19.08.2018 - Zele-Huivelde

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dickie
Mountainbiker
Berichten: 3823
Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully

19.08.2018 - Zele-Huivelde

Bericht door Dickie »

Gisteren nog getwijfeld of ik naar Moerbeke zou gaan of deze zou aandoen, de afstand met de bike er naartoe was quasi gelijk.
Blij dat ik naar Zele ben gereden én de 65km heb gedaan.
Waar de toertocht van april naar het Waasmunsterse ging , ging het nu een heel andere kant uit.
Het begon met een wat saaie aanloop naar Grembergen, maar dan ging het off-road gehalte omhoog.
De speelbosjes langs de linker Schelde-oever aan de brug werden grondig uitgekamd.
Vervolgens de brug over en langs de omwallingen van Dendermonde, mooie paadjes en veldwegels langs de Dender via Denderbelle en Herdersem tot tegen Aalst, de Oude Abdijstraat markeerde het zuidelijkste puntje van de track.
Van daaruit ging het weer noordwaarts over Wieze, Lebbeke, Baasrode, Vlassenbroek naar de brug van de N41.
Bepijling was prima, 2 bevoorradingen, en veel nieuwe tracks leren kennen. Vreemd dat ik in deze driehoek tussen Denderbelle-Aalst en Lebbeke nog niet wezen biken ben. Ik kom hier zeker nog eens terug =D>

Ook de aprés was in orde, maar die heb ik links laten liggen, ik wou de benen niet laten afkoelen want had er al 90km opzitten en er volgde nog een stuk naar huis.
Nog met iemand meegebold op een Van Nicholas met Rohloff en riemaandrijving, genoeg stof om over te babbelen :wink: .
Gebruikersavatar
caveman
Mountainbiker
Berichten: 219
Lid geworden op: di 05 sep 2006 21:30
Rijdt met: Merida Big Nine Team Carbon

Re: 19.08.2018 - Zele Huivelde

Bericht door caveman »

Nog een leuke rit, zeker alles na Zele, maar het groene spuitbusje mogen ze wel achterwege laten [-X [-X [-X
cube 38
Mountainbiker
Berichten: 51
Lid geworden op: do 19 jan 2012 13:22
Rijdt met: tis de man erop da telt

Re: 19.08.2018 - Zele Huivelde

Bericht door cube 38 »

Waar kunnen we de foto's terug vinden die gemaakt zijn op de MTB rit??
Luky
Mountainbiker
Berichten: 46
Lid geworden op: do 27 dec 2007 17:17
Rijdt met: BMC Teamelite 02 XT, Kona Jake the Snake

Re: 19.08.2018 - Zele Huivelde

Bericht door Luky »

Twas leuk ritje daar in Zele.
Fotos staan op website: vlaamse-kermis.be
Gebruikersavatar
bokske
Mountainbiker
Berichten: 99
Lid geworden op: wo 20 feb 2013 20:08
Rijdt met: Cannondale scalpel 2017

Re: 19.08.2018 - Zele Huivelde

Bericht door bokske »

Ik ben van het waasland maar werk in Wieze, had dus al wat pijtjes zien hangen op weg naar t'werk.
hiervan gingen er enkele in paadjes die ik niet wist zijn, reden genoeg dus om naar Zele af te zakken.

Mooie tocht gereden en super apres, zelf met bakkenklimmers op de achtergrond :-)
top organisatie en bepijling.

Volgend jaar terug van de partij en hopelijk dezelde richting uit.
Plaats reactie