.29/10/06 Ingelmunster

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
perico
Mountainbiker
Berichten: 30
Lid geworden op: za 28 dec 2002 20:45
Rijdt met: Bulls 9.80 Full XT
Contacteer:

Bericht door perico »

Net terug van Ingelmunster, heb de 50(die er 58 waren) km gereden.
Is de beste tocht die ik ooit in deze streek gedaan heb, al moet ik zeggen dat ik Oostrozebeke gemist heb.

Ik had niet het gevoel dat er in begin teveel road inzat, vond de verdeling perfect.
Het technisch parcours was héél leuk, heb alle hellingen kunnnen oprijden zonder voet aan grond te zetten, wel wat afstand gelaten met voorliggers.

Ook de bevoorradingen waren super, geen flauw gemengd sportdrankje maar tweemaal een volwaardige sportdrank in blik of fles.

Ik Ooigem bos heb ik drie km lang vol de kraan open gedraaid, moet zeggen dat ik dit wel beetje moeten bekopen heb in de terugweg naar Ingelmunster, met de wind op kop was dit een eindeloos lang stuk.


Een dikke proficiat aan gans de organisatie, doe zo voort gasten.


greets, perico
Laatst gewijzigd door perico op zo 29 okt 2006 15:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Bavikbiker
Mountainbiker
Berichten: 13
Lid geworden op: zo 22 okt 2006 20:19
Rijdt met: Stumpjumer HT 08

Bericht door Bavikbiker »

Vanmorgen ook de 58km gereden. 21km/h gemiddeld, en van het begin tot het einde genoten. Inderdaad, het stuk na Ooigembos was wel wat sterven met de felle wind op kop. Toch wel mooi mtbweekend achter de rug. Tot de volgende!
Gebruikersavatar
pomer
Mountainbiker
Berichten: 107
Lid geworden op: zo 20 feb 2005 19:40
Rijdt met: O2Feel Karma mtb 2019
Contacteer:

Bericht door pomer »

:P mooie tocht niks op aan te merken =D> heb alle plassen gedaan die ik tegen kwam :-D BRIGANDBIKERS doe zo voort :wink: heb gehoord dat je al 920 bikers over de vloer gehad hebt om 12u =D> tot see you :wink: heb ook oogje na NICO MATTAN getrokken =P~
Gebruikersavatar
the voltman
Kerstman
Berichten: 243
Lid geworden op: ma 03 okt 2005 12:09
Rijdt met: specialized stumpjumper

Bericht door the voltman »

Net terug thuis, we zijn zeer tevreden met 920 deelnemers bedankt aan allen, er waren douches in het sportcentrum maar dit is idd wat veraf, maar ik beloof jullie het doucheprobleem staat als eerste op ons lijstje en volgende keer worden zeker douches voorzien aan de locatie zelf.

Deze morgen samen met fotografke om 6h00 gestart om de 30 km te verkennen, terwijl tony en kurt de andere lus verkenden, en toen op een boerderij waar ons beloofd was dat ze de hond vandaag kort gingen houden maar blijkbaar was dit niet zo en werd fotografke die toen op kop reed in het been gebeten, met als gevolg 3 draadjes, toen maar deze lus aangepast om verdere ongelukken te vermijden.

Verder merkten tony en kurt tijdens hen verkenning op dat de pijlen in hulste en aan de waterzuivering allemaal spoorloos verdwenen waren en niet terug te vinden, dan maar opnieuw uitgepijld.

Tegen dat de eersten bikers startten waren dankzij een goede teamspirit al deze probleempjes opgelost en kunnen we terug blikken op een geslaagde dag.

Op dit moment is een team bezig de tweede zone aan het afpijlen, de eerste is al gebeurd.

greetings the voltman
ouden
Mountainbiker
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 11 sep 2006 11:12
Rijdt met: specialazed

Bericht door ouden »

Normaal gezien zou ik deze vtt niet meer doen daar het vorig jaar heel slecht uitgepijld was(na 25 min rijden stond ik terug aan de start).
Maar na ik op de site gelezen had dat alles beter zou georganzeerd worden ben ik toch maar gestart.
Wel .. ik moet zeggen het heeft me niet gespeten. Goede bepijling, mooi parkoer en genoeg of-raod. Spijtig dat de douches zo ver van de start gelegen zijn , zo ben ik niet meer teruggereden , maar in de spothal er ene gaan drinken.Maar voor de rest was alles prima.


ouden(54)
Horsepower
Mountainbiker
Berichten: 167
Lid geworden op: za 15 apr 2006 14:20
Rijdt met: Cube LTD Comp

Bericht door Horsepower »

In eerste instantie van plan om naar Middelkerke te trekken, maar door tijdgebrek toch gekozen voor Ingelmunster. En dit heb ik mij niet beklaagd.

