7/10/2007 Ardooie

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Horsepower
Mountainbiker
Berichten: 167
Lid geworden op: za 15 apr 2006 14:20
Rijdt met: Cube LTD Comp

Bericht door Horsepower »

Vandaag naar Ardooie afgezakt. 'k Heb mij wel geamuseerd maar het parcours kon mij toch niet echt bekoren.
Tot aan de eerste bevoorrading vond ik het wel goed maar toen hadden we al 9 mooie offroad-stroken achter de rug.
Hiermee hadden we het beste gehad. De volgende 28 km kregen we dus nog slechts 6 offroad-stroken => teveel road :cry: :cry: .
Ik moet wel toegeven dat de weinige offroad-stroken er best wel zwaar bijlagen. Vooral als je aan de late kant vertrekt (rond 10u15). Ook nogal wat kids aan het werk gezien. Toch wel bewondering voor de kids die de zware stroken tot een goed einde brengen. Er was er zelfs enen die "dag coureur" riep toen ik hem passeerde :wink: :wink: .
Ook van de kleiputten had ik iets meer verwacht. Maar blijkbaar viel er hier niet meer uit te halen vanwege niet doenbaar.

Verslag volgt op mijn blog ...
Gebruikersavatar
Max Power
Mountainbiker
Berichten: 799
Lid geworden op: ma 19 dec 2005 00:36
Rijdt met: Orbea Compas /Schwinn Mesa Aluminum

Bericht door Max Power »

ik heb er niet veel aan toe te voegen. Twas een plezante tocht, maar ze hebben de streek tegen. Toch schrijf ik deze tocht niet af. Door de blubber was het op sommige momenten toch vrij zwaar en hier en daar zelfs technisch. De kleiputten waar een mooi toetje, maar ik had iets meer gehoopt dan enkel dat lusje. Maar met de kleiputten moet je veel sjans hebben natuurlijk. Ik ben vroeg vertrokken en vroeg terug dus geen problemen met de bikewash :wink:

met andere woorden: goeie tocht voor beginners, de ervaren bikers blijven toch een beetje op hun honger zitten.
Gebruikersavatar
Big One
Mountainbiker
Berichten: 200
Lid geworden op: zo 22 jan 2006 15:24
Rijdt met: CUBE

Bericht door Big One »

Voor mij was dit de ideale tocht om de draad terug op te nemen, namelijk na 4 weken stilzitten (sedert peruwelz 09/09) is de conditie redelijk achteruit gegaan. Bleek vandaag ook dat de stuurvaardigheid ook niet meer is wat het was, in de eerste weide ben ik namelijk overkop gegaan en natuurlijk recht in een verse vlaai #-o #-o , en dit na welgeteld 2km. Verder was dit een gewone tocht, meer is er toch niet uit de streek te halen, maar het slijk maakte voor mij alles goed, k ben namelijk een beetje een klijtefretter, en vandaag weeral iets te letterlijk :-D . De bevoorradingen waren ok, en afspuitplaats was dik in orde, daar zat tenminste druk achter. Van de kleiputten had ik wel wat meer verwacht, ik had er al veel van gehoord maar er nog nooit in gereden, niet echt veel speciaals eigenlijk. Wel heel tevreden thuisgekomen na een geslaagde tocht en een goeie après :drunk: .

proficiat aan de organisatie =D>
Gebruikersavatar
den wakkere bakker gits
Mountainbiker
Berichten: 2120
Lid geworden op: do 03 aug 2006 13:06
Rijdt met: Monty jozef dressler Replica+scott spark 30+ maes beach 29'er+ koxx trialbike+Pyga onetwenty
Contacteer:

Bericht door den wakkere bakker gits »

Heb me enorm geamuseerd deze morgen mede dankzij het goede gezelschap van den wakkere bakker.
De kleiputten waren toch het hoogtepunt van de rit vond ik, nu we daar toch waren hebben we er dan maar ten volle van geprofiteerd om de echte off-road fun te beleven maar als ik nog eens naar daar ga pak ik wel nen snorkel mee! ( sommige plassen waren nogal diep...)
M'n Barro Mud's kwamen me vandaag wel goe van pas.

