03.12.2017 - Arendonk

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
Deltabikers Arendonk
Mountainbiker
Berichten: 41
Lid geworden op: za 28 jan 2017 19:00

03.12.2017 - Arendonk

Bericht door Deltabikers Arendonk »

Op zondag 03-12-2017 organiseren de Deltabikers uit Arendonk hun jaarlijkse mountainbike toertocht.

Wat hebben we dit jaar te bieden :

* een afwisselend parcours met veel singletracks door de bossen van Arendonk en Reusel-De Mierden
* deze tocht is onder alle weersomstandigheden goed te rijden, de kempische grond kan best wat water verwerken
* seingevers op de gevaarlijke oversteekplaatsen
* een uitgebreide bevoorrading met fruit, koeken, boterhammen met choco en huisgemaakte soep !!
* douches (dames en heren) / afspuitstand / fietsstalling

De afstanden zijn :
* 27 km -> 1 bevoorrading
* 43 km -> 1 bevoorrading
* 54 km -> 2 bevoorradingen
* 67 km -> 2 bevoorradingen

Vertrektijden :
van 08.00 tot 10.30 uur voor de afstanden 27 km en 43 km
van 08.00 tot 10.00 uur voor de afstanden 54 km en 67 km

Vertrekplaats :
Bemdhal - Diepenbeemd 14 - 2370 Arendonk

Prijs :
3 euro voor leden VWB / Fietspromo / NTFU
5 euro voor niet-leden

Ook dit jaar organiseren we weer een quickstart. Dit betekent dat je je fiets niet in de fietsstalling hoeft te zetten maar dat je met de fiets aan de hand naar de quickstart gaat, afrekenen, scannen en vertrekken. We vragen om bij de quickstart bij voorkeur met gepast geld te betalen. Let op !! De quickstart is er enkel voor de leden van een fietsersbond !!!

NIEUW !! we organiseren op onze toertocht 5 Strava segmenten, 2 segmenten op de 43 km en 5 segmenten op de 54/67 km. Deze worden op het parcours tijdig aangegeven.

Kom zeker ook naar onze gezellige after-bike.
Iedere deelnemer krijgt bij aankomst een gratis snack.
NIEUW !! voor alle langblijvers op de after-bike is er vanaf 13.00 gratis friet

Tot zondag 3 december op de toertocht van de Deltabikers uit Arendonk
deleste
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 22 nov 2017 21:52

Re: 03.12.2017 - Arendonk

Bericht door deleste »

Goedeavond is de kleine tour geschikt voor kinderen
Kan men misschien na de drankstop recht naar het vertrek rijden
Dank u
Gebruikersavatar
Deltabikers Arendonk
Mountainbiker
Berichten: 41
Lid geworden op: za 28 jan 2017 19:00

Re: 03.12.2017 - Arendonk

Bericht door Deltabikers Arendonk »

deleste schreef:Goedeavond is de kleine tour geschikt voor kinderen
Kan men misschien na de drankstop recht naar het vertrek rijden
Dank u
Beste deleste
De korte afstand van 27 km loopt volledig samen met de andere afstanden tot aan de drankstop op ongeveer 20 km.
Het parcours is best te doen voor kinderen al zal er soms wel eens afgestapt moeten worden bij een berg-opje.
Na de drankstop kan je eventueel over de weg naar de aankomst rijden.
Fritsie
Mountainbiker
Berichten: 1339
Lid geworden op: za 14 okt 2006 22:08
Rijdt met: Trek

Re: 03.12.2017 - Arendonk

Bericht door Fritsie »

Is dit een praktisch volledig plat parcours of zitten er verschillende leuke korte klimmetjes in zoals je in de Kempen soms kunt verwachten (Brabantse Wal, Lommel, Genk,...)?
Gebruikersavatar
Deltabikers Arendonk
Mountainbiker
Berichten: 41
Lid geworden op: za 28 jan 2017 19:00

Re: 03.12.2017 - Arendonk

Bericht door Deltabikers Arendonk »

