10.12.2017 - Vossem - 13e MTB Classic

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Mister No Chaïn
Mountainbiker
Berichten: 2001
Lid geworden op: di 30 mei 2006 21:33
Rijdt met: heeft grote wielen

Re: 10.12.2017 - Vossem - 13e MTB Classic

Bericht door Mister No Chaïn »

Echte flandriens die bij dit weer buiten komen! Hopelijk voor de organisatie zijn er zo voldoende ...
dilanio
Mountainbiker
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 26 nov 2012 19:47

Re: 10.12.2017 - Vossem - 13e MTB Classic

Bericht door dilanio »

Denk niet dat ik ooit al zo kou gehad heb...wat was me dat. Jammer van het weer, bedankt voor de lekkere warme soep...content dat ik binnen was
Gebruikersavatar
pertotal
Mountainbiker
Berichten: 416
Lid geworden op: di 07 aug 2007 20:26
Rijdt met: ne grijze Carrara 27,5 inch
Contacteer:

Re: 10.12.2017 - Vossem - 13e MTB Classic

Bericht door pertotal »

Het plan was om vandaag de 50km te rijden.
Door onderkoeling na de bevoorrading beslist om langs de gewone baan terug binnen te rijden.
De lieve mensen van de organisatie hebben ook mijn fiets gekuist terwijl ik mij mocht verwarmen aan de vuurkorf.
Volgend jaar terug van de partij bij betere weersomstandigheden, want ik heb het gevoel dat ik veel mooie stukken heb gemist van deze tocht.
Gebruikersavatar
DDT-STAS
Mountainbiker
Berichten: 799
Lid geworden op: za 16 mei 2009 12:24
Rijdt met: spark 930 Green

Re: 10.12.2017 - Vossem - 13e MTB Classic

Bericht door DDT-STAS »

euuu...voor één keer hadden de thuisblijvers gelijk...
Aangezet voor de 50 maar wijselijk onderweg voor de 40 gekozen #-o
In andere weersomstandigheden moet dit écht wel een topper zijn.
Dikke pluim voor de gehele organisatie én de seingevers (amai, die moeten écht wel kou gehad hebben)
Ook wij zijn verkleumd vd kou binnengekomen.
Pansjken
Mountainbiker
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 23 okt 2017 09:06
Rijdt met: Trek 8000

Re: 10.12.2017 - Vossem - 13e MTB Classic

Bericht door Pansjken »

Ik was ook van plan om de 50 km. te rijden maar onderweg toch de 40 km. gekozen (niet echt door het koude weer, maar omdat het er op sommige plaatsen verraderlijk bij lag...). Had uiteindelijk toch bijna 48 km. op te teller, dus ik zat toch niet ver van de 50 km. af.... Aan de bevoorrading mijn koude en natte handschoenen uitgedaan en mijn droog reservepaar aangedaan, en dat heeft toch goed geholpen. Aan de afspuitstand had ik het koud maar was ik gelukkig niet verkleumd, en kon ik toch nog zelf mijn fiets afspuiten (toch merci aan de mannen ter plaatse die het ook voor mij wouden doen). Spijtig van het weer en de omstandigheden voor de organisatie, want dit is echt een mooie tocht en ze doen elk jaar hun uiterste best om er iets moois van te maken, dikke pluim daarvoor! Bedankt aan alle vrijwilligers!
koppigaard
Mountainbiker
Berichten: 998
Lid geworden op: zo 03 feb 2008 22:05
Rijdt met: Specialized Stumpjumper

Re: 10.12.2017 - Vossem - 13e MTB Classic

Bericht door koppigaard »

Neen, deze omstandigheden hebben de mensen van Vossem niet verdiend. Idd altijd een mooie tocht maar dit keer ook de 50 ingeruild voor de 40. Enig minpuntje: het lijkt mij verdacht hoe alle medewerkers na uren in de kou te hebben gestaan met de glimlach de bikers veilig over de kruispunten bleven loodsen, zelfs de afspuitstand en fietsbewaking bleven bemannen en bedienen. Die moeten heftig spul hebben genomen. Tenzij een mooie club toch wat doet met ne mens. Proficiat en bedankt!
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: 10.12.2017 - Vossem - 13e MTB Classic

Bericht door Free_ltd »

pertotal schreef: De lieve mensen van de organisatie hebben ook mijn fiets gekuist terwijl ik mij mocht verwarmen aan de vuurkorf.
Had ik dat geweten :lol:

We zijn deze morgen om 9u thuis vertrokken en het is een 7-tal km tot aan de start in Vossem. Dat ging prima. Was erop gekleed en had mijn snowboardhandschoenen aan die echt wel extreme situaties aan kunnen. Normaal gezien toch :lol:

We gingen de 30km doen, want met heen en terug zouden we rond de 45km uit komen, wat ons wel voldoende leek.