Ik kijk al uit naar volgend jaar!
Is inderdaad het enige hoogtepunt wat er op deze tocht te beleven was een geluk dat dit er in zit. [-o< Wij zijn wel tot helemaal beneden geweest met doortocht door dat boske daar halverwege de afdaling en was te doen. 8) =D>
Dan parcours gevolgd en tijdens terug weg de zijkant meegenomen denk dat we ongeveer een uurtje aan het spelen zijn geweest in de putten.
Nog een geluk dat we dat gedaan hadden. :drunk: =P~
Moest iemand zich afvragen waarom en snorkel meedoen. :roll:
Ik heb de gewoonte door de plassen te rijden wanneer het parcours erbij ligt zoals gisteren omdat ,waar er plassen staan, de ondergrong ook hard is en je niet inboet aan snelheid. :bounce:
Nu bij het nemen van een plaske zakte ik zo diep dat enkel men stuur en men zadel nog boven het water zaten. :lol:
Nu zal tot volgend jaar zijn met hopelijk iets minder road [-o<
jocca
Kerstman
Berichten: 1351
Lid geworden op: wo 07 dec 2005 10:43
Rijdt met: een met wat alu, carbon, rubber en nog het een en ander
Contacteer:

Bericht door jocca »

kben gisteren ook geweest naar Ardooie. Normaal ging ik om 8 uur ginder zijn, maar zaterdag keihard zitten werken en daardoor niet uit mijn beddeke geraakt en pas om 8u55 kunnen starten ...
De eerste 5 km vrij kalmkes gestart en daarna er een goed tempo op gelegd. Wonder boven wonder ging het eigenlijk zeer goed ondanks de pijn in mijn benen en armen van zaterdag. Zelfs zo goed dat ik wat overmoedig werk en in strook 4 zo efkes de grond gekust heb. Gelukkig zonder veel ergs, buiten een ferme blauwe plek op mijn bil en een gedeukt imago ... Niemand bekends tegengekomen en na 2u10 in totaal was ik al terug bij de start. Moe en tevreden want ik heb mij gisteren ferm leeg gereden op de stukken road #-o

Al bij al heb ik mij wel zitten amuseren eigenlijk, want we waren steeds haasje over aan het rijden met een paar anderen. Het parkoer zelf was in het begin indd zeer goed, na de tweede bevoorrading was het eigenlijk enkel nog de kleiputten die sorry dat ik het zeg ... mij verre van konden bekoren, ik had echt gedacht dat het veel technischer en moeilijker ging zijn (waarom niet die tracks gebruiken die daar iets hoger lagen of aan de zijkanten van de putten ...)

enfin ik denk wel dat ik volgend jaar nog eens zal komen piepen.

greetz

jocca
Gebruikersavatar
den wakkere bakker gits
Mountainbiker
Berichten: 2120
Lid geworden op: do 03 aug 2006 13:06
Rijdt met: Monty jozef dressler Replica+scott spark 30+ maes beach 29'er+ koxx trialbike+Pyga onetwenty
Contacteer:

Bericht door den wakkere bakker gits »

na de tweede bevoorrading was het eigenlijk enkel nog de kleiputten die sorry dat ik het zeg ... mij verre van konden bekoren, ik had echt gedacht dat het veel technischer en moeilijker ging zijn (waarom niet die tracks gebruiken die daar iets hoger lagen of aan de zijkanten van de putten ...)
Doe zoals wij volgend jaar en amuseerd u daar een uurtje ge hebt daar toch geen pijlkes voor nodig rij op goed geluk.
Ke ben blij dat da gedaan heb en onze 15jarige ook denk ik.
Gebruikersavatar
Rodenbach
Mountainbiker
Berichten: 481
Lid geworden op: di 31 okt 2006 16:22
Rijdt met: Granville Evo-R

