14/10/07 Lummen

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
pelter bos biker
Mountainbiker
Berichten: 25
Lid geworden op: zo 13 nov 2005 14:32
Rijdt met: trek 90

Bericht door pelter bos biker »

VFT tocht !
alles dik in orde,pittige klimmetjes,afgewisseld met mooie single tr. een bevoorading waar alles voorzien was,ik had de bekende vft wafel wel gezien bij de inschrijving , maar ze hadden er in Lummen zelf nog wa bijgedaan...
de verbindingslussen die we op verharde weg moesten doen om de mooie stukken op te zoeken waren een verademing na de technische stukken
bedankt en tot volgend jaar
pctunner01
Mountainbiker
Berichten: 885
Lid geworden op: di 31 jan 2006 20:31
Rijdt met: trek top fuel 7,met blauwe dingen op he
Contacteer:

Bericht door pctunner01 »

dan was mijn broer het niet
Gebruikersavatar
prinske
Mountainbiker
Berichten: 56
Lid geworden op: vr 06 apr 2007 21:14
Rijdt met: CUBE Elite Taemline - Merida

bedankt aan de eerlijke vinder

Bericht door prinske »

Had perongelijk mijn voorwiel laten liggen bij het inladen op de plein.
Heb deze ondertussen al terug,en dit door de eerlijke vinder.Nogmaals bedankt.
Gebruikersavatar
peter84
Mountainbiker
Berichten: 46
Lid geworden op: di 28 aug 2007 12:59
Rijdt met: Cube acid disc 2008

Bericht door peter84 »

Toffe TT, parcour was niet te technisch en veel stukken waar je toch wel vlot kon doorrijden.
Gebruikersavatar
Conrad
Mountainbiker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 15 sep 2006 10:10
Rijdt met: Specialized S-Works Epic 2021
Contacteer:

Bericht door Conrad »

Gisteren me ook kunnen uitleven op de 62 km van de alertbikers.
Na een voedselvergiftiging enkele weken, eindelijk nog eens kunnen biken. Misschien was de 62 km direct iets te veel, maar heb ze toch uitgereden in ietsje meer de dan 3 uur. De schade van enkele weken niet te kunnen biken viel nog al bij al redelijk mee.

Heb me zoals verschillende hier ook zeer goed geamuseerd. Prachtig weer, fijn parcours, veel slingerende singletracks, paar klimmetjes. Ook een deel parcours dat gereden werd tijdens de Demermarathon van de United Bikers.

Onderweg nog wel iets meegemaakt. In de laatste 5 km was er ergens zo'n pad waar het helemaal onder water stond, behalve zo'n klein padje rechts. Voor mij reed een vrouw op een witte specialized en daarna een man en daarna ik. Door één of andere reden moest die vrouw stoppen, waarna ze direct aan de kant ging voor ons door te laten. Maar die man voor mij hing te kort achter die vrouw en moest dus ook stoppen. Deze stonden dan stil naast mekaar, maar de man verloor zijn evenwicht en viel tegen die vrouw aan die op haar beurt pardoes in het water/modder viel.

Die man danig onder de indruk en direct zijn excuses aan het aanbieden. En die vrouw kletsnat. Heb haar direct uit het water gevist en recht getrokken. En toen begon ze er zelf mee te lachen en zei ze de legendarisch woorden: "Dat is niks, dat hoort nu éénmaal bij de mountainbike". Heb haar direct gezegd dat ze het heel sportief opving en dat dat wel respect verdiende.

Enfin soit, we zien toch vanalles hé, op zo'n zondag voormiddag.

Btw, nog een tip voor volgend jaar, de bar beneden aan het voetbal veld iets hoger maken volgend jaar. Als ge iets wou bestellen als grote mens, moest ge nog al manoeuvers uithalen :lol: .

Alertbikers, merci voor de plezante dag!

Tot volgend jaar
Gebruikersavatar
Cyclingbeast
Mountainbiker
Berichten: 173
Lid geworden op: do 23 sep 2004 18:50
Rijdt met: Eddy Merckx grand prix, Minerva tempest, BH Expert Trail
Contacteer:

Bericht door Cyclingbeast »

Wij hebben ons goed geamuseerd op deze mooie tocht, alleen spijtig dat er aan de inschrijving moeilijk gedaan werd omdat we 4 minuten te laat waren.
Pikey
Mountainbiker
Berichten: 63
Lid geworden op: zo 19 aug 2007 17:14
Rijdt met: Scott Scale 60

Bericht door Pikey »

Met alle respect maar men moet ergens een grens trekken. Goed dat je toch bent mogen vertrekken.

Groetjes
Gebruikersavatar
TitaTovenaar
Mountainbiker
Berichten: 171
Lid geworden op: za 15 sep 2007 16:23
Rijdt met: Cube LTD race Black

Bericht door TitaTovenaar »

Wij kwamen terplaatste rond 9u
naar de start gefietst, daar gaan inschrijven
Neem mijn fiets terug --> Body naar de klote :evil:

Terug richting huis getrokken :(

Deze TT wou ik niet missen en dan gebeurt er zoiets bah!



Dadelijk achterband gaan ophalen bij FB en op naar Opoeteren
anton
Mountainbiker
Berichten: 190
Lid geworden op: wo 06 okt 2004 15:52
Rijdt met: f29 cannondale

Bericht door anton »

het was een mooie goed tt 8) :P goed gedaan hoor =D> =D> =D> zo een bevoorrading moest op elke tt zijn er was fruit en koeken en sportdrank. een tipje , het boske aan de golfterrein waar na bergop naar rechs moest aan dat cros stukje, want aan die felbergaf je stond een lange ville . dat zou je beter splitsen tussen ervarenbikers en niet ervarenbikers .nietervarenbikers moesten rechten door rijden in paast naar rechs te rijden.
Gebruikersavatar
SilverFokske
Mountainbiker
Berichten: 292
Lid geworden op: za 06 jan 2007 23:53
Rijdt met: BMC_TE02 v.2014 (tijdelijk in 't hospitaal)

Bericht door SilverFokske »

Gisteren ook Lummen gereden. Fijne tocht, schitterend parcours; daarom ook dat ik dit verkoos boven tochten in de Antwerpse kempen, 80km dichter bij huis.
Organisatie ook ok, al mochten de pijltjes iets vroeger staan (paar keren verkeerd gereden, o.a. de laatste lus van 5km drie maal gereden).
Veel volk ook idd., en een paar ongevalletjes. Eerst even een mevrouw geholpen die al in de eerste singletrack in de modder gevallen was. Gevolg, knie bezeerd, (niet verdraaid volgens haar). Ze is toch kunnen verder rijden. Later nog tegengekomen aan de finish; 't was gegaan, maar ging toch wel een dokter raadplegen.
Net voor het bord van de laatste km, was iemand serieuzer gevallen (berm van de snelweg). Gelukkig kwam er iemand van de brandweer van Heusden-Zolder langs, die stopte, en met kennis van zake (EHBO) ter hulp kwam (CHAPEAU =D> ). Aan de finish ben ik zijn wachtende collega brandweermannen dan gaan inlichten waar ie bleef. Acheraf bleek de gevallen biker toch naar het ziekenhuis te zijn gevoerd. Hopelijk niet te ernstig. Veel beterschap gewenst!
Maar desondanks, fijn, lekker weertje, en fun.
Grtz. En hopelijk tot volgende keer.
Plaats reactie