10.12.2017 - Halen

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Plaats reactie
lupo60
Mountainbiker
Berichten: 105
Lid geworden op: ma 25 mar 2013 18:52
Rijdt met: Specialized Comp Carbon (Hardtail)

10.12.2017 - Halen

Bericht door lupo60 »

Hi guys, iemand die wat info over deze toch kan verstrekken? Welk type ondergrond is het in deze region, kan die een beeke water aan? Zijn er hoogtemeters, etc...

Van de organisatie, naar minder goede gewoonte tegenwoordig, geen woord uitleg te vinden. Jammer, ze zullen daar waarschijnlijk niet veel volk willen ontvangen :oops:

Alvast bedankt voor de info.
Gebruikersavatar
_Knarf_
Moderator
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 24 dec 2010 16:01
Rijdt met: Ne zwarte

Re: 10.12.17 - Halen

Bericht door _Knarf_ »

lupo60 schreef:Hi guys, iemand die wat info over deze toch kan verstrekken? Welk type ondergrond is het in deze region, kan die een beeke water aan? Zijn er hoogtemeters, etc...

Van de organisatie, naar minder goede gewoonte tegenwoordig, geen woord uitleg te vinden. Jammer, ze zullen daar waarschijnlijk niet veel volk willen ontvangen :oops:

Alvast bedankt voor de info.
Dit is wat ik heb kunnen vinden :

2014 : http://forum.mountainbike.be/viewtopic. ... n#p1581441" onclick="window.open(this.href);return false;

2013 : " onclick="window.open(this.href);return false;


Ik herinner me dit zelf als een saaie rit... Maar misschien vergis ik me met een andere...
Gebruikersavatar
_Knarf_
Moderator
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 24 dec 2010 16:01
Rijdt met: Ne zwarte

Re: 10.12.17 - Halen

Bericht door _Knarf_ »

Na het bekijken van het filmpke denk ik dat ik het me goed herinner...
lupo60
Mountainbiker
Berichten: 105
Lid geworden op: ma 25 mar 2013 18:52
Rijdt met: Specialized Comp Carbon (Hardtail)

Re: 10.12.17 - Halen

Bericht door lupo60 »

_Knarf_ schreef:Na het bekijken van het filmpke denk ik dat ik het me goed herinner...
Hey Knarf, thx voor de info, again :-)
Dan ga ik maar wat in Vossem baggeren in de hoop deze keer niet al te veel kosten aan mijne velo te hebben :oops:
Gebruikersavatar
frits motaar
Mountainbiker
Berichten: 844
Lid geworden op: di 13 jan 2009 11:59

Re: 10.12.17 - Halen

Bericht door frits motaar »

lupo60 schreef:Hi guys, iemand die wat info over deze toch kan verstrekken? Welk type ondergrond is het in deze region, kan die een beeke water aan? Zijn er hoogtemeters, etc...

Van de organisatie, naar minder goede gewoonte tegenwoordig, geen woord uitleg te vinden. Jammer, ze zullen daar waarschijnlijk niet veel volk willen ontvangen :oops:

Alvast bedankt voor de info.
idd maar weinig response v/d club zelf,net als andere jaren.
als de bikers nu al zelf reclame moeten maken voor een rit... :oops:
hopelijk niet te veel gladheid vandaag....
Gebruikersavatar
_Knarf_
Moderator
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 24 dec 2010 16:01
Rijdt met: Ne zwarte

Re: 10.12.17 - Halen

Bericht door _Knarf_ »

Als het goed weer is volgens mij wel een schoon rit. Zelfs 450hm.

Maar veel bos is daar niet, en zand ook niet. Dus het was baggeren van begin tot einde. Meer modder als ik had verwacht. Geen aanrader dus bij sneeuw of regen.
Gebruikersavatar
Frankske73
Mountainbiker
Berichten: 57
Lid geworden op: zo 29 nov 2015 21:16
Rijdt met: Radon ZR Race 27.5 en Rose CGF 3000

Re: 10.12.17 - Halen

Bericht door Frankske73 »

Hebben er met 6 van de club halfweg de brui aan gegeven. Was niet te doen, 3 tegen de vlakte in afdalingen, te vettig en kapot gereden door landbouwvoertuigen (geen kwaad woord, hoor...). Van in Halen terug over de gewone baan naar Scherpenheuvel, geen 40 km dus gisteren.... jammer voor de organisatie, in een post op FB spreken ze zelf over 250 deelnemers. Alle inrichters verdienen beter. Afwachten wat het volgende week wordt....
dhr_held
Mountainbiker
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 03 dec 2018 12:39

Re: 10.12.2017 - Halen

Bericht door dhr_held »

Iemand info over de rit van nu zondag?
Blijkbaar niet echt een fijne rit als ik hier zo lees wanneer het vettig is? Het gaat héél de week regenen.
Gebruikersavatar
_Knarf_
Moderator
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 24 dec 2010 16:01
Rijdt met: Ne zwarte

Re: 10.12.2017 - Halen

Bericht door _Knarf_ »

Lees mijn reactie van vorig jaar twee posts boven uw vraag...

Jammer voor de organisatie, maar ik ga passen dit weekend voor die rit.
jan_s_85
Mountainbiker
Berichten: 10
Lid geworden op: ma 03 dec 2018 21:48

Re: 10.12.2017 - Halen

Bericht door jan_s_85 »

Dag heren

Alle informatie over deze toertocht vind je op onze website:
http://home.scarlet.be/hetzilverenwiel/" onclick="window.open(this.href);return false;

Om kort te antwoorden op enkele vragen die ik hierboven zie verschijnen:
- ondergrond = geen zand :) een collega die elke week zand-tochten doet noemt dit wel een aangename afwisseling
- parcours:
-- weinig of geen singletracks, overwegend doorheen velden/weides en boom/wijngaarden
-- alles behalve vlak -> het heuvelende Hageland is goed voor 400 à 450 hm op de 40 km
- in 2016 hadden we ongeveer 700 deelnemers (een mooi aantal wat erop wijst dat we toch iets goed doen), in 2017 waren er 250 moedigen in een sneeuwbui

Hopelijk tot zondag!
Plaats reactie