Bericht door Rodenbach »

al veel positiefs gezegd, kan me daar enkel bij aansluiten... het beste werd uit de regio gehaald, kennismaking met kleiputten viel goed mee

één (groot) punt van kritiek echter :roll: onlangs werd er zelfs nog een topic over geopend, maar : waarde organisatoren, is het nu echt zóó moeilijk om de juiste afstanden op te geven ?? jullie rijden die parcours toch zelf enkele keren op proef, dus dat kan toch niet onhaalbaar zijn ? ik wil niet l*llen over 2 of 3 km verschil, maar de aangekondigde 27 km bleken er 34 te zijn, en da's er toch over [-X een foutmarge van ongeveer 25% begot #-o
Gebruikersavatar
Max Power
Mountainbiker
Berichten: 799
Lid geworden op: ma 19 dec 2005 00:36
Rijdt met: Orbea Compas /Schwinn Mesa Aluminum

Bericht door Max Power »

Rodenbach schreef:al veel positiefs gezegd, kan me daar enkel bij aansluiten... het beste werd uit de regio gehaald, kennismaking met kleiputten viel goed mee

één (groot) punt van kritiek echter :roll: onlangs werd er zelfs nog een topic over geopend, maar : waarde organisatoren, is het nu echt zóó moeilijk om de juiste afstanden op te geven ?? jullie rijden die parcours toch zelf enkele keren op proef, dus dat kan toch niet onhaalbaar zijn ? ik wil niet l*llen over 2 of 3 km verschil, maar de aangekondigde 27 km bleken er 34 te zijn, en da's er toch over [-X een foutmarge van ongeveer 25% begot #-o
Ik kwam voor de 40 te rijden, en zag dat er met alcoholstift blijkbaar nog rap kartonnekes waren geschreven met bijgewerkte afstanden (de 40 werden er 42). Na afloop van de rit had ik er toch wel weer bijna 47 zeker? En ik had nog zo gehoopt dat ze het topic van de KM's gezien hadden toen ik die kartonnen bordjes zag...
Gebruikersavatar
cowboy peter
Mountainbiker
Berichten: 1473
Lid geworden op: zo 17 sep 2006 19:04
Rijdt met: flash29, epic , synapse

Bericht door cowboy peter »

Rodenbach schreef:al v.. het beste werd uit de regio gehaald,
Max Power schreef:Twas een plezante tocht, maar ze hebben de streek tegen.
gisteren deze tocht voor de 2de maal gereden, en gelukkig dat ik in aangenaam gezelschap was,want na de eerste 15km was het beste van het parcours al gepasseert.
uitspraken als : . het beste werd uit de regio gehaald, of ze hebben de streek tegen, kunnen mij echt niet overtuigen, er moet gewoon veel meer uit te halen zijn. Iedereen kent immers het gezegde: " wie zoekt die vindt".
Over bevoorrading en afspuitstand geen slecht woord: dik in orde. Dat we wat moesten wachten aan de afspuitstand had meer te maken met de hoeveelheid vuil , dan met de kwaliteit en kwantiteit van de installatie.
Gebruikersavatar
LowieN
Mountainbiker
Berichten: 22
Lid geworden op: do 24 mei 2007 16:46
Rijdt met: Cube LTD Race, alias Kermit

Bericht door LowieN »

Ik heb de tocht voor de eerste maal gereden (de 37km = 41km); 'k moet zeggen dat ik me te pletter heb geamuseerd in het slijk. We zijn pas rond 10u vertrokken en dat was te merken in het parcours ;-) Het was een leuke uitdaging om niet van de fiets te stappen en alles letterlijk te doorploeteren. Zelfs met zijn smalle bandjes kon mijn bike-maat redelijk uit de voeten, maar iets bredere banden waren toch nuttig ;-)

Leuk parcours (zeker de eerste helft), het laatste stuk vanaf de kleiputten was wat eentonig, goede bikewash met voldoende druk, want het was nodig (veel volk, maar eventjes in de zon wachten kon geen kwaad).
Plaats reactie