7/10/2007 Ardooie

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
PR-barberiet
Mountainbiker
Berichten: 60
Lid geworden op: wo 14 dec 2005 21:58
Rijdt met: Thompson Zeus

Bericht door PR-barberiet »

Ik zal er ook zijn voor de eerste keer Ardooie....



Afbeelding
http://www.mtbuw.be
Gebruikersavatar
MTB-Tibi
Mountainbiker
Berichten: 323
Lid geworden op: di 02 jan 2007 19:01
Rijdt met: Sportivo full xt group/Trek 6500/Orbea Opal Carbon/Scatto Black Hawk

Bericht door MTB-Tibi »

http://kwb.dekaaie15.be/mountainbike.html

link voor de affiche met alle nodige informatie erop :wink: .

MTB-Tibi
ardos
Mountainbiker
Berichten: 75
Lid geworden op: ma 02 okt 2006 21:35
Rijdt met: geen

van harte dank

Bericht door ardos »

namens de werkgroep mountainbike van KWB Ardooie, wil ik de 845 =D> deelnemers aan onze derde tocht van harte danken voor hun aanwezigheid.

We weten nu dat we opnieuw kunnen werken aan onze vierde tocht, de eerste zondag van oktober 2008.
Gebruikersavatar
Lichterveldenaere
Mountainbiker
Berichten: 1216
Lid geworden op: za 12 feb 2005 20:49
Rijdt met: xtme

Bericht door Lichterveldenaere »

Alle drie de edities van deze tocht nu al gereden (de eerste verzopen, de tweede kurkdroge en de derde redelijk zachte editie). Altijd een wat raar gevoel met deze tocht. Ik rij hem elk jaar, amuseer me zeker en vast maar een topper is het verre van. Dat ligt geenszins aan de organisatie. Bepijling en twee zeer verzorgde bevoorradingen waren meer dan in orde. Ruime parking, goed douches, druk op bikewash, ...

't Probleem ligt hem een beetje in het parcours. Er zitten heel wat mooie stukken in, maar de streek heeft nu eenmaal niet zoveel te bieden, dus zijn de verbindingsstukken veel minder. Soms wat veel baan. De lange terugkeer van de Kleiputten b.v. die nu niet meer onderbroken werd door het crossparcours (zat nu in het begin, wel zeer goed). Vooral in het begin heel wat mooie boerenslagen (allé toch voor de liefhebbers van het genre) en zelfs een verzopen weidedoorsteek :P . Maar het middengedeelte was eigenlijk enkel de rode lus van Bloso in Gits-Lichtervelde. Schitterende stroken, maar die extra lus in Gits was redelijk zinloos. Na Lichtervelde de verwachte terugval en eigenlijk zo snel mogelijk van en naar de Kleiputten. Die passage was echter zeer de moeite. Er zat zelfs een stukje in waarvan ik me niet kan herinneren dat ik het al gedaan heb.

Kortom, een aangename tocht, maar geen topper. Jammer van de mist, wem in goed gezelschap gereden (HanZi, GP en CP en KP ook enkele keren tegengekomen). Goed geamuseerd, dus wellicht tot de volgende.
Laatst gewijzigd door Lichterveldenaere op zo 07 okt 2007 23:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
pompier
Mountainbiker
Berichten: 364
Lid geworden op: di 02 dec 2003 22:13
Rijdt met: scott rc30

Bericht door pompier »

Juplahoy ,

Net zoals vorig jaar als een van de laatste gestart en dat heeft toch zijn voordelen .Nergens iemand die in de weg reed of nergens reed ik in de weg .Veel minder last om het juiste spoor te kiezen want deze liggen al duidelijk gemaakt en geen volk meer aan bevoorrading en afspuit zone .
De rit zelf :De tocht was anders dan vorig jaar en dat vind ik een zeer goede keuze .
De kleiputten waren goed te doen met uitzondering van het allereerste en allerlaatste stuk (2X hetzelfde ) .Dit was een stuk waar de trialers vorige week hun werk hadden gedaan .
Een minpunt vond ik de weide doorsteek achter SIOENS .Het onverharde waar dit op uitkwam biedt charme genoeg .

