10.12.2017 - Sombeke - Waasmunster Wase Ardennenrit

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: 10.12.2017 - Sombeke - Waasmunster Wase Ardennenrit

Bericht door BerggeitCasualFietser »

Gisterochtend aangezet in het donker richting Sombeke voor wat ik hoopte een puur sneeuwritje te zijn. Helaas begon de dag met wat regen en ondanks het regenvestje en de thermovest begon je al wat koude te voelen. Af en toe een stukje afgesneden waar ik niet zo'n zin in had zoals dijken in Hamme. Al bij al deftig berijdbaarn en leuke stukjes afgewisseld met wat paadjes. Ondertussen begon het toch te sneeuwen en werd het nog leuker. Blij dat ik aan de afspuitstand was, nog een koffietje gedronken en dan naar huis voor een warm bad. Het valt bij zo'n weer toch op dat je beter op de mtb op de baan kan rijden, dan met de auto :lol:
Gebruikersavatar
Dickie
Mountainbiker
Berichten: 3821
Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully

Re: 10.12.2017 - Sombeke - Waasmunster Wase Ardennenrit

Bericht door Dickie »

In het donker vertrokken, enkele easy-riders hadden flinke lampen op de fiets.
Ik dacht hen een tijdje te volgen tot het daglicht wat door het dichte wolkendek zou sijpelen.
Een dikke km na de start op de dijk net voor de Mirabrug maakte een scherp ding een flink gat in de voorband. De latex hielp niet.
In de koude en het donker toch nog vrij vlot een binnenbandje gestoken, ondertussen net voldoende schemering om zonder licht verder te kunnen.
De lus naar Driegoten, de passage via het bmx-parcourske aan de Mirabrug waren prima te doen.
De lichte regen in het begin en de natte sneeuw erna lieten de koude binnenkruipen op plaatsen die niet volgens de regels waren ingepakt, in mijn geval ijsvingers-en tenen.
De korte ploeterstukjes langs de E17 waren een uitdaging, een voetje aan de grond zetten betekende direct kille natte voeten.
Onderweg nog 2 maal moeten stoppen om de remmen bij te regelen, toch een nadeel van mechanische remmekes in dit weer. Stoppen betekende immers afkoelen.
De hellingskes op het einde brachten weer wat vuur in de ketel.
Uiteindelijk toch nog van een mooi sneeuwtapijtje kunnen genieten.
Plaats reactie