surplacen tot de baan vrij is.
Het leuke aan bv ook bikeparks is dat niemand er moeilijk om doet als iets niet direct lukt.
Wat niet wegneemt dat het soms onvermijdelijk tot onnodige frustratie leidt (zeker als ze toch gewoon te voet naar beneden gaan, kunnen ze vaak plaats maken - ik weet het, dat is niet altijd mogelijk).
Gebruikersavatar
Stalen Worm
Mountainbiker
Berichten: 2336
Lid geworden op: ma 29 mei 2006 22:45
Rijdt met: 2014 Specialized Epic Comp

Bericht door Stalen Worm »

Hubertje schreef:Ik gun iedereen zijn hobby en tempo, maar ik kan me eerlijk gezegd ook wel frustreren om de krabbers die afstappen op de stukken waar het net leuk begint te worden (en dan heb ik het niet op de klimmen)
Tsja, dan irriteer ik je ooken ben ik ook een krabber, en ik kan het me eerlijk gezegd niet aantrekken!!

ik stap ook af als ik zie dat het te steil naar beneden gaat, zeker na die val met 8 weken werkombekwaamheid ten gevolg. en natuurlijk net in het bouwverlof, dus al die vakantiedagen moeten nog opgenomen worden, dat worden dus nog 15 dagen geen loon, want het vakantiegeld is al uitbetaald (en ook op!)

Het gaat me nu dus echt niet af om naar beneden te rijden als het te stijl word, zit vooral tss de oren, ik weet het MAAR:
1)Ik heb een lichte handicap aan mijn linkerzijde waardoor mijn stuurvaardigheid niet is wat het moet zijn...
2)ik heb een vrouw en 3 kinderen waarvoor ik graag HEEL thuiskom
3) ik heb nog 29 jaar een lening af te betalen, ik kan het me dus niet nog eens veroorloven om nog es op men bek te gaan en terug te moeten vallen op het ziekenfonds of om mijn job te verliezen...(je verdient nog amper de helft van wat je anders verdient, en dat vind de bankrekening NIET LEUK)

mag ik dan niet meer op de tracks komen??
Ik vind het erg dat er zo gereageerd word, in een topic van eel bepaalde TT dit WE nog iets gelezen waar ik echt niet mee kan lachen, van mensen waar ik het niet van verwacht had, maar daar ga ik nu niet verder op in...

Is het niet de bedoeling dat iedereen zich op een toertocht amuseert, met zijn eigen kunnen? en probeert zijn/haar grenzen te verleggen indien mogelijk?
Als ik die reacties hier en in sommige geralateerde topics lees krijg ik het gewoon koud

grtz

zichzelf amuserende krabber Nico
Gebruikersavatar
Mountainbiker
Berichten: 2031
Lid geworden op: ma 05 mei 2003 13:06
Rijdt met: Trek Elite 9.8 '04-'05-'07-'09/Trek 8500/Cannondale Flash carbon 29'er/KTM 27,5"/Specialized Epic

Bericht door »

Gisteren in de Waasmunsterse bossen een loper tegengekomen die in de tegenovergestelde richting constant bikers op zijn pad trof..die kwam als een razende afgelopen terwijl hij riep : IK BEN HIER OOK NOG !!!! Op dat moment was dat grappig,maar het doet je stilstaan dat 'de agressie' in een klein hoekje zit...

En wat die 'krabbers' betreft : ik rij ook graag goed door,maar af en toe die opstropping,dat hoort nu eenmaal bij de tt,dat bont allegaartje van koerskonijnen,toeristen,kinderen,...Als ik sommige gasten bezig zie of hoor,ik schaam me in hun plaats.Op zich ligt het volgens mij niet aan de koerskonijnen zelf,maar vooral degene die de konijnen willen volgen...
Laatst gewijzigd door op ma 08 okt 2007 13:38, 2 keer totaal gewijzigd.
Gesloten