06.01.2018 - Knokke-Heist - 8e Wacky Toertocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
moorken
Mountainbiker
Berichten: 191
Lid geworden op: wo 02 mei 2012 13:42
Rijdt met: Red Bull Team-AL600
Contacteer:

Re: 06.01.2018 - Knokke-Heist - 8e Wacky Toertocht

Bericht door moorken »

Mijn eerste deelname aan deze VTT ooit, en was blij verrast, vooral door deel 1 met het voor mij onbekende koningsbos....
de modderstrook na het zwin was wel onwijs brutaal, we hebben vlak na deze strook onze fiets ook in de vaart gegooid die vlak achter de weg naar nederland lag, beste idee want mijn MTB zag er na deze strook gelijk een fat-bike uit.... #-o
naar oude traditie wel terug een video montage van een 4-tal minuutjes gemaakt voor wie het wil herbeleven of wil weten wat hij gemist heeft:

8e Wacky tour
myerman
Mountainbiker
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 08 aug 2011 16:55
Rijdt met: Thompson

Re: 06.01.2018 - Knokke-Heist - 8e Wacky Toertocht

Bericht door myerman »

Akkoord.
Ik heb graag wat modder, en klaag niet rap dat er te veel was, maar daar was het echt te veel.
Zo lang je nog kan rijden, mag er modder zijn, maar als je na x-aantal meter rijden moet stoppen omdat niets nog draait, dan is de fun er echt af. :-k
De rest was inderdaad doenbaar, maar door die eene strook was de fiets zo vuil voor de rest van de rit dat het pijn deed om je materiaal zo te horen afzien.

Als het volgend jaar terug zo nat is denk ik niet dat ik de verplaatsing naar Knokke nog maak.
Mocht het wat droger zijn dan zeker wel! Organiseren jullie trouwens een zomertocht?
Streek zou nog veel mooier zijn met een zonnetje op de achtergrond :-)
Ondanks de zeer goede organisatie en ruim voldoende bevoorradingen, moet ik mij aansluiten op bovenstaande commentaar.

Het bos was waarschijnlijk heel leuk, maar doordat deze vroeg op het parcours lag en daar iedereen wilde van proeven, zorgde het succes ervoor dat het meer een STOP-WALK and GO werd, dan een leuke technische single track.

Verder was de passage na de splitsing 30 en 50/60 inderdaad te. Ik heb inderdaad geen probleem met baggeren in de winter, maar dit was zeer moeilijk berijdbaar, door het type ondergrond, de afgelopen weersomstandigheden en grote massa.
Eerlijkheidshalve vermeld ik wel, dat mijn materiaal niet ideaal voor dit stuk van het parcours.

Ik denk dan ook dat dit alles mogelijks beter tot zijn recht komt in een zomereditie, dan een wintereditie, waar de omstandigheden een aantal stukken onberijdbaar kunnen maken, zeker met een grote opkomst.

Nogmaals, zeer goede organisatie, en voor mij ruim voldoende bevoorradingen, maar ook ik vrees dat ik deze, de komende jaren, aan mij laat voorbijgaan bij gelijkaardige weersomstandigheden en de vrees dat het parcours bij een grote opkomst niet de funfactor krijgt , die het verdient.
G-love
Mountainbiker
Berichten: 1166
Lid geworden op: ma 21 mar 2005 14:39

Re: 06.01.2018 - Knokke-Heist - 8e Wacky Toertocht

Bericht door G-love »

zomereditie zou idd fantastisch zijn, helaas krijgen we voor deze periodes geen toelating om oa het bos te gebruiken, dus dat is voor ons onmogelijk.
Dat de omstandigheden zwaar gingen zijn dat is onontbeerlijk, het heeft de laatste weken niet anders gedaan dan geregend en de bodem is verzadigd.
Hierdoor hebben we waar we de mogelijkheid hadden de keuze gelaten met de wacky way of de easy way.
Sommige stukken kunnen we niet anders dan ze te gebruiken. Door de veranderingen ah zwin zijn we een aantal opties kwijt waardoor we wel verplicht zjn om de baggerdijk te gebruiken. Al met al zijn wij heel tevreden met de talrijke opkomst en de meeste commentaren zijn dan ook positief. Maar de weersomstandigheden en de polders zijn wat ze zijn.
tot volgend jaar, misschien dan eens een droge editie met lichte vriestemperaturen en een stralend zonnetje 8)
Gebruikersavatar
filiep72
Mountainbiker
Berichten: 1986
Lid geworden op: ma 06 okt 2008 13:18
Rijdt met: Merida Big Nine Carbon Team '13; Specialized Epic Expert 29" '15

