13.03.2022 - [VLB] Bertem - 21ste 3 Valleien MTB tocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
_Knarf_
Moderator
Berichten: 569
Lid geworden op: vr 24 dec 2010 16:01
Rijdt met: Ne zwarte

Re: 13.03.2022 - [VLB] Bertem - 21ste 3 Valleien MTB tocht

Bericht door _Knarf_ »

TaurineR schreef: ma 07 mar 2022 18:47
_Knarf_ schreef: ma 07 mar 2022 17:24
WK Wringers Bertem schreef: di 15 feb 2022 12:18 gpx bestanden worden op 12 maart rond 15u op dit forum gedeeld
Er hangen toch pijltjes ook of niet?
Maar is wel nuttig als er pijltjes gepikt worden!. Tof
Inderdaad

Vroeg me gewoon af of het enkel op GPS was. Wat tegenwoordig nogal eens voorvalt op graveltochten.
Maar er hangen dus ook pijltjes. TOP :-)
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: 13.03.2022 - [VLB] Bertem - 21ste 3 Valleien MTB tocht

Bericht door Free_ltd »

WK Wringers Bertem schreef: ma 07 mar 2022 23:37 We hebben afgelopen weekend de parcoursen nog eens verkend, en ze liggen er fantastisch bij! Het is al geruim een week droog, dus dat heeft absoluut geholpen.
Uiteraard zullen we ook pijltjes en andere signalisatie voorzien; dus je hoeft niet enkel op de gpx track te vertrouwen. Tot zondag !
Waarom worden de gpx'en pas zo laat op de site gezet?
Gebruikersavatar
Pasta
Mountainbiker
Berichten: 209
Lid geworden op: wo 12 dec 2012 09:05

Re: 13.03.2022 - [VLB] Bertem - 21ste 3 Valleien MTB tocht

Bericht door Pasta »

Free_ltd schreef: di 08 mar 2022 14:00
WK Wringers Bertem schreef: ma 07 mar 2022 23:37 We hebben afgelopen weekend de parcoursen nog eens verkend, en ze liggen er fantastisch bij! Het is al geruim een week droog, dus dat heeft absoluut geholpen.
Uiteraard zullen we ook pijltjes en andere signalisatie voorzien; dus je hoeft niet enkel op de gpx track te vertrouwen. Tot zondag !
Waarom worden de gpx'en pas zo laat op de site gezet?
Tegen de zwartrijders.
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: 13.03.2022 - [VLB] Bertem - 21ste 3 Valleien MTB tocht

Bericht door Free_ltd »

Pasta schreef: di 08 mar 2022 18:28
Free_ltd schreef: di 08 mar 2022 14:00
WK Wringers Bertem schreef: ma 07 mar 2022 23:37 We hebben afgelopen weekend de parcoursen nog eens verkend, en ze liggen er fantastisch bij! Het is al geruim een week droog, dus dat heeft absoluut geholpen.
Uiteraard zullen we ook pijltjes en andere signalisatie voorzien; dus je hoeft niet enkel op de gpx track te vertrouwen. Tot zondag !
Waarom worden de gpx'en pas zo laat op de site gezet?
Tegen de zwartrijders.
Daar kan ik wel inkomen, maar het de dag ervoor om 15.00u te publiceren, lost dat volgens mij niet op. Degenen die dan zwart willen rijden, downloaden de route dan hé.

Wij komen uit Meerbeek en Everberg en nemen meestal de 35km omdat we ook nog heen fietsen. En dan proberen we onze route in te passen.

En dan is de route op tijd bezien wel handig :lol:
Komt wel in orde.
Gebruikersavatar
phille
Mountainbiker
Berichten: 2003
Lid geworden op: do 01 jan 1970 02:00
Rijdt met: Bravo met het nieuwe forum !
Contacteer:

Re: 13.03.2022 - [VLB] Bertem - 21ste 3 Valleien MTB tocht

Bericht door phille »

Free_ltd schreef: di 08 mar 2022 14:00 Waarom worden de gpx'en pas zo laat op de site gezet?
stel dat in laatste instanties er veranderingen zijn ...

Wie klaagt over 9eur (ook ik vond het nogal veel) moet maar eens denken aan volgende week, dan is het 11eur !
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5032
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: 13.03.2022 - [VLB] Bertem - 21ste 3 Valleien MTB tocht

Bericht door madskatingcow »

phille schreef: do 10 mar 2022 12:44 Wie klaagt over 9eur (ook ik vond het nogal veel) moet maar eens denken aan volgende week, dan is het 11eur !
In Oud-Heverlee idd, ik ga naar Thuin (aanrader!) - 8 euro.
somerse
Mountainbiker
Berichten: 58
Lid geworden op: zo 12 mei 2013 15:34

Re: 13.03.2022 - [VLB] Bertem - 21ste 3 Valleien MTB tocht

Bericht door somerse »

Schandalig, die nieuwe prijzen.
Men heeft een jaar niet kunnen of mogen organiseren en nu moet men alles in één keer terug ophalen.
€ 9 durven vragen met als drogreden de verzekering. De meesten van ons zijn aangesloten bij een wielerbond, dewelke al verzekering voorziet. Dit moet zich dan ook uiten, zoals voor Covid, in een verlaagd tarief voor toertochten.