'k Vond het een zeer goede tocht =D> . Mijn vorige tocht in Ingelmunster was de VTT Soenens en 'k vond den dezen toch beter.

De hoogtepunten waren voor mij het crossparcous en Ooigembos. Het crossparcours vond ik zeer tof waardoor ik dit 2x heb gereden. Op die manier aan zo'n kleine 60 km geraakt.

Misschien een aantal kleine opmerkingen : allereerst de douches en daarnaast de nummering van de offroad-stroken liever aflopend ipv oplopend.

Verder viel mij het volgende op :
1. Op het crossparcours waren er veel bikers die twijfelden vooraleer ze een hindernis namen. Vooral de afdalingen schrikten nogal wat bikers af.
2. De laatste 10-15 km (na Ooigembos) zaten er wel zeer veel bikers stikkapot.

Conclusie : 8/10 (meer dan gemiddeld)


Groeten.
Horsepower
Gebruikersavatar
Joep Meloen
Mountainbiker
Berichten: 19
Lid geworden op: zo 25 dec 2005 12:59
Rijdt met: Bulls

Bericht door Joep Meloen »

Jip,

vandaag ook gestart met de Leffe-bikers. Het weer was perfect en het parcours mocht er ook zijn. Had efkens gevreesd dat het een herhaling zou zijn van vorige week maar dit was dus zeker niet zo. =D> =D>
De mooiste stukken als het crossparcours en ooigembos kunt ge natuurlijk niet links laten liggen.
Proficiat aan de inrichters en vooral aan de parcoursbouwers, dik in orde!! =D> =D>

@ ouden, dat was dan U dak gezien heb net voor ik de douche verliet.

Tot ergens te velde!!
Gebruikersavatar
davy
Mountainbiker
Berichten: 595
Lid geworden op: ma 12 aug 2002 02:00
Rijdt met: Scott spark RC

Bericht door davy »

Horsepower schreef: 1. Op het crossparcours waren er veel bikers die twijfelden vooraleer ze een hindernis namen. Vooral de afdalingen schrikten nogal wat bikers af.
Nochthans houden we ons nog flink in want er zitten afdalingen in die we(sommigen toch) anders wel nemen als we alleen zijn en die we bewust in de toertocht niet nemen.

Het blijft uiteraard een zeer technisch terrein.
luccallens
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 23 feb 2005 18:58
Rijdt met: thompson

Bericht door luccallens »

Proficiat,een prachtig parcours met veel off-road met geregeld technische
stukken, één van de betere tochten deze herfst
Vanuit Roeselare vertrokken ,uiteindelijk 87 km op de teller (24,5gem),waarvan de laatste 25 km vanaf bos in Ooigem opbotsend tegen een sterke tegenwind
fotografke
Mountainbiker
Berichten: 24
Lid geworden op: zo 22 okt 2006 20:18
Rijdt met: B1

Bericht door fotografke »

johanc schreef:Deze morgen de tocht gereden en het zat eigenlijk wel goed in elkaar. Kreeg in het eerste gedeelte het idee dat er nogal veel road inzat maar dat kwam eigenlijk goed uit. Het was een gemengde organisatie KWB/Brigandstrappers en voor de minder geoefende mtb'ers (KWB) kwam dat misschien goed uit. Het tweede gedeelte was dik in orde, misschien veel op het parcours van verleden week MAAR iets dat goed is mag je niet links laten liggen. Persoonlijk vond ik het crossparcours verleden week beter, je kon dan continu op de fiets blijven. Uitpijling, bevoorrading, aanduiding van off-road waren uitstekend. Gezien ik op minder dan 1 km van de start woon, had ik geen behoefte aan de douches. Ik kan me voorstellen dat de afwezigheid van douches een minpunt is.

Heb ook nog vernomen dat Carlos (Meulebeekse Trappers) gisteren langs het parcours gebeten werd door hond en iemand deze morgen(???) opnieuw. Hopelijk niet al te erg.

Prachtig om te zien welk enthousiasme deze jonge club uitstraalt en wat ze allemaal verwezenlijken. Proficiat

Johan C.


Nog een keer allemaal bedankt om af te komen, we zijn dan ook héél tevreden met deze opkomst. En volgend jaar moet het nog beter!

Ja, ik was deze morgen de gelukkige die met de Voltman het parcours nog eens ging afleggen, maar na een 8-tal km was het zover, een beest van een hond had me onverwachts vast in de kuit als we een boerderij opreden, niettegenstaande ons beloofd was de hond op te sluiten in zijn hok... na enkele beten kon ik ontvluchten, achteraf toch enkele hechtingen, maar alles is alweer ok. Toch blijft de schrik er toch wat in telkens ik zo'n beest (ze noemen da een HOND???) hoor...

Tot volgend jaar voor onze zomertocht (EIND JUNI !!!)

grtz
Fotografke #-o
Plaats reactie