05/11/2006 - Clermont sur Berwinne - Challenge GHF

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
A d r i
Mountainbiker
Berichten: 3125
Lid geworden op: di 09 apr 2002 02:00
Rijdt met: titanium x 6 , carbon x 1
Contacteer:

05/11/2006 - Clermont sur Berwinne - Challenge GHF

Bericht door A d r i »

Omdat het weer zich nog steeds gedraagt misschien nog eens een kans om in het Pays de Herve te gaan biken.

Rando VTT dans le cadre du Challenge GHF.

point de départ:
Salle St. Jean
4890 Clermont

heure de départ:
5/11/2006, 8:30 - 12:30

distance: 16-25-45 km
balisage: oui
guidé: -
à payer: 3.5 €


16ieme Rando de la Berwinne

Tel.: 087/31.13.12



OPGELET: de start is wel degelijk in Clermont sur Berwinne (afrit battice op de E-40) en niet in vaux-sous-chevremont zoals op de webiste van GHF staat !!
Gebruikersavatar
bonsai
Mountainbiker
Berichten: 396
Lid geworden op: zo 30 jan 2005 21:53
Rijdt met: Orbea satellite

Bericht door bonsai »

hey Adri,
helaas een beetje te ver voor mij #-o
Gebruikersavatar
A d r i
Mountainbiker
Berichten: 3125
Lid geworden op: di 09 apr 2002 02:00
Rijdt met: titanium x 6 , carbon x 1
Contacteer:

Bericht door A d r i »

Naar ik hoor gaan ze niet naar het zuiden, dus geen lange klimmen langs de vesderkanten maar eerder op het minder diep gesneden land van herve-plateau . Een 1000-tal hoogtemeters max..op de 42km.
Het is wat ver rijden voor 1000hm, ik ga waarschijnlijk naar Villers la Ville nu het toch redelijk droog gebleven is deze week moet dat te doen zijn.
Gebruikersavatar
Berthold
Mountainbiker
Berichten: 305
Lid geworden op: do 13 okt 2005 22:53
Rijdt met: RKT9 RDO + RLT9 Gravel + ROTWILD RX375

Bericht door Berthold »

Biestie1 schreef:Iemand deze al eens gedaan ?
Ik trek naar ginds, maar ben er ook nog nooit geweest.
Heb alleen wa schrik omdat het weer in de buurt van de asfalttochten van Aubel en Thimister is.
Yep, Biestie1, Clermont is precies naast Thimister en kortbij Aubel, en dat is het zelfde landschap, het Land van Herve, heuveltjes, met weide en hagen, heel wat meidoorn,korte klimmen, kan ook vrij steil zijn, maar je zal daar geen bangelijke afdaling of lange klim tegenkomen. Kan ook vrij moderig zijn
GHF verzekert normaal een goed organisatie en
als het weer mee valt, goed voor een rustig najaar-zondagtocht maar ik zou toch twijfelen als je 100 km met den auto moet afleggen. Je zal mss wat ontgoocheld kunnen worden. Dit is geen Spa, Theux of Aywaille, maar er is niet zoveel keuze tegenwoordig in het oost van België.
2 jaar geleden, 840 hm voor +/-44km.
Gebruikersavatar
aresius
Mountainbiker
Berichten: 2921
Lid geworden op: ma 05 dec 2005 20:39
Rijdt met: Cannondale Habit & Ragley BigWig

Bericht door aresius »

Monke schreef:
julie schreef:nou ik ben benieuwd hoe jullie deze tocht vonden omdat je hier toch wordt aangezien als niet interessant! In ieder geval zit het weer mee en zal het ook niet te modderig zijn geweest.
Het was inderdaad niet de moeite om tot ginds te rijden....
Puur asfalt :-?
inderdaad er waren enkele leuke stukjes maar dat woog niet op tegenover de saaie asfalt.
Flip FSR
Mountainbiker
Berichten: 3065
Lid geworden op: di 03 feb 2004 13:42

Bericht door Flip FSR »

Straf! Dat zijn we toch niet gewend van de GHF mannen...
Gebruikersavatar
julie
Mountainbiker
Berichten: 1663
Lid geworden op: di 17 mei 2005 15:59
Rijdt met: Devinci Troy

Bericht door julie »

Ja, maar je kunt natuurlijk niet Clermont met Surister en Hockai gaan vergelijken! Er zijn gewoon veel minder interessante stukken in Clermont dan in de andere 2 plaatsjes die echt in de Ardennen liggen. Het ligt niet zozeer aan de organisatie maar je kunt gewoon niet veel moois doen in de buurt van Clermont!
Gebruikersavatar
Biestie1
Mountainbiker
Berichten: 852
Lid geworden op: vr 05 mar 2004 13:25
Rijdt met: Kona

Bericht door Biestie1 »

Over de tocht van vandaag zelf : ik vond ze al bij al nogal meevallen.
Zeker 100 keer beter dan Aubel een paar weken terug (ook van GHF).

OK, er zat veel asfalt in, maar het goede was dat er toch wel leuke stukken tussenin zaten.
Enfin, nog altijd liever daar wat hoogtemeters maken dan in Tessenderlo of Langdorp in file gaan te rijden tussen de wielertoeristen
8)
Plaats reactie