Nu de Wielerbondleden mee laten betalen voor de verzekering voor niet-leden is dus gewoon larie. Ik ga wel elders fietsen en rijd deze via .gpx wel eens op een andere dag. Idem voor de tocht de week nadien in Heverlee trouwens.
Ze zijn op 'hunne kop gevallen' in het Leuvense.
Croc14
Mountainbiker
Berichten: 59
Lid geworden op: zo 29 dec 2013 07:59
Rijdt met: Focus Jam²(e-mtb) + Scott Strike 910 (e-mtb)

Re: 13.03.2022 - [VLB] Bertem - 21ste 3 Valleien MTB tocht

Bericht door Croc14 »

Iedereen zwartrijden maar, en het zal rap gedaan zijn met die verdubbelde prijzen. Trouwens, dat vernieuwd parcours, is ook bullshit hoor, Vandaag zelf in de streek een ritje van 102 km gereden en 1250 htms. Na zovele jaren trouw betaald te hebben en aanwezig te zijn, nooit gestopt om te drinken en nooit een bevoorrading genomen te hebben ( das mijn keuze uiteraard), mij zien die "geldwolven" niet meer. Ik rij zondag mijn eigen toertje , in die streek , en wie gaat nu zeggen dat ik niet op de openbare weg mag rijden?? Jammer, zeer jammer allemaal.
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: 13.03.2022 - [VLB] Bertem - 21ste 3 Valleien MTB tocht

Bericht door Free_ltd »

somerse schreef: do 10 mar 2022 16:59 Schandalig, die nieuwe prijzen.
Men heeft een jaar niet kunnen of mogen organiseren en nu moet men alles in één keer terug ophalen.
€ 9 durven vragen met als drogreden de verzekering. De meesten van ons zijn aangesloten bij een wielerbond, dewelke al verzekering voorziet. Dit moet zich dan ook uiten, zoals voor Covid, in een verlaagd tarief voor toertochten.

Nu de Wielerbondleden mee laten betalen voor de verzekering voor niet-leden is dus gewoon larie. Ik ga wel elders fietsen en rijd deze via .gpx wel eens op een andere dag. Idem voor de tocht de week nadien in Heverlee trouwens.
Ze zijn op 'hunne kop gevallen' in het Leuvense.
Ik heb de fiche nog eens bekeken en idd staan er prijzen algemeen. Normaal is het voor leden van de VWB en die andere met korting, maar dat staat er deze keer niet bij. Dus geen idee of er dan korting is of niet. Zo ja, dan betalen de leden niet voor de niet-leden. Indien er geen korting is, klopt het wel wat ge schrijft.

Zelf heb ik voor dat bedrag er geen probleem mee. Paar jaar terug deden we elke week een TT, maar ik ben per toeval mee getrokken in een wielerclubje waardoor ik in de zomer meer op de racefiets rij en vooral eens op een avond op de MTB kruip. Maar die van Bertem is in onze achtertuin en we hopen op deze manier nog wat nieuwe wegjes te leren kennen.

Maar als ge elke week een TT doet, dan telt dat op jaarbasis wel flink door. Maar als andere TT's duurder worden, is het normaal dat de rest ook stijgt. Maar het kan ook een keerzijde hebben en uiteindelijk resulteren in minder deelnemers. Dan is de vraag of die meerprijs de mindere deelnemers gaat compenseren.

In ieder geval kijk ik er naar uit zondag.
Gebruikersavatar
Aardbei
Mountainbiker
Berichten: 102
Lid geworden op: wo 04 jun 2008 14:58
Rijdt met: El Peligroso

Re: 13.03.2022 - [VLB] Bertem - 21ste 3 Valleien MTB tocht

Bericht door Aardbei »

Free_ltd schreef: vr 11 mar 2022 10:38 Als ge elke week een TT doet, dan telt dat op jaarbasis wel flink door. Maar als andere TT's duurder worden, is het normaal dat de rest ook stijgt. Maar het kan ook een keerzijde hebben en uiteindelijk resulteren in minder deelnemers. Dan is de vraag of die meerprijs de mindere deelnemers gaat compenseren.
De eerste die met de prijsstijgingen begonnen was 19.09.2021 - Vossem - MTB Classic, die sloegen zomaar eventjes 50% op. Een motivatie voor die extra kosten is er nooit gekomen. Daar deden ze wel nog een inspanning voor de licentiehouders, van €9 naar €7.
Als je dan het antwoord van de organisator las in hetzelfde topic zakt mijn broek toch af.
In Wallonië kan het wel blijkbaar, met buffetten waar wij (en de vele Golazo´s) enkel kunnen van dromen.
Brummi schreef: vr 17 sep 2021 11:21 Voor al wie eens een toertocht heeft georganiseerd weet dat je dit anno 2021 helaas voor niet veel minder meer kunt doen.
Plaats reactie