Fritsie schreef:Is dit een praktisch volledig plat parcours of zitten er verschillende leuke korte klimmetjes in zoals je in de Kempen soms kunt verwachten (Brabantse Wal, Lommel, Genk,...)?
Beste Fritsie, hoogtemeters kan je in deze streek niet maken, daar moeten we eerlijk in zijn. Wel een afwisselend parcours met veel singletracks, wat bredere boswegen en af en toe een stukje verharde weg om te recupereren. Het klimwerk beperkt zich tot een paar korte berg-opjes. Het parcours van de 67 km is voor bijna 90% onverhard. Tot zondag.
VDL1964
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: di 17 nov 2015 21:30

Re: 03.12.2017 - Arendonk

Bericht door VDL1964 »

Vorig jaar deze toertocht gereden. Ik herinner mij nog dat dit een top organisatie was met een afwisselend en verrassend parcours. Van vertrek tot aankomst genoten.
Is het parcours hetzelfde als vorig jaar of zitten er nieuwe verrassingen in ? Ik kom zeker af, tot zondag.
Donkey@base.be
Mountainbiker
Berichten: 315
Lid geworden op: di 27 okt 2009 13:30
Rijdt met: Cannondale trail 2

Re: 03.12.2017 - Arendonk

Bericht door Donkey@base.be »

Aan de organisatie : kunnen jullie in het oog houden dat de late inschrijvers niet de inritten van parkings blokkeren? Vorig jaar ben ik slechts met de hulp van omstaanders door een smal gedeelte van de parking geraakt. Ik had er alleen nooit doorgeraakt. Voor het zelfde geld is de blokkeerder iets meer in de weg gaan staan en had er niemand nog van de parking afgekund.
adriescc03
Mountainbiker
Berichten: 91
Lid geworden op: zo 26 jul 2009 12:14
Rijdt met: KTM Sore 2.0 en racefiets Guerciotti Alero

Re: 03.12.2017 - Arendonk

Bericht door adriescc03 »

]Als de weergoden ons goed gezind zijn(rest van de week niet te veel regen en zondag droog)kom ik ook afzakken naar Arendonk.Mijn plan zou dan zijn om eerst de korte route te rijden en daarna de langste.
Is er ergens een overzichtskaartje van de verschillende afstanden?
Gebruikersavatar
Deltabikers Arendonk
Mountainbiker
Berichten: 41
Lid geworden op: za 28 jan 2017 19:00

Re: 03.12.2017 - Arendonk

Bericht door Deltabikers Arendonk »

VDL1964 schreef:Vorig jaar deze toertocht gereden. Ik herinner mij nog dat dit een top organisatie was met een afwisselend en verrassend parcours. Van vertrek tot aankomst genoten.
Is het parcours hetzelfde als vorig jaar of zitten er nieuwe verrassingen in ? Ik kom zeker af, tot zondag.
Beste VDL1964, het parcours ziet er dit jaar toch weer net iets anders uit dan de voorbije jaren. Bij ons niet ieder jaar weer hetzelfde parcours, maar we proberen steeds wat nieuwe stukken in het parcours te brengen. Al moeten we toegeven dat de nieuwe stukken van dit jaar al wel eens gereden zijn door andere toertochten uit de buurt, maar we rijden ze vaak in omgekeerde richting en met andere verbindingsstukken. Tot zondag
Gebruikersavatar
Deltabikers Arendonk
Mountainbiker
Berichten: 41
Lid geworden op: za 28 jan 2017 19:00

Re: 03.12.2017 - Arendonk

Bericht door Deltabikers Arendonk »

adriescc03 schreef:]Als de weergoden ons goed gezind zijn(rest van de week niet te veel regen en zondag droog)kom ik ook afzakken naar Arendonk.Mijn plan zou dan zijn om eerst de korte route te rijden en daarna de langste.
Is er ergens een overzichtskaartje van de verschillende afstanden?

Beste adriescc03, we duimen er voor dat het de komende dagen niet te veel gaat regenen zodat het parcours nog wat kan opdrogen. We hebben nochtans 100 euro overgemaakt aan Frank Deboosere en hij heeft beloofd zijn best te doen om het droog te houden tot zondagavond :-D :-D . Echt ploeteren zal het niet worden, maar hier of daar een strookje modder zal niet te vermijden zijn. Ik stuur een pb met de route. Tot zondag.
Plaats reactie