Re: 06.01.2018 - Knokke-Heist - 8e Wacky Toertocht

Bericht door filiep72 »

Knokke-Heist - 8e Wacky Toertocht
Mijn eerste deelname aldaar in Knokke. Ik was benieuwd wat die polders gingen voorstellen. De voorspellingen gingen alsvolgt : Ploeteren, glibberen, glijden, stoempen, vallen, opstaan, vloeken, zuchten en blijven duwen....... Ze hadden gelijk.....De eerste 15 km waren prima. Natuurlijk, da Koningsbos zat erin. Hoe sjiek was da? Perfect berijdbaar, technisch klimmen en afdalen. Zwieren en gaan op de single tracks. Veruit één van de leukste passages in ons West Vlaanderen land. Toen kwam de bevoorrading en daaropvolgend het zwaardere werk. Tja, bij momenten slalommen tussen ineengestuikte mededeelnemers. Voor Dimi en mezelf geen probleem maar het was toch kantje boordje. Eigenlijk waren we met zijn drieën gestart :ikke met Dimitri en nonkel Luc. We gingen op het gemak rijden.... Jaajaa.. Na precies 4.7 km kwam er een bendeke voorbij aan 35 per uur. Tja, nonkel Luc sprong in het wiel é vaneigens. Ge kunt evengoed een rode lap voor de stier zijn neus hangen. Luc nie ik meer gezien voor de rest van de dag :-).Bedankt wackys voor de inspanningen.
slebbe
Mountainbiker
Berichten: 143
Lid geworden op: wo 28 jul 2010 08:05
Rijdt met: optimo

Re: 06.01.2018 - Knokke-Heist - 8e Wacky Toertocht

Bericht door slebbe »

Wat een feest moest zijn werd een halve hel en wat een vlot wintertochtje zou worden werd een heroïsch gevecht tegen de polders.
Heerlijke tocht met een zeer hoge moeilijkheidsgraad.
60 werden gereduceerd naar 50 om nog tijdig het nieuwjaarsfeest te halen.
Het idee zon, zee, strand en plat op de duinen na werd grondig herzien.
Droog zeezand werd herleid tot vettige modderworst.
Ook wisten we niet dat er in Knokke bergen waren met heerlijke singletracks.
Prachtorganisatie en goede bevoorradingen.
We hebben er met volle teugen van genoten.
En na een poetsbeurt met een loogje van bruine zeep is mijn MTB zoals ie uit de winkel kwam.
Gewoon alles gepolierd zonder schade aan de drive-train of aan de remmen.
Hier komen we graag terug.
Alle lof en respect voor de soldaten van WOI in de kazematten.
Proficiat en bedankt voor de organisatie.
:-({|= :-({|= :-({|=
Gebruikersavatar
van Riel Robert
Mountainbiker
Berichten: 20
Lid geworden op: wo 02 feb 2011 22:05
Rijdt met: specialized stump jumper

Re: 06.01.2018 - Knokke-Heist - 8e Wacky Toertocht

Bericht door van Riel Robert »

Beste Wackys waar kunnen we de foto's bekijken van op de bevoorradingen ?
ook nog een dikke pluim voor Dace93 voor zijn mooi filmke =D> TOP
Gebruikersavatar
Chemical Pete
Mountainbiker
Berichten: 52
Lid geworden op: zo 20 dec 2009 08:56
Contacteer:

Re: 06.01.2018 - Knokke-Heist - 8e Wacky Toertocht

Bericht door Chemical Pete »

Beste,

Een deel van de genomen foto's kan je hier terugvinden: https://photos.app.goo.gl/Jy6RsiffrXArKHNm1

Afbeelding
Haylon
Mountainbiker
Berichten: 43
Lid geworden op: di 21 mar 2006 09:29
Rijdt met: Cube Reaction GTC SL

Re: 06.01.2018 - Knokke-Heist - 8e Wacky Toertocht

Bericht door Haylon »

Ik zal 1 van de weinige zijn maar de organisatie kon in mijn ogen een pak beter:

Mijn grootste ergernis: het parcours #-o
Ik mountainbike enorm graag, maar dit was meer een tocht 'ploeteren door modder' dan mountainbiken. Die Hazegraspolderdijk had er nooit mogen inzitten en dat stuk van de Platteweg naar de Oudelandseweg ook. Meteen na die strook heb ik mijn gps richting start aangezet, want ik was het kotsbeu. Ik vertrouwde de resterende 20km niet meer, want daar zouden wellicht wel nog enkele van die stroken tussen zitten... Het was constant modder van tussen de derailleur en mijn voorvork halen, en ik was echt niet alleen. Het is al een heel natte winter geweest dus dat stuk moet sowieso al erg slecht gelegen hebben. In de winter mag er gerust iets meer weg inzitten om die stroken te omzeilen want daar heeft niemand wat aan. Goed voor de fietsmechaniek is het alleszins niet.

