10.12.2017 - Zedelgem - 20e Bosveldtoertocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Plaats reactie
smogfrogie
Mountainbiker
Berichten: 53
Lid geworden op: zo 09 sep 2007 21:47
Rijdt met: Trek Superfly 6

10.12.2017 - Zedelgem - 20e Bosveldtoertocht

Bericht door smogfrogie »

Al voor de 20ste keer organiseren de DVV-trappers hun Bosveldtoertocht in Zedelgem. Dit jaar gaat het door op zondag 10 december.

Start:
Sportcentrum Groene Meersen
Stadionlaan 48
8210 Zedelgem

Inschrijvingen:
van 8u30 tot 11u00

Afstanden:
30, 40 of 50 km

Parcours:
De tocht is steeds goed berijdbaar. Naast de gekende stroken in Vloethemveld, Beisbroek, Tilleghem en Merkemveld zijn er eenmalige passages in de domeinen van Debusscher, Zevenkerken, Sysen (nieuw) en Bethanië (nieuw).

Extra info:
Ruime bike-wash met 30 afspuitslangen, een verzorgde bevoorrading, kleedkamers en douches, twee pechdiensten en een gezellige après


Tot dan!
Witten79
Mountainbiker
Berichten: 300
Lid geworden op: ma 14 jan 2013 10:07
Rijdt met: Merida Matts 40 / Cube reaction pro 29

Re: 10.12.2017 - Zedelgem - 20e Bosveldtoertocht

Bericht door Witten79 »

Ik kom normaal af.
Kunnen we starten om 8u00.
Gr witten
smogfrogie
Mountainbiker
Berichten: 53
Lid geworden op: zo 09 sep 2007 21:47
Rijdt met: Trek Superfly 6

Re: 10.12.2017 - Zedelgem - 20e Bosveldtoertocht

Bericht door smogfrogie »

Witten79 schreef:Ik kom normaal af.
Kunnen we starten om 8u00.
Gr witten
In principe kan je starten vanaf de mensen van de bond aanwezig zijn, dus normaal wel. Alternatief is om in te schrijven bij aankomst :wink:
Witten79
Mountainbiker
Berichten: 300
Lid geworden op: ma 14 jan 2013 10:07
Rijdt met: Merida Matts 40 / Cube reaction pro 29

Re: 10.12.2017 - Zedelgem - 20e Bosveldtoertocht

Bericht door Witten79 »

smogfrogie schreef:
Witten79 schreef:Ik kom normaal af.
Kunnen we starten om 8u00.
Gr witten
In principe kan je starten vanaf de mensen van de bond aanwezig zijn, dus normaal wel. Alternatief is om in te schrijven bij aankomst :wink:
Bedankt voor de info.
smogfrogie
Mountainbiker
Berichten: 53
Lid geworden op: zo 09 sep 2007 21:47
Rijdt met: Trek Superfly 6

Re: 10.12.2017 - Zedelgem - 20e Bosveldtoertocht

Bericht door smogfrogie »

Een dikke merci aan de +- 130 moedige bikers en bikesters die in dit weer vertrokken zijn. Hopelijk hebben jullie toch een beetje kunnen genieten van deze heroïsche editie.
cujo
Mountainbiker
Berichten: 48
Lid geworden op: wo 27 dec 2006 11:50
Rijdt met: flash 29 , epic ht

Re: 10.12.2017 - Zedelgem - 20e Bosveldtoertocht

Bericht door cujo »

Idd een heroïsche editie. Vele mooie en lange bospassages waar andere toertochten niet doorgaan. Door de sneeuw waren zelfs de asfaltstukken offroad. Hierdoor iets meer dan 3 u over de 51km gedaan.
Witten79
Mountainbiker
Berichten: 300
Lid geworden op: ma 14 jan 2013 10:07
Rijdt met: Merida Matts 40 / Cube reaction pro 29

Re: 10.12.2017 - Zedelgem - 20e Bosveldtoertocht

Bericht door Witten79 »

Ik heb de verkorte versie gedaan van de 50kms.
Ik vond de tocht heel goed gezien de winterse toestanden.
Ik had er 45. Aan de afspuitstand geen volk. Alles vloog er rap af. De mtb was properder dan ooit.
Bv was in orde met lekkere soep. Den apres was goed. 2 stutten en 2 kaffees veur op te warmen. Dan aan een laag tempo huiswaarts met den auto.
Volgend jaar ben ik daar were.
Gr witten
Djamtani
Mountainbiker
Berichten: 10
Lid geworden op: ma 04 dec 2017 20:57

Re: 10.12.2017 - Zedelgem - 20e Bosveldtoertocht

Bericht door Djamtani »

Met zijn vieren zijn we rond 8h15 vertrokken met lichte regen en smeltende sneeuw. We waren aangenaam verrast dat het parcour er deftig bijlag. Na een paar kilometer begon het steeds harder te sneeuwen en kregen we er nog een schitterend landschap bij. Vooral de vele bosstroken waren super. De wind kwam ook zijn neus opsteken en met momenten werd het toch iets stiller onder ons vieren. De ijzige kou begon zijn tol te eisen maar gelukkig kwam er de bevoorrading na 24km. Een warmtekanon en een 2tal lekkere soepjes zorgden terug voor de positievere spirit. Terug het bos in hoorden we links en rechts afkrakende takken van bomen die het begaven door de hevige sneeuwval. Het werd steeds duidelijker dat dit een gevecht zou worden tegen moeder natuur om al dan niet de grootste afstand te fietsen. 8 km na de bevoorrading (km 32) begonnen onze voeten en handen te lijden onder het ijswater maar opgeven "no way". Een eindje verder hadden we de keuze aan de laatste splitsing tussen de 40 en 50km. We volgden ons verstand en besloten voor de 40 te gaan met bijna op het einde nog een schitterend technisch stuk in het bos met afgekraakte takken op onze weg...uiteindelijk kwamen we aan de afspuitstand met 42km op onze tellers waar we zeker fier mogen op zijn in dergelijke omstandigheden! Een rit die ons zeker lang zal bijblijven door enerzijds de weersomstandigheden en anderzijds door het schitterende parcour en ook een dikke pluim aan de organisatie =D> Volgend jaar komer we ZEKER terug!!
Lid WTC Westkerke en nog 3 supermoedige krijgers :-D
Plaats reactie