14/10/07 Lummen

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
markpeeters
Mountainbiker
Berichten: 57
Lid geworden op: zo 13 mei 2007 18:04
Rijdt met: Trek 8500 / Isaac Impulse

Bericht door markpeeters »

Is de 31 km te doen (niet te technisch) voor m'n 21-jarige dochter als 1ste TT en met beperkte fietservaring? Conditie wel OK door andere sporten.
Gebruikersavatar
TitaTovenaar
Mountainbiker
Berichten: 171
Lid geworden op: za 15 sep 2007 16:23
Rijdt met: Cube LTD race Black

Bericht door TitaTovenaar »

Ik ga ook af komen
afstand weet ik nog niet, hangt van de benen af
Gebruikersavatar
fuel-tank
Mountainbiker
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 13 mar 2005 20:28
Rijdt met: TREKfuel100 /Ritchey WCS parts/XT groep

Bericht door fuel-tank »

Hoezo schreef:Verwacht je eigen niet aan ellelange klimmen , af en toe een stuk omhoog ( 1 al wat steiler als de andere). Is zeker te doen voor kinderen ( als je niet te snel rijd natuurlijk , en goed aan de kant blijft , zodat andere voorbij kunnen)... Ik rij hier weekelijks ( woon er) en mj zoon van 10 rijd af en toe mee, doet het op zijn tempo , dus is te doen......
Bedankt voor de info =D> , we gaan het zeker proberen. :-D
Gebruikersavatar
scelter
Mountainbiker
Berichten: 1926
Lid geworden op: za 28 aug 2004 21:45
Rijdt met: Canyon Exceed SLX 9.9 & Rose Pro RS SRAM Force

Bericht door scelter »

fuel-tank schreef:
Hoezo schreef:Verwacht je eigen niet aan ellelange klimmen , af en toe een stuk omhoog ( 1 al wat steiler als de andere). Is zeker te doen voor kinderen ( als je niet te snel rijd natuurlijk , en goed aan de kant blijft , zodat andere voorbij kunnen)... Ik rij hier weekelijks ( woon er) en mj zoon van 10 rijd af en toe mee, doet het op zijn tempo , dus is te doen......
Bedankt voor de info =D> , we gaan het zeker proberen. :-D
De liefhebbers van het betere klimwerk kunnen in Soumagne terecht :wink:
Janske
Mountainbiker
Berichten: 56
Lid geworden op: vr 13 okt 2006 12:42
Rijdt met: Scott Scale 710

Bericht door Janske »

markpeeters schreef:Is de 31 km te doen (niet te technisch) voor m'n 21-jarige dochter als 1ste TT en met beperkte fietservaring? Conditie wel OK door andere sporten.
De 31 km is goed te doen. De Willekesberg zit er in, deze moet je 2 keer over en verder passeer je de broederkesberg zodat er toch wel wat klimwerk tussen zit. De tocht moet wel te doen zijn voor iemand die geregeld aan sport doet.

De 40 km moet dit jaar niet meer tot Zelem maar heeft een extra stuk met veel single-tracs in Genenbos.
junior72
Mountainbiker
Berichten: 1178
Lid geworden op: zo 18 jan 2004 14:44
Rijdt met: Scott Spark 710 2016 - Scott Scale 730 2014

Bericht door junior72 »

Janske schreef:
markpeeters schreef:Is de 31 km te doen (niet te technisch) voor m'n 21-jarige dochter als 1ste TT en met beperkte fietservaring? Conditie wel OK door andere sporten.
De 31 km is goed te doen. De Willekesberg zit er in, deze moet je 2 keer over en verder passeer je de broederkesberg zodat er toch wel wat klimwerk tussen zit. De tocht moet wel te doen zijn voor iemand die geregeld aan sport doet.

De 40 km moet dit jaar niet meer tot Zelem maar heeft een extra stuk met veel single-tracs in Genenbos.
Welke richting gaan ze dan nog uit voor de 62 km ?
daniels bart
Mountainbiker
Berichten: 11
Lid geworden op: vr 14 sep 2007 10:57
Rijdt met: xx

Bericht door daniels bart »

junior72 schreef:
Janske schreef:
markpeeters schreef:Is de 31 km te doen (niet te technisch) voor m'n 21-jarige dochter als 1ste TT en met beperkte fietservaring? Conditie wel OK door andere sporten.
De 31 km is goed te doen. De Willekesberg zit er in, deze moet je 2 keer over en verder passeer je de broederkesberg zodat er toch wel wat klimwerk tussen zit. De tocht moet wel te doen zijn voor iemand die geregeld aan sport doet.

De 40 km moet dit jaar niet meer tot Zelem maar heeft een extra stuk met veel single-tracs in Genenbos.
Welke richting gaan ze dan nog uit voor de 62 km ?
De 62 gaat nog naar zelem en ook nog wat klimwerk op de hertenrode berg en de venusberg (niet heuvel ) :-D
Gebruikersavatar
Conrad
Mountainbiker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 15 sep 2006 10:10
Rijdt met: Specialized S-Works Epic 2021
Contacteer:

Bericht door Conrad »

Hoi Alertbikers;

ik ga er zondag ook zijn. Ik ga proberen de 62 km af te haspelen.
Ben herstellende van een voedselvergiftiging, dus eerst zien wat het geeft de zondag.
Seeya on Sunday
Gebruikersavatar
MOOSMAN
Mountainbiker
Berichten: 11
Lid geworden op: vr 23 dec 2005 11:23
Rijdt met: MINERVA HURRICANE MET PEDALEN EN KETTING

Bericht door MOOSMAN »

Dit zal een mooie tocht worden. Men geeft fatsoenlijk weer voor de volgende dagen. Ik ben van Lummen en heb afgelopen zondag nog 30 km. afgehaspeld op het parcours. De willekensberg en 't diep koet waren erbij en alles is goed berijdbaar. Toch zou ik de druk op de banden niet te hoog brengen. Sommige boswegen en singletracks geven een aanzuigend effect zodat je wel eens moet 'stoempen' op plaatsen waar je het niet verwacht. Succes zondag!

B.
Hoezo
Mountainbiker
Berichten: 424
Lid geworden op: za 05 aug 2006 17:19
Rijdt met: Sandman Hoggar Ti

Bericht door Hoezo »

enkel boven op de willkesberg druft er nogal eens wat water staan , en zoals overal nu bladerenblarenbladeren.....
Plaats reactie