Tweede grote ergernis: de afspuitstand
Meteen naar de sporthal gereden en daar mocht je dan minstens 20 minuten wachten om je fiets af te spuiten. Logisch, iedereen had 10 minuten werk met zijn fiets. Daar heb ik na 5 minuten wachten mij ook gekeerd. Ik kreeg koud (van fietsen ga je zweten) dus recht naar mijn auto.

Derde grote ergenis: geen bewaakte fietsparking
Na zo'n smerige tocht wou ik mij nog gaan douchen, maar aangezien ik op 1,5km geparkeerd stond moest ik dus eerst naar mijn auto fietsen om daar mijn fiets dan achter te laten en terug te wandelen omdat er GEEN BEWAAKTE FIETSPARKING was. Daar had ik geen zin meer in dus mij dan maar wat droge kleren aangetrokken en in mijn auto gestapt om een uur naar huis te rijden.

Mijn verwachtingen waren echt hoog, vandaar wellicht mijn teleurstelling.
Ik hoop dat jullie iets hebben aan mijn commentaar...
Gebruikersavatar
waarnaartoe
Mountainbiker
Berichten: 173
Lid geworden op: do 13 okt 2016 12:20
Rijdt met: Specialized Epic Marathon

Re: 06.01.2018 - Knokke-Heist - 8e Wacky Toertocht

Bericht door waarnaartoe »

Ik hield het ook voor bekeken op de splitsing 30km.
Het zou bij een ander weertype wel een mooie rit zijn.


Wat die bewaakt fietsstalling betreft dat is echt een pluspunt. Ik kom op mijn eentje en moet telkens de (dure) fiets achterlaten in de hoop dat er hij er (ondanks het slot) nog staat.

Al bij al dank en respect voor de vele vrijwilligers en de organisatie.
mrdepo
Mountainbiker
Berichten: 270
Lid geworden op: wo 19 okt 2016 18:43

Re: 06.01.2018 - Knokke-Heist - 8e Wacky Toertocht

Bericht door mrdepo »

Haylon schreef:Ik zal 1 van de weinige zijn maar de organisatie kon in mijn ogen een pak beter:

Mijn grootste ergernis: het parcours #-o
Ik mountainbike enorm graag, maar dit was meer een tocht 'ploeteren door modder' dan mountainbiken. Die Hazegraspolderdijk had er nooit mogen inzitten en dat stuk van de Platteweg naar de Oudelandseweg ook. Meteen na die strook heb ik mijn gps richting start aangezet, want ik was het kotsbeu. Ik vertrouwde de resterende 20km niet meer, want daar zouden wellicht wel nog enkele van die stroken tussen zitten... Het was constant modder van tussen de derailleur en mijn voorvork halen, en ik was echt niet alleen. Het is al een heel natte winter geweest dus dat stuk moet sowieso al erg slecht gelegen hebben. In de winter mag er gerust iets meer weg inzitten om die stroken te omzeilen want daar heeft niemand wat aan. Goed voor de fietsmechaniek is het alleszins niet.

Tweede grote ergernis: de afspuitstand
Meteen naar de sporthal gereden en daar mocht je dan minstens 20 minuten wachten om je fiets af te spuiten. Logisch, iedereen had 10 minuten werk met zijn fiets. Daar heb ik na 5 minuten wachten mij ook gekeerd. Ik kreeg koud (van fietsen ga je zweten) dus recht naar mijn auto.

Derde grote ergenis: geen bewaakte fietsparking
Na zo'n smerige tocht wou ik mij nog gaan douchen, maar aangezien ik op 1,5km geparkeerd stond moest ik dus eerst naar mijn auto fietsen om daar mijn fiets dan achter te laten en terug te wandelen omdat er GEEN BEWAAKTE FIETSPARKING was. Daar had ik geen zin meer in dus mij dan maar wat droge kleren aangetrokken en in mijn auto gestapt om een uur naar huis te rijden.

Mijn verwachtingen waren echt hoog, vandaar wellicht mijn teleurstelling.
Ik hoop dat jullie iets hebben aan mijn commentaar...
Hallo,

Bewaakte fietsparking was er, (binnen zelfs!) met ruim voldoende mensen, heb er mijn fiets afgegeven.

Mvg Jürgen
Plaats reactie