5 sept: 11° Wijngaardberg MTB toertocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
wijngaardberg
Mountainbiker
Berichten: 13
Lid geworden op: zo 08 aug 2021 09:13

Re: 5 sept: 11° Wijngaardberg MTB toertocht

Bericht door wijngaardberg »

Voor de twee lange afstanden (+ 60 km) plaatsen we een extra bevoorrading.
Wegens het aangekondigde warme weer zal ook Red Bull onze gelederen versterken (dranken zolang de voorraad strekt)
Gebruikersavatar
Den Bees
Mountainbiker
Berichten: 780
Lid geworden op: ma 09 apr 2012 09:49
Rijdt met: Nen Trek
Contacteer:

Re: 5 sept: 11° Wijngaardberg MTB toertocht

Bericht door Den Bees »

wijngaardberg schreef: do 02 sep 2021 12:01 Voor de twee lange afstanden (+ 60 km) plaatsen we een extra bevoorrading.
Wegens het aangekondigde warme weer zal ook Red Bull onze gelederen versterken (dranken zolang de voorraad strekt)
Amaai er zal nogal gevlogen worden :bounce:
kevin.vanbael
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: do 01 jul 2021 14:32

Re: 5 sept: 11° Wijngaardberg MTB toertocht

Bericht door kevin.vanbael »

De website vermeldt dat er morgen ook nog kan gestart worden zonder voorafgaande inschrijving. Dat klopt nog steeds? Wil daar morgenvroeg niet staan om niet meer te kunnen deelnemen natuurlijk...
bikedreams
Mountainbiker
Berichten: 56
Lid geworden op: do 16 jun 2016 22:08

Re: 5 sept: 11° Wijngaardberg MTB toertocht

Bericht door bikedreams »

Ook dit jaar gaan we voor een topeditie!
Dankzij het prachtige weer zijn alle natte stukken opgedroogd en is de Wingevallei perfect berijdbaar.
Alle afstanden krijgen 2 bevoorradingen aan Hof Ter Winge te Holsbeek.
Op de lus van de Chartreuze zal Red Bull nog voor een energiestoot zorgen.
Iedereen hartelijk welkom vanaf 7u30
wijngaardberg
Mountainbiker
Berichten: 13
Lid geworden op: zo 08 aug 2021 09:13

Re: 5 sept: 11° Wijngaardberg MTB toertocht

Bericht door wijngaardberg »

kevin.vanbael schreef: za 04 sep 2021 09:21 De website vermeldt dat er morgen ook nog kan gestart worden zonder voorafgaande inschrijving. Dat klopt nog steeds? Wil daar morgenvroeg niet staan om niet meer te kunnen deelnemen natuurlijk...
natuurlijk geen probleem.
vorig jaar zaten we met beperkingen (max 1000) dit jaar staan er geen limieten op. :-D
Gebruikersavatar
Joverowa
Mountainbiker
Berichten: 148
Lid geworden op: wo 24 jun 2020 09:23
Rijdt met: een Canyon!!!

Re: 5 sept: 11° Wijngaardberg MTB toertocht

Bericht door Joverowa »

de fiets is in topconditie, de berijder iets minder.
Alles ligt klaar dus..... morgen gaan we er een lap op geven! :-) :-D
Gebruikersavatar
Joverowa
Mountainbiker
Berichten: 148
Lid geworden op: wo 24 jun 2020 09:23
Rijdt met: een Canyon!!!

Re: 5 sept: 11° Wijngaardberg MTB toertocht

Bericht door Joverowa »

Den Bees schreef: vr 13 aug 2021 10:13
[DHB]KweNi schreef: do 12 aug 2021 22:05 Blijkbaar is het ook toertocht in Haasrode.
Zware dobber om te kiezen. :-k
In deze tijd eigenlijk een luxeprobleem dat je kan kiezen
Als we de VWB kalender bekijken, dan is het idd wel jammer dat er hier in de buurt zoveel ritten geannuleerd zijn. Ik heb het geluk dat ik niet echt moeite had met kiezen.
De meeste ritten die vertrekken in Bierbeek, Heverlee, Haasrode (Oud-Heverlee in het algemeen) gebruiken dikwijls mijn "achtertuin". Ik heb de "luxe" om op 500m van Mollendaalbos/Meerdaalwoud te wonen. Dus ben ik eens blij om ergens anders te rijden dan in het gekende bos.
Dit gezegd zijnde had ik die in Haasrode natuurlijk nog wel mee gereden als het op een ander moment was! Elke organisator wil een mooie opkomst op zijn evenement! En een grote opkomst staat meestal garant op een volgende editie!
Gebruikersavatar
Bulls69
Mountainbiker
Berichten: 675
Lid geworden op: za 25 nov 2006 14:20
Rijdt met: Scott Scale 20 ‘21, Canyon Dude 9.0 Fatbike '16, Bulls Wild Edge ‘14, Granville Fuse ‘15
Contacteer:

Re: 5 sept: 11° Wijngaardberg MTB toertocht

Bericht door Bulls69 »

Passeert er één van de afstanden in Gelrode ergens? Dan pik ik daar in op de route en passeer natuurlijk netjes aan de start langs de kassa.
bikedreams
Mountainbiker
Berichten: 56
Lid geworden op: do 16 jun 2016 22:08

Re: 5 sept: 11° Wijngaardberg MTB toertocht

Bericht door bikedreams »

In Gelrode kan je op verschillende plaatsen inpikken.
Bv Aan de Moedermeule of aan Schaapsvijver.
Slaapwel!
Gebruikersavatar
Joverowa
Mountainbiker
Berichten: 148
Lid geworden op: wo 24 jun 2020 09:23
Rijdt met: een Canyon!!!

Re: 5 sept: 11° Wijngaardberg MTB toertocht

Bericht door Joverowa »

Deze morgen als eerste wagen met fietsen op de parking. We waren er dus lekker vroeg bij.
Mooie en zware route. Ik had al dikwijls voorbij de B&b gereden waar nu de bevoorrading was. Van op straat zag het er daar leuk uit, maar als je dan zelf in die tuin kan staan, dan is dat mooi meegenomen!
Een paar serieuze kuitenbijters waarvan ik blij ben dat er niemand voor ons reed en ik dus tegen een traag maar gezapig naar boven kon. Nergens moeten afstappen en dat vind ik een puike prestatie! Zeker op die lange steile met al die wortels. Jawadde, wat was dat!!!! Blij dat ik boven was. Of beter, dat ik dacht dat ik boven was want na een kleine afdaling was het een scherpe bocht nemen en gingen we weer naar boven.
Bijna op het einde nog eens goed door de modder ploeteren om er zeker van te zijn dat we de afspuitplaats zouden gebruiken. Het viel me op dat er al heel veel volk op het eindpunt was (die dus waarschijnlijk kortere routes deden) en ook dat er heel wat fietsers afkwamen waarvan de fiets nog mooi proper was. Het bewijs dat enkel de lange route nog even mocht gaan baggeren!
Wat nu ook zeker is, ik (wij) ben (zijn) officieel blind. De tweede bevoorrading hebben wij gemist :cry: (terwijl we er toch zeker van zijn dat we het parcours mooi hebben gevolgd) en die Redbull op de Chartreuse daar hebben we ook maar enkel kunnen van dromen.
In de douche bleek dat we dan toch niet de enigen waren die het drankje voor de extra vleugels nergens waren tegengekomen (die hadden ook de lange route gedaan)

Blij dat we er bij waren. Leuke single tracks, stevige hellingen en zalige holle wegen om in naar beneden te knallen. Bedankt voor het organiseren! =D> =D>
Plaats reactie