Onderweg al een beetje last van een paar koude vingertipjes, maar viel goed mee. Zeker met het gedacht dat ik nog een extra paar handschoenen in mijn zakken had zitten. Ik was dus ook blij dat ik dan aan de bevoorrading kwam en mijn handen toch ff kon opwarmen. Echter toen het probleem dat ik die andere handschoenen enorm moeilijk aan kreeg :lol: Aan de bevoorrading hoorde ik veel mensen zeggen dat ze ermee gingen kappen omdat de vochtigheid te hard toesloeg op de vingers en tenen.
Voeten waren lekker warm met mijn NW Arctics en Sealskinz sokken :lol: Maar oh die vingers. Uiteindelijk mijn zwaarste handschoenen van de decathlon aan gekregen en na 500m vroren mijn handen er terug af. Ik zou Decathlon moeten aanklagen daarvoor :lol: Gewoon waardeloze handschoenen die ze dan 'winter'handschoenen noemen.

Maar bij de bevoorrading al beslist dat we rechtstreeks via de kortste weg naar huis zouden rijden en wisten niet dat dit nog 17km ging zijn :lol: Uiteindelijk was ik blij mijn huis te zien en had 37km gedaan. Mijne compagnon moest toen nog 3km naar huis :oops: .

Was thans een prachtige rit, maar denk dat ze gewoon pech hadden dat dit weer toe sloeg. Sneeuw is niet zo erg, maar de vochtigheid erbij was dodelijk :cry:

Ik dacht dat mijn handen eraan waren toen ik thuis kwam. Zo pijn gehad toen ze opwarmden. Niet te doen. Is de 2de keer in mijn 41 jarige bestaan dat ik dit heb meegemaakt. Eerste keer was toen ik met de moto naar Francochamps reed voor een circuitdag en het op 1 april vroor ](*,)
Gebruikersavatar
Voervallei Voske
Mountainbiker
Berichten: 139
Lid geworden op: vr 11 nov 2005 15:31
Rijdt met: Thompson Athena

Re: 10.12.2017 - Vossem - 13e MTB Classic

Bericht door Voervallei Voske »

Smeltwater + koude= helse omstandigheden, daar kan je je bijna niet op kleden.
Een rare gedachte maar had vorst het misschien minder koud gemaakt. Nu zaten we met smeltende sneeuw en de koude, eens nat kan je je niet meer opwarmen.
Alleszins al bedankt aan alle moedige deelnemers!

Groeten,

Voervallei Vossem
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: 10.12.2017 - Vossem - 13e MTB Classic

Bericht door Free_ltd »

Voervallei Voske schreef:Smeltwater + koude= helse omstandigheden, daar kan je je bijna niet op kleden.
Een rare gedachte maar had vorst het misschien minder koud gemaakt. Nu zaten we met smeltende sneeuw en de koude, eens nat kan je je niet meer opwarmen.
Alleszins al bedankt aan alle moedige deelnemers!

Groeten,

Voervallei Vossem
Hoe was de opkomst?
Wss wel ne tegenvallende apres gehad?
Gebruikersavatar
Voervallei Voske
Mountainbiker
Berichten: 139
Lid geworden op: vr 11 nov 2005 15:31
Rijdt met: Thompson Athena

Re: 10.12.2017 - Vossem - 13e MTB Classic

Bericht door Voervallei Voske »

Free_ltd schreef: Hoe was de opkomst?
Wss wel ne tegenvallende apres gehad?
Er hebben gisteren 405 moedige mensen zich ingeschreven. Chapeau!
Het waren zo'n helse weersomstandigheden dat zelfs ons team verantwoordelijk voor de afbraak van de bewegwijzering na de tocht, hun werk hebben moeten staken.

De foto's van de tocht staan online https://www.voervalleivossem.be/en daar kan je de koude van de gezichten en trillende lichaamsdelen aflezen.

Verder wil ik nogmaals de deelnemers bedanken voor hun komst en zeker nog een dikke merci aan alle vrijwilligers (waaronder veel ook die koude hebben moeten trotseren)die alles in goede banen hebben geleid. Jullie zijn de steunpilaren van onze organisatie. =D> .

Tot de volgende keer.

Groeten,

Voervallei Vossem
Plaats reactie