Proficiat en tot de volgende !
Gebruikersavatar
clubboys
Mountainbiker
Berichten: 119
Lid geworden op: zo 09 sep 2007 11:03
Rijdt met: bulls pro 8.50

Bericht door clubboys »

Leuke tocht, jammer van de mist. Mooi crossparcours, zeer goede bevoorrading, goede bepijling. =D> =D> De bikewash was minder (zeer druk). #-o #-o

Parcours 7/10
Bevoorading 9/10
Bepijling 9/10
Bikewash 6/10

Tot volgend jaar
Gebruikersavatar
Ken1984
Mountainbiker
Berichten: 150
Lid geworden op: zo 30 sep 2007 15:40
Rijdt met: Grand Canyon AL 29 7.9

Bericht door Ken1984 »

Leuke tocht, mijn eerste in jaren! De weidedoorsteek was inderdaad een afstapper voor velen, waaronder mij. Ik vond de weiden en velden best nog goed berijdbaar en nochthans ben ik (vroeger toch al) geen modderliefhebber! Goede bevoorrading en goede bikewash die wel druk was maar ach ik heb tijd dus ik ben bereid ;).

Ook kennis gemaakt met mister T. van 't forum, aangename kennismaking! Jouw Cannondale is overigens echt wel dé max!
Gebruikersavatar
AMG
Mountainbiker
Berichten: 720
Lid geworden op: zo 20 mei 2007 19:56
Rijdt met: CUBE ltd TEAM is GESTOLEN, CUBE REACTION, COLNAGO Cross World Cup, CANNONDALE FLASH 1, THOMPSON

Bericht door AMG »

Heb me enorm geamuseerd deze morgen mede dankzij het goede gezelschap van den wakkere bakker.
De kleiputten waren toch het hoogtepunt van de rit vond ik, nu we daar toch waren hebben we er dan maar ten volle van geprofiteerd om de echte off-road fun te beleven :-D maar als ik nog eens naar daar ga pak ik wel nen snorkel mee! #-o ( sommige plassen waren nogal diep...)
M'n Barro Mud's kwamen me vandaag wel goe van pas.

Ik kijk al uit naar volgend jaar!
Gebruikersavatar
Motorbiker
Mountainbiker
Berichten: 3034
Lid geworden op: wo 05 jan 2005 20:37
Rijdt met: Niner Jet RDO

Bericht door Motorbiker »

Zwaar verkouden, licht in het hoofd en de benen, een pijnlijke keel en met mijn dochters van 11 en 14 mee, naar Ardooie.
Gekozen voor de 27 = 34km.
Lang geleden dat er nog zoveel blubbermodder was. Logisch als je dwars door weide’s rijdt. Geen goed idee wat mij betreft, en mocht dit een door bikers ingerichte tocht zijn, zelfs een slecht idee.
Met de modder & water tot aan hun kuiten vonden mijn dochters het iets minder leuk, maar gaven geen krimp.
Verder heb ik geen noemenswaardige opmerkingen omtrent deze eenvoudige tocht.
Behalve dat het magnifieke speelplein (hoog & naast de heen- en terugweg) en aan de straatkant van de kleiputten, ook wel eens benut mag worden.

Hopelijk gezond en scherp voor de bikerstocht van Oostrozebeke.
Gebruikersavatar
Spark
Mountainbiker
Berichten: 745
Lid geworden op: vr 26 aug 2005 21:34
Rijdt met: Specialized Epic Comp Carbon 2012 26"
Contacteer:

Bericht door Spark »

gisteren reeds pijne keel en verstopte neus,

vanmorgen leuke tocht gereden

deze namiddag jubleum feest


Nu --> zwaar ziek :(
Plaats reactie