10.12.2017 - Wouw (NL) LET OP !!

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
RTC De Molenrijders
Mountainbiker
Berichten: 47
Lid geworden op: zo 17 okt 2010 15:45
Rijdt met: Giant

10.12.2017 - Wouw (NL) LET OP !!

Bericht door RTC De Molenrijders »

Vernieuwde ATB toertocht Wouw op zondag 10-12-2017
Op zondag 10 december gaat de 9e editie van start van de Wouwse ATB toertocht. Deze vernieuwde tocht bestaat uit 4 verschillende afstanden dus er is voor iedere deelnemer een afstand die hem schikt.
De afstanden zijn 20, 34, 50 en 62 km.
De start is vanaf 08.30 uur t/m 10.00 uur. De deelnemers van de 62 km kunnen starten tot 09.30 uur want de splitsing van de 50 / 62 km, na zo’n 21 km in het parcours, wordt om 11.30 uur gesloten en dan kunt u alleen nog de 50 km rijden.
De route leidt u via de mooie paden en single tracks van de bosgebieden van Bergen op Zoom en Wouwse Plantage.
De 20 km is met name bedoeld over onze jeugdige deelnemers maar ook beginners kunnen hier uiteraard aan deelnemen.
De tweede en derde afstand bedragen 34 en 50 km en is voor de meer gevorderden. De vierde afstand is 62 km en is voor de echte diehards.
In de route bevinden zich diverse hellingen met een totaal van zo’n 225 hoogte meters over de gehele route.
Al na zo’n 5 kilometer dient er al een fikse helling beklommen te worden op één van de hoogste heuvels van de Zuid Westhoek nl. de vuilstortplaats van Attero “Kragge 2”. Verder worden o.a. de mooie bosgebieden aangedaan van Zoomland, Boslust, Zurenhoek, Wouwse Plantage en de Heide.
Nieuw dit jaar is dat de route ook loopt via landgoed Lievensberg en wederom is de Kragge 1 (Vlindertuin) in de route opgenomen. Dit betekent weer extra hoogtemeters ten opzichte van vorig jaar.
Voor de 20 en 34 km is er onderweg één pauze ingelast waar de deelnemers wat te drinken en eten krijgen aangeboden. Voor de 50 en 62 km zijn er zelfs twee pauzes.
Na de tocht kunt u uw fiets laten afspuiten bij onze professionele wasplaats Carwash De Donken en krijgt u nog een lekkere kop soep aangeboden bij Café Zalen Donkenhof in Wouw.
Tevens is er dit jaar ook een bewaakte fietsenstalling bij terugkomst tot en met 15.00 uur.
Voor nog meer informatie kunt u terecht op onze website
http://www.de-molenrijders.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door RTC De Molenrijders op za 09 dec 2017 14:21, 1 keer totaal gewijzigd.
slipper
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 30 nov 2011 14:00
Rijdt met: Giant

Re: 10.12.2017 - Wouw (NL)

Bericht door slipper »

Mooier en meer hoogtemeters kan bijna niet.
Dat wil ik zien, ik zal er zijn =D>
Gebruikersavatar
spiermassa
Mountainbiker
Berichten: 1967
Lid geworden op: do 13 dec 2007 16:32
Rijdt met: trek fuel ex8 29'r en 26'r,trek stache,specialized fatboy,cube reaction,,thomson x-line

Re: 10.12.2017 - Wouw (NL)

Bericht door spiermassa »

ik reed deze 2 jaar geleden


" onclick="window.open(this.href);return false;

" onclick="window.open(this.href);return false;
Z29
Mountainbiker
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 14 feb 2016 18:18
Rijdt met: Zannata Z29 EVO en Zannata Z29F

Re: 10.12.2017 - Wouw (NL)

Bericht door Z29 »

Hier ook aanwezig voor de 62!
verry slowwww
Mountainbiker
Berichten: 152
Lid geworden op: vr 04 jan 2013 21:20
Rijdt met: granville mahone(oud),canyon yellowstone, fat rat ktm

Re: 10.12.2017 - Wouw (NL)

Bericht door verry slowwww »

spiermassa schreef:ik reed deze 2 jaar geleden


https://youtu.be/OnrnPNXMDUs" onclick="window.open(this.href);return false;

https://youtu.be/weusBxBaE9M" onclick="window.open(this.href);return false;
Ze zijn niet zichtbaar,iets met rechten ofzo...
bert v
Mountainbiker
Berichten: 46
Lid geworden op: do 01 sep 2011 23:52
Rijdt met: scott scale 50

Re: 10.12.2017 - Wouw (NL)

Bericht door bert v »

Ik vermoed dat er geen douche gelegenheid aanwezig is op deze vtt??
Soms wel aangenaam als je na een slijkpartij properkes in uwe auto wilt
toontje68
Mountainbiker
Berichten: 36
Lid geworden op: zo 05 feb 2012 15:08
Rijdt met: Cube GTC SLT

Re: 10.12.2017 - Wouw (NL)

Bericht door toontje68 »

Hier nog een andere link,

https://youtu.be/dOV6gIG70yU" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Strijkijzer
Mountainbiker
Berichten: 163
Lid geworden op: zo 03 jan 2016 14:24

Re: 10.12.2017 - Wouw (NL)

Bericht door Strijkijzer »

bert v schreef:Ik vermoed dat er geen douche gelegenheid aanwezig is op deze vtt??
Soms wel aangenaam als je na een slijkpartij properkes in uwe auto wilt
Ik heb er al een keer of drie gereden en dacht dat er toen in de buurt van de afspuitstand (carwash in industrieterrein) een douche-wagen stond, maar ben niet zeker.
Maar bij mij had het toen telkens goed gevroren zodat er van slijk geen sprake was :-D :-D :-D
RTC De Molenrijders
Mountainbiker
Berichten: 47
Lid geworden op: zo 17 okt 2010 15:45
Rijdt met: Giant

Re: 10.12.2017 - Wouw (NL) LET OP !!

Bericht door RTC De Molenrijders »

Vanwege de slechte vooruitzichten met het weer besluiten wij morgenochtend of de tocht doorgang gaat vinden of niet.
Wij willen de veiligheid van onze deelnemers kunnen waarborgen en u kunt onze beslissing morgen vanaf 06.30 uur op onze website vinden http://www.de-molenrijders.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
TaurineR
Mountainbiker
Berichten: 1916
Lid geworden op: za 16 jul 2005 23:28
Rijdt met: C. FSi

Re: 10.12.2017 - Wouw (NL) LET OP !!

Bericht door TaurineR »

Tja, dat had ik voor mezelf wel gedacht, maar voor een organisator? Zo laat beslissen??
Er staat wel heel veel oranje op buienradar :( :( .
Het zal de zwat corrida in Burcht worden voor mij, hopelijk is die oranje bui dan al weg [-o<
